Lijkt mij een typisch gevalletje van terminator plaatsen of juist weghalen...
Storing DMX
Collapse
X
-
Hallo
ik heb ooit eens zo'n dmx bar bekeken (altans het showtec type) en ik will alleen maar zeggen... NIET DOEN. dit is de grootste rommel die er is. er zitten namelijk in elke uitgang 2x 10 ohm weerstanden. vervolgens lus je dan weer door naar de ingang en zo voort. na een paarkeer in uit tezijn geweest heb je al gauw een extra 120 ohm of nog meer in serie staan met je DMX lijn.Joost van Eenbergen
ELC lightingComment
-
DMiXed; zelf heb ik ooit een musical mogen doen in het Circustheater met Squarls, oude zooi, die hebben active DMX, d.w.z. het signaal wordt na de ingang gefilteerd en opnieuw opgebouwd om naar de volgende unit te sturen. Met als gevolg dat wanneer unit 3 er geen zin meer in had de DMX lijn naar unit 4,5,6 etc. volledig wegviel, deze units gaan resetten en staan daarna op DMX signaal te wachten, lampen zijn inmiddels gedoused door gebrek aan DMX.
Sommige fabrikanten proppen de leukste "gadgets"in hun apparatuur. Hadden ze het maar niet gedaan. De omschrijving van jouw storing doet mij hier erg aan denken, een andere mogelijkheid is dat er bij de bewuste unit van truss 2 lekspanning is, die afvloeit over je DMX, dan heb ik het niet over 230V en een ampere of behoorlijk veel, gewoon vanaf de trafo die spanning voor de electronica regelt. Daardoor kan DMX signaal wel geboost worden. Wordt die spanning te hoog, klapt je DMX kaartje eruit (power over Ethernet naar DMX gaat behoorlijk vaak mis).
Martijn de Groot.Last edited by Martijn de Groot; 22-11-08, 21:26.wat beweegt mensen die licht bewegen?Comment
-
Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
Comment