Afgelopen zondag heb ik Kane gezien in de Oosterpoort in Groningen. Hoewel, gezien... Ik weet niet wie het laatste woord heeft in het ontwerp van een Kane-show, maar diegene mag volgende keer toch wel een paar lampjes frontlicht inplannen. Meestal wordt de belichting van de act in Groningen gewoon gedaan met het aanwezige arsenaal aan theaterspots halverwege de zaal in zo'n brug (weet de officiële theaterbenaming effe niet). Die zijn de hele avond echter niet aan geweest. In plaats daarvan stonden aan de rechterzijde van het podium achter elkaar drie windups met op ieder statief één theaterspot. Dit waren volgens mij gewoon reguliere 1 of 2 KW'ers. De hoofdbelichting van de band kwam dus letterlijk van één zijkant! Daarbij stonden hier en daar nog wat losse (floor)spotjes, maar die zetten ook geen zoden aan de diijk.
Aangezien de mannen van Kane niet hoeven te bezuinigen op een paar lampjes, zal dit ongetwijfeld een bewuste keuze geweest zijn. Wellicht om een intieme sfeer te creëren of iets dergelijks. Wat mij betreft was dit echter geen succes. De enige die goed te zien was, was de toetsenman. Die had dan ook twee shortcans recht op z'n snufferd staan. De overige bandleden stonden de helft van de avond in het donker. Of eigenlijk moet ik zeggen: "voor de helft in het donker".
Zijn er toevallig mensen geweest die ook naar een optreden van deze tour zijn geweest? Of misschien zelfs lui die er aan meewerken? Ik ben echt benieuwd waarom is besloten om dit zo te doen...
Aangezien de mannen van Kane niet hoeven te bezuinigen op een paar lampjes, zal dit ongetwijfeld een bewuste keuze geweest zijn. Wellicht om een intieme sfeer te creëren of iets dergelijks. Wat mij betreft was dit echter geen succes. De enige die goed te zien was, was de toetsenman. Die had dan ook twee shortcans recht op z'n snufferd staan. De overige bandleden stonden de helft van de avond in het donker. Of eigenlijk moet ik zeggen: "voor de helft in het donker".
Zijn er toevallig mensen geweest die ook naar een optreden van deze tour zijn geweest? Of misschien zelfs lui die er aan meewerken? Ik ben echt benieuwd waarom is besloten om dit zo te doen...
Comment