leap frog. submasters actief laten op verschillende pages

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

leap frog. submasters actief laten op verschillende pages

Goedendag medeforumers!,

ik heb momenteel een Leap frog thuis staan.
    (gehuurd voor aankomend weekend) en ik heb er les in gehad en de tafel is opzich heel makkelijk. maar waar ik en het verhuur bedrijf niet uitkwamen was het volgende:

je kan submasters maken. bij de nieuwe leapfrog zijn dit er maar 10 per page.
    dus mijn vraag is: hoe kan ik zorgen dat als ik naar page 2 ga. dat mijn page 1 gewoon blijft doorgaan (bijv. bewegingen of chases die in page 1 staan)

want al switch ik naar page 2. stoppen de bewegingen e.d die ik op page 1 gezet had ermee.

dit moet vast kunnen.. meerdere pages bedienen dat ze niet stoppen wanneer je naar een andere page gaat.. maar HOE?
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

dat moet vast wel kunnen.. aangezien je 20 pages hebt.. en maar 10 sub's per page:S

maar hoe

Comment

• PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

Originally posted by Tummy
      Goedendag medeforumers!,

ik heb momenteel een Leap frog thuis staan.
      (gehuurd voor aankomend weekend) en ik heb er les in gehad en de tafel is opzich heel makkelijk. maar waar ik en het verhuur bedrijf niet uitkwamen was het volgende:

je kan submasters maken. bij de nieuwe leapfrog zijn dit er maar 10 per page.
      dus mijn vraag is: hoe kan ik zorgen dat als ik naar page 2 ga. dat mijn page 1 gewoon blijft doorgaan (bijv. bewegingen of chases die in page 1 staan)

want al switch ik naar page 2. stoppen de bewegingen e.d die ik op page 1 gezet had ermee.

dit moet vast kunnen.. meerdere pages bedienen dat ze niet stoppen wanneer je naar een andere page gaat.. maar HOE?
      Vast niet een verborgen roller zoals bij de pearl?

Wat gebeurd er nu overigens als je naar een andere pagina gaat?
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Tummy
        • Nov 2008
        • 324

Originally posted by PeterZwart
        Vast niet een verborgen roller zoals bij de pearl?

Wat gebeurd er nu overigens als je naar een andere pagina gaat?
        geen roller maar een 'page' knop, als ik bijv in page 1.. schuif 1 open heb.. en ik ga nar page 2.. blijft alles werken. maar zodra ik dan aan de schuif 1 van page 2 kom.. (ik trek hem naar beneden om ander licht op een ander moment aan te kunnen zetten oid..) dan stop de functie ermee die op page 1 onder schuif 1 zat..

wat ik dus wil is verschillende stappen (aan/uit. kleur.. groepen e.d aansturen, programma's onder een schuif)
        in page 1 bijv front.. page 2 kleuren e.d

maar dat gaat dus niet.. dit zal haast wel MOETEN kunnen...

aangezien nu de mogelijkheden met 10 subschuiven niet echt groot zijn.. maar ik wel 20 pages tot me beschikking heb..

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Je gaat toch geen 2 faders met 2 functies die je tegelijk wilt gebruiken boven m'kaar programmeren?

Front kopieer/link je door op al je pages en bijvoorbeeld verschillende shutter-loopjes/movements/colour-chases kun je boven m'kaar kwijt op verschillende pagina's (per type dus boven m'kaar, niet naast m'kaar!).

Da's niet vreemd aan de tafel, da's een kwestie van leren je tafel in te delen en eigenlijk.. leren licht programmeren
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Bij de leapfroq die ik altijd onderhanden had kan dit gewoon,
            sub 1 openschuiven, frontlicht actief,
            page + 1, sub 2 openschuiven (op pagina 2 dus), movingheads bewegen keurig, en frontlicht blijft actief.

manual? ik weet zo niet of je dit ergens kan instellen.
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• Tummy
              • Nov 2008
              • 324

Originally posted by JeroenVDV
              Je gaat toch geen 2 faders met 2 functies die je tegelijk wilt gebruiken boven m'kaar programmeren?

Front kopieer/link je door op al je pages en bijvoorbeeld verschillende shutter-loopjes/movements/colour-chases kun je boven m'kaar kwijt op verschillende pagina's (per type dus boven m'kaar, niet naast m'kaar!).

