Officiëel verbod op gloeilamp!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

iets meer dan een jaar geleden dacht men er nog anders over.

Maar ja wat wil je met een links draaikonterige regering.

nu.nl/economie | Verbod op gloeilamp van de baan

Dit laat maar weer zien hoe weinig nederland heeft in te brengen op europees niveau
    Account niet meer actief.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Originally posted by AJB
      Dat hele zootje ongeregeld in Den Haag is simpelweg KNETTERgek geworden. Eerst maken ze miljarden van onze belastingcentjes kwijt, vervolgens bemoeit een of andere frigide trut zich met het type lamp dat ik in mijn woonkamer zou willen aansteken.

LED is lelijk, en amber is niet hetzelfde als een gedimd gloeilampje!!! Klein geheimpje: dat zal het ook nooit worden!!! Halogeen blijft wel mogelijk, want ministers hebben namelijk de ballen verstand van licht en denken zich met enige vorm van willekeur te kunnen werpen op deze problematiek.
      [..]
      Ik zeg: tegen de muur met dat zootje als ze deze wet gaan invoeren. Ga zo maar eens extra gloeilampen kopen, zodat ik zeker ben van ongezond, milieu-verslindend, politiek-tergend licht, met een warmte en afstraling die NIET te evenaren is!

Amen...
      Inderdaad amen. Behalve die zin over de halogeen: in een ander artikel las ik dat die een jaar later ook aan de beurt zijn (staat al in de planning van Cramer).

Kortom: ook iedereen thuis kan de koelkast weggooien (hoeveel draaien er daar niet van met een gloeilampje erin, probeer er maar een spaarlamp in te krijgen), alle bureaulampen (daar zit ook zo'n mini-halogeentje in) en zo zijn er nog diverse andere toepassingen die ik nu vast over het hoofd zie.
      En dan krijgen we weer de klacht dat er meer afval is, dan verwerkt kan worden (we schijnen nu ook onze glasscherven naar Portugal te moeten exporteren, omdat glasverwerkers ze nu zo goedkoop in Engeland kunnen krijgen!!)

Voor de auto was er (dacht ik) al wel LED, maar dat is toch ook koppijnverwekkend licht?

Met een beetje mazzel geldt het verbod alleen voor consumentengloeilampen (alhoewel dat peertje op toneel dan ook ineens lastiger wordt): "Want al die huishoudens verbruiken in verhouding het meest." Totdat je men verteld dat een groot feest in een ArenA of een Gelredome evenveel vermogen wegtrekt als de helft van de stad.

Comment

• partydrivein
        • Jul 2008
        • 389

Wat ik dan alleen niet snap,
        wij worden in nederland -> europa overal vastegelegd.
        ga je dan naar een zogenoemd 3e wereld land zie je een stoomtrein voor bij rijden...
        en uit de fabrieken komt veel zooi, zowel als via de lucht als een riviertje wat vervuild word met afval.

en dan zitten wij overal ledjes in te draaien, en de meest vervuilende landen doen nog steeds het meest.
        gaven ze daar onze belastingcenten aan uit, kan ik me nog iets voorstellen.
        maar deze onzin gaat ver
        (mischien kan ik iets tekenen dat mijn belastingsgeld daar niet naartoe gaat?)
        deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

Dat was ongeveer de reden dat Bush Kyoto niet wilde tekenen. De USA zei doodleuk dat zij met een paar miljoen gewoon wat vervuilende fabrieken in india en pakistan wilden kopen. Daarna gewoon koud die fabrieken wilden sluiten. Zodat ze voor een prikkie hun uitstoot konden verminderen zonder nadelige gevolgen voor kiezers in hun eigen land. Sterker nog, dan konden zij tenminste doorgroeien qua uitstoot.

en die paar brodelozen in india. Met ziekenhuizen zonder stroom.... lekker belangrijk.

Het antwoord is dus complexer....
          lekker belangrijk!

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Heren wereldverbeteraars...

