Toplite Merlin CWash

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Toplite Merlin CWash

Dag allemaal,

Heeft er iemand ervaring met deze fixture Merlin CWash van Toplite?
    Wij zijn misschien van plan deze aan te schaffen om een eco-label te behalen. Neen even serieus, werken die goed, responstijd, service?
    Is 180W echt het verbruik?

Thanks,

Chippie
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.
  • jasperbhofman
    • Oct 2008
    • 25

Tijdje gewerkt met Merlin C en CR spotjes. Geen wash maar gewoon spots. Heel veel nare ervaringen mee gehad, gobowielen onderling hadden andere gobo's, lampen snel kapot, mechaniek binnnenin is heel slordig en ging vaak kapot. Ze zijn dan ook teruggegaan naar de importeur en vervangen.

Daarnaast is er voor die prijs beter te krijgen. Optiek, shutter, snelheid van kleurenwiel/gobowiel en pan/tilt, vielen mij erg tegen!

Comment

• chippie
      • Jul 2006
      • 528

Dag Jasper,

Enig idee wat? En welke types? Dit zijn wel LED lampjes 6 x 30W.

Chippie

Comment

• jasperbhofman
        • Oct 2008
        • 25

Mijn mening dat er beters te krijgen is voor dat geld, is meer gericht op de Merlin C en CR. Met deze wash heb ik geen ervaringen. Mijn mening was dan ook meer gericht op het merk.

Comment

• LJ Gerrit
          • Apr 2002
          • 479

Ongeveer 2 jaar geleden een paar aangeschaft, destijds via Barndoor.
          Ik heb nog nooit zo'n troep in mijn handen gehad.
          Het concept zag er veel belovend uit, maar toe daadwerkelijk de spots binnen kwamen en aan de spanning en DMX kwamen te hangen was de ellende niet te overzien.
          Als, ja als ze het deden waren ze erg gehorig, Pan-Tilt bewegingen erg zenuwachtig en een waardeloze optiek.
          Lichtopbrengst en constructie waren wel oke. Prijs kwaliteit verhouding was ver te zoeken.

Spots destijds retour gedaan naar Barndoor en de rest is netjes via hun afgehandeld.

Wie doet momenteel de distributie in Nederland?
          Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er sinds die tijd verbeteringen zijn aangebracht. Het concept was leuk, vooral voor de kleinere installatieklusjes.
          ------------------------------------------------
          Without colour, there is no perception
          ------------------------------------------------
          MvG

Gerrit Schottert
          Controllux

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Niemand enkel EVDV in Belgium zie ik. Wat was de prijs?
            Misschien dat ze nu wel beter zijn? Kinderziektes misschien.

Comment

• marciano
              • Feb 2006
              • 164

Originally posted by LJ Gerrit
              Ongeveer 2 jaar geleden een paar aangeschaft, destijds via Barndoor.
              Ik heb nog nooit zo'n troep in mijn handen gehad.
              Het concept zag er veel belovend uit, maar toe daadwerkelijk de spots binnen kwamen en aan de spanning en DMX kwamen te hangen was de ellende niet te overzien.
              Als, ja als ze het deden waren ze erg gehorig, Pan-Tilt bewegingen erg zenuwachtig en een waardeloze optiek.
              Lichtopbrengst en constructie waren wel oke. Prijs kwaliteit verhouding was ver te zoeken.

Spots destijds retour gedaan naar Barndoor en de rest is netjes via hun afgehandeld.

Wie doet momenteel de distributie in Nederland?
              Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er sinds die tijd verbeteringen zijn aangebracht. Het concept was leuk, vooral voor de kleinere installatieklusjes.

Ik denk dat dat ook de rede is dat barndoor gelijk is gestopt met toplite.
              Als het zou werken is het een heel mooi product heb de LED versie niet in mijn handen gehad. Maar je kan beter naar andere merken kijken.

Comment

• chippie
                • Jul 2006
                • 528

Ben er naar gaan kijken en die dingen waren snel in reaktie buiten het zoomen. Verder veel lawaai van de ventilatoren. Van Papst hebben die nog nooit gehoord denk ik........

Originally posted by marciano
                Ik denk dat dat ook de rede is dat barndoor gelijk is gestopt met toplite.
                Als het zou werken is het een heel mooi product heb de LED versie niet in mijn handen gehad. Maar je kan beter naar andere merken kijken.

Comment

Working...