Midi Hog 3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djbuzz
    • May 2007
    • 29

Midi Hog 3

Hey Allemaal,

Ik had een aantal vragen..
    1.Kan je aan de Hog 3 software een Bhringer BCF 2000 hangen via Midi en deze gebruiken als Playback?
    Zo niet,
    2.kan het dan wel met de Hog 2 software?
    3. en anders kan je een hog 3 widget voor Hog 2 gebruiken?

groetjes,

Timo
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

HOG3 ondersteunt MSC... tot op een zekere hoogte. Encoders en faders kan je bv niet aansturen via MSC op hog3.

HOG2PC / HOG2 ondersteunt dat dan weer wel met de nodige truukjes.

Wat betreft je vraag ivm de widget:
    De widgets zijn backwards compatible. Een hog3PC widget kan je dus perfect gebruiken in hog2PC mode.
    Echter zijn sommige widgets (oudere, niet geupdated) niet compatibel met hog3PC.
    Een hog3PC compatibele widget kan je herkennen aan de zilveren bracket rond de DMX-out.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Djbuzz
      • May 2007
      • 29

Originally posted by axs
      HOG3 ondersteunt MSC... tot op een zekere hoogte. Encoders en faders kan je bv niet aansturen via MSC op hog3.

HOG2PC / HOG2 ondersteunt dat dan weer wel met de nodige truukjes.

Wat betreft je vraag ivm de widget:
      De widgets zijn backwards compatible. Een hog3PC widget kan je dus perfect gebruiken in hog2PC mode.
      Echter zijn sommige widgets (oudere, niet geupdated) niet compatibel met hog3PC.
      Een hog3PC compatibele widget kan je herkennen aan de zilveren bracket rond de DMX-out.
      oke heel erg bedankt! maar als ik de BCF aan mijn pc hang via usb of midi zou Hog 3pc hem doen moeten herkennen en kan ik dan me playbacks starten ermee?

bedankt voor het antwoorden!

gr,

Buzz

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

plug and play is het niet...
        voor meer info over de setup van je BCF verwijs ik naar de manual.
        Je moet de juiste MSC messages zenden...
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Martijn de Groot
          • Mar 2005
          • 189

Hog 3PC is the ideal backup solution, and perfect for automated playback in retail and architectural applications.[LIST][*]Supports one USB programming wing and multiple USB playback and Expansion wings[*]MIDI In / Out via PC’s sound card or USB device[*]Linear Timecode (LTC) Input Widget provides SMPTE input capabilities[*]Connectivity with multiple visualizers via Ethernet[*]Wired and wireless networking ability with multiple Hog3PC computers, Road Hog Full Boar, Hog iPC, and Wholehog 3 console systems[/LIST][LIST][*]Up to 4096 DMX-512 channels via USB DMX Widgets and Super Widgets[*]Unlimited number of DMX channels via Ethernet DPs[*]Unlimited number of simultaneous crossfades[*]Thousands of Cues, Cue parts, Cue lists, chases, effects, groups, palettes, pages, macros[/LIST][LIST][*]Hog3PC software is compatible as a Remote Focus device for Wholehog 3 consoles, rack mount units, Road Hog Full Boar console, Hog iPC console, and other Hog 3PC computers[/LIST]Dit zijn de specificaties van High End Systems zelf. Dit platform (Hog III PC)wordt niet aangeraden om live show te draaien, waarbij je "hands on" wil/moet kunnen werken.

Volgt er nog een note: Note: Hog 3PC is not currently compatible with Windows Vista, but development is underway.

Hoe te werken met MIDI op de Hog is na te lezen in de manual vanaf blz. 309; [FONT=URWGothicL-Book]28.2 [/FONT][FONT=URWGothicL-Demi]Working With MIDI Show Control.[/FONT]

[FONT=URWGothicL-Demi]Let wel, er wordt alleen op MSC-niveau gewerkt.[/FONT]

[FONT=URWGothicL-Demi]Martijn de Groot.
          [/FONT]
          wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by Martijn de Groot
            Let wel, er wordt alleen op MSC-niveau gewerkt.
            Kortom, met Bome Midi translator op je PC in combinatie met MidiYoke voor de virtuele midi-patch kun je elke midicontroller aansluiten op Hog3PC en aan de slag.
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

tuurlijk kan je elke midicontroller aansluiten...
              maar encoders en faders van de hog worden niet ondersteunt... zoals je kan lezen in de manual
              Last edited by axs; 11-11-08, 22:10.

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Originally posted by axs
                tuurlijk kan je elke midicontroller aansluiten...
                maar encoders en faders van de hog worden niet ondersteunt... zoals je kan lezen in de manual
                Je kunt zonder translator NIET elke midicontroller aansluiten. Bijna geen enkele midicontroller ondersteunt het uitsturen van MSC!!!

Comment

• Djbuzz
                  • May 2007
                  • 29

Originally posted by JeroenVDV
                  Je kunt zonder translator NIET elke midicontroller aansluiten. Bijna geen enkele midicontroller ondersteunt het uitsturen van MSC!!!
                  dus als ik jullie goed begrijp.
                  kan ik dus niet mijn BCF koppelen aan Hog3pc? en dat de faders dan meelopen of dat ik de playback knop kan starten enz.

gr,

Timo

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Originally posted by JeroenVDV
                    Stukje vergeten in mijn reply... mijn excuses...

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Originally posted by Djbuzz
                      kan ik dus niet mijn BCF koppelen aan Hog3pc? en dat de faders dan meelopen of dat ik de playback knop kan starten enz.

Enkel de functies die in de manual beschreven staan kan je via MIDI benaderen.
                      Hog2 heeft meerdere mogelijkheden voor faders en encoders via enkele truukjes en kan overweg met MIDI-notes

En idd... voor de meeste controllers icm hog3PC dien je je midi-notes om te zetten in MSC of MIDI SysEx messages en daar heb je idd een stukje software voor nodig zoals MIDI Yoke.
                      Voor hog2PC kan je gewoon met MIDI notes werken.
                      Last edited by axs; 11-11-08, 22:36.

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Originally posted by Djbuzz
                        Goed, samenvatting van dit hele topic:

Je kunt bij Hog3 cuelists en cues triggeren vanaf elke midicontroller als je er een translator tussen gooit (heb je geen idee waar dit over gaat, begin er dan niet aan...). Je kunt geen faders bedienen maar dus wel onderliggende cuelists/cues triggeren!!!

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by axs
                          voor de meeste controllers icm hog3PC dien je je midi-notes om te zetten in MSC of MIDI SysEx messages en daar heb je idd een stukje software voor nodig zoals MIDI Yoke.
                          Opmerking: Midi Yoke is software voor virtuele midi-patching (virtuele poorts die je vrij kunt patchen en gebruiken als virtuele patchkabels tussen verschillende software op 1 PC). Bome's MIDI Translator is een voorbeeld van zo'n translator om bij ontvangst van bijvoorbeeld notes, MSC of SysEX uit te sturen. Beide heb je nodig!

MIDI-controller > Bome's MIDI Translator > MidiYoke Port 1 > Hog3PC

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

en als toevoeging op de reactie van Jeroen:

afhankelijk van je toepassing best houden met HOG2(pc), waar je gewoon rechtstreeks de BCF kan gebruiken aangezien je dan met MIDI notes kan werken.

Comment

• jerre
                              • Jun 2003
                              • 286

Als je de bcf 2000 op hog2pc wil gebruiken heb je hier een handleiding : http://www.andershelgor.com/
                              nu gij en dan ikke weer

Comment

Working...