LED+Movinghead

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

LED+Movinghead

Zijn er al mensen die ervaring hebben met LED movingheads/Led wash movinghead?
    Welke types, merk , lichtopbrengst voldoende of wacht er nog maar me totdat ze een heel eind verder staan?

Ik hoor jullie bevindingen.

Chippie
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Ruime ervaring inmiddels met de Xilver dropleds en de ayrton led kopjes, Met de sinds kort beschikbare budget LED koppen nog geen ervaringen opgedaan.

Comment

• LJ Gerrit
      • Apr 2002
      • 479

Volgend jaar komt er van Vari*lite een LED fixture op de markt.
      Ik heb het voorrecht gehad om het eerste prototype te mogen bewonderen.
      Deze werd ingebouwd in het huis van een VL5.
      Met een vermogen van 800Watt en een lichtopbrengst van 18 lumen per Watt kom je als snel tegen de 15.000 lumen
      Dat is 2x zoveel als de huidige VL500.
      Veel kan ik er niet over vertellen maar tijdens de Seminars afgelopen week bij Lightco liet Matt Hallard van Vari*lite doorschemeren dat deze spot een zoombereik heeft van 15 - 60 graden. RGBW led's zijn toegepast.
      De LED's zie je totaal niet zitten doordat ze gebruik maken van een [FONT=Verdana]gepatenteerde optiek.[/FONT]

[FONT=Verdana]De reactie op Plasa Londen en LDI te Vegas waren super. De eerste ECHTE RGBW led fixture!![/FONT]

[FONT=Verdana]Zodra er meer nieuws is laat ik dat wel weten en hou de site van Lightco goed in de gaten.[/FONT]
      Last edited by LJ Gerrit; 09-12-08, 17:11.
      ------------------------------------------------
      Without colour, there is no perception
      MvG

Gerrit Schottert
      Controllux

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

Er is meer nieuws over de nieuwe LED spot van Vari*lite:

VL X (X = als tijdelijke naam) is nog steeds een "Prototype Product".

Verwachte levering eerste helft van 2009
        Geen specificatieformulier momenteel beschikbaar!
        De VL X maakt gebruik van RGB and W LED's gemonteerd op een single chip. Er zijn zeven, 90 watt chips in de spot, zoals hij nu bestaat.

De spot is momenteel ingebouwd in de body van een VL500.
        De bedoeling is globale maatvoeringen, snelheid, geluidsdruk, gewicht, en de prijs gelijk te houden met die van de huidige VL500.

De verwachting is een output van 13,000 lumens van de spot met een CRI van 93. Kleurtemperatuur van RGB en W mix is ongeveer 6500 graden. De spot kan ook een kleurtemperatuur bereiken van bijna 3200 graden.

De spot gebruikt 800W voor een efficiency van 16 lumen per watt. Als vergelijk: Een VL500 is ongeveer 5 lumen per watt.

De lichtbron wordt ingeschat op 50.000 branduren. Na 50.000 branduren, behouden de LED's nog steeds 70% van hun oorspronkelijke opbrengst. De verwachting is dat de technology zal veranderen en alvorens de gebruikers de bron zullen moeten vervangen.
        De chips kunnen gemakkelijk vervangen worden mochten deze om e.e.a. reden beschadigd zijn.

De uitstralingshoek van de huidige "prototype" is 45 graden. In de productie serie is de intentie om dit terug te brengen naar 22 graden. Verder krijgt de spot een 3 op 1 zoom bereik.
        De verwachting is 16 tot 20 DMX kanalen.

De meest populairste eigenschappen van de spot zijn:[LIST][*]Waanzinnige dimfunctie[*]Snelheid van kleurmenging[*]Geen "multi-shadow" effects durende de kleurmenging![*]Additive kleurmenging[*]Hexagonal cells.[/LIST]
        Last edited by LJ Gerrit; 10-12-08, 23:19.
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

• LJmalcolm

Indien de prijs van die VL Led rond de VL500 gaat zitten wordt het wel een erg interessant spotje! Ik ben erg benieuwd

Comment

• LJ Gerrit
            • Apr 2002
            • 479

Vari-Lite heeft de VLX Wash gelanceerd!
            Meer info.. klik hier.
            MvG

Gerrit Schottert
            Controllux