Da's niet vreemd aan de tafel, da's een kwestie van leren je tafel in te delen en eigenlijk.. leren licht programmeren

dat snap ik maar dat gaat juist niet..

ik noem maar even een voorbeeld wat ik geprobeerd heb:

een chase maken voor parren.. schuif 1. die zet ik op 'random' (doet elk rondje wat anders) dus geen omkijken meer naar..

dan wil ik de movingeads in 2 groepen gaan verdelen.. groep 1 aan.. (schuif 2) groep 2 aan(schuif 3), diverse kleuren e.d (schuif 4 en 5).. en ik kan maar 1 programma (beweging) onder 1 schuif zette.. dat is al minder.. en bepaalde stappen dat alle heads richting 1 punt gaan enzo..

heb ik 1 page gevult..

en nu wil ik dingen uit page 1 gaan combineren met dingen die ik in page 2 heb staan.. en DAT gaat juist niet,

dan moet ik weel onder schuif 1 parren zetten. anders gaan die uit...

Comment

• Tummy
                • Nov 2008
                • 324

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                Bij de leapfroq die ik altijd onderhanden had kan dit gewoon,
                sub 1 openschuiven, frontlicht actief,
                page + 1, sub 2 openschuiven (op pagina 2 dus), movingheads bewegen keurig, en frontlicht blijft actief.

manual? ik weet zo niet of je dit ergens kan instellen.
                klopt.. maar zodra je in page 2 aan schuif 1 komt.. gaat hij in page 1 uit..
                (toen ik deze tafel ging leren.. gingen we het proberen met 20 movingheads... op de show van zaterdag heb ik er maar 8.. en 4 scanners. paar grote lasers. en veel led parren)

zijn veel verschillende apparaten helaas.. daarom wil ik zoveel mogelijk kunnen aansturen met de subpages..

(ik werkte hiervoor altijd op een sgm studio 24.. met scanner patch.. vind die frog nu al lekkerder werken in 1 middag)

wat jullie vertellen van niet dezelfde dingen boven elkaar programeren is opzich wel logisch.. vrijdag krijg ik de scans, heads, lasers e.d hier thuis. dan kan ik het alvast hier thuis uitproberen en programeren.. dan zal ik het ook een doen wat hieronder verteld word.
                Last edited by Tummy; 04-11-08, 20:42.

Comment

• Tummy
                  • Nov 2008
                  • 324

Originally posted by JeroenVDV

hoe deel jij die lichttafel in dan?

heb hiervoor voormalijk bands en hardcore feesten e.d uitgelicht.
                  dit is een house feest met +- 1500/2000 bezoekers.

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by Tummy
                    hoe deel jij die lichttafel in dan?

heb hiervoor voormalijk bands en hardcore feesten e.d uitgelicht.
                    dit is een house feest met +- 1500/2000 bezoekers.
                    Aantal man zegt natuurlijk helemaal niks, heb geen idee wat voor licht je hebt hangen.

Tafel indeling hangt ervanaf wat voor klus, wat voor licht en wat voor tafel. Op een Hog1000 gebruik ik erg weinig faders (veel op de menus), op een Pearl dus alle soortgelijke playbacks die je niet tegelijk gebruikt boven m'kaar (verschillende shutterchases gooi je natuurlijk boven m'kaar en niet naast elkaar, nooit 2 tegelijk), en de veelgebruikte playbacks doorlinken op alle andere pagina's.

Enz.

Ga gewoon een dag of nacht met de tafel zitten en probeer wat werkt en wat niet werkt. Toen ik voor 't eerst op een Pearl werkte heb ik ook wel 3x de tafel leeggegooid en ben opnieuw begonnen om 't weer anders in te delen.
                    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Tummy
                      • Nov 2008
                      • 324

bedankt!,

aangezien dit een totaal andere tafel is dan een SGM studio met scanner control. is het voor mij even wennen.

met de tafel en movingheads heb ik gister uitleg gekregen en gespeelt waar ik de tafel huur.

de movingheads huur ik ergens anders en krijg ik vrijdag hier thuis. zaterdag gaan ze mee op klus.. dus vrijdag ons huis uitlichten met movingheads en lekker spelen/programeren voor zaterdag

edit:
                      aangezien je gewerkt heb met de leapfrog. wat kan ik met de override knop? was mij nog niet helemaal duidelijk
                      Last edited by Tummy; 05-11-08, 16:35.

Comment

Working...