Ik heb dit topic maar verplaatst naar de lounge.
            Je kan nog zoveel roepen en tieren als je wil, Europa heeft het voor het zeggen en Belgie EN Bulgarije EN Cyprus EN Denemarken EN Duitsland EN Estland EN Finland EN Frankrijk EN Griekenland EN Hongarije EN Ierland EN Italie EN Letland EN Litouwen EN Luxemburg EN Malta EN Nederland EN Oostenrijk EN Polen EN Portugal EN Romenie EN Slovenie EN Slovakije EN Spanje EN Tsjechie EN Verenigd Koninkrijk EN Zweden hebben die regels toe te passen.
            Meer informatie zal wel volgen en is reeds te vinden op de site van de europese gemeenschap.
            SUCCES!

Groeten van aan het Europees Parlement in Straatsburg, waar volgende week weer zo'n europese zitting wordt gehouden!
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Tummy
              • Nov 2008
              • 324

moet ik toch maar led op me fiets monteren..

led achterlichten in me auto heb ik al.. lol..

HET SLAAT NERGENS OP!!!!,

eerst rook verbod.. dan het paddo verbod (kan ik enigsinds begrijpen uit de kant van regering), maar een gloeilamp :|

zometeen worden zonnebloemen verboden omdat ze een verkeerd woord geven aan het woord 'zon'
              Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• PeterZwart
                • Jan 2008
                • 402

Ik wens ze succes, denk echter niet dat dit meteen in een stuk of wat jaar opgelost is..
                Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

Originally posted by jurjen_barel
                  Totdat je men verteld dat een groot feest in een ArenA of een Gelredome evenveel vermogen wegtrekt als de helft van de stad.
                  niet teveel ronbazuinen..
                  je mocht ons kabinet eens wakker schudden..
                  of een milieu voorstander,
                  dan mag je uitleggen waarom er overdag zo'n bak met licht aanstaat,de zon schijnt toch al??
                  en wordt voor de sector het verbod misschien nog wat naar voren gehaald.
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by som
                    en wordt voor de sector het verbod misschien nog wat naar voren gehaald.
                    En hoeveel protest zullen ze in dat geval krijgen van festival-organisatoren, theatergroepen, en misschien zelfs binnen hun eigen OC&W?

"Ja jongens, Brussel heeft gesproken, jullie mogen voortaan in het donker spelen."
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Ff deze discussie over een andere boeg gooien:
                      Is niet 1 van de eigenschappen van een goede lichttechnieker/designer/operator dat hij/zij creatief omspringt met de beschikbare middelen???
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Lala
                        • Sep 2008
                        • 370

Originally posted by axs
                        Ff deze discussie over een andere boeg gooien:
                        Is niet 1 van de eigenschappen van een goede lichttechnieker/designer/operator dat hij/zij creatief omspringt met de beschikbare middelen???
                        Ja, maar ik denk dat iedereen liever een gloeilamp heeft dan een wannabeekleurig spaarlampje. Het effect van licht gloeiend draad valt niet na te maken.

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

't Interesseert me geen reet wat ze met m'n vak doen: ik wil thuis verd*mme gewoon ophangen wat ik wil! Daar heeft de politiek zich niet mee te bemoeien.

Mocht het uitsluitend een milieu questie zijn: ook nog prima! Maar ik bepaal toch zelf welke sfeer ik in mijn huis wil hebben? Dat kan een ledje niet, dat kan een spaarlamp niet, dat kan alleen een warme TUNGSTEN(wolfraam) bron.

En Tom je hebt helemaal gelijk dus ik zal mijn uitspraak aanpassen:

Belgie EN Bulgarije EN Cyprus EN Denemarken EN Duitsland EN Estland EN Finland EN Frankrijk EN Griekenland EN Hongarije EN Ierland EN Italie EN Letland EN Litouwen EN Luxemburg EN Malta EN Nederland EN Oostenrijk EN Polen EN Portugal EN Romenie EN Slovenie EN Slovakije EN Spanje EN Tsjechie EN Verenigd Koninkrijk EN Zweden MOGEN ALLEMAAL TEGEN DE MUUR!!!!!!

Althans de politici / overbetaalde wijsneuzen van de betreffende landen.

Ze bemoeien zich met gloeilampen terwijl er honger, oorlog, armoede en weet ik wat voor ellende allemaal is. Zolang er pedofielen rondlopen, huiselijk geweld bestaat, mensen verhongeren en de scholen met de dag beroerder worden, moeten ze zich concentreren op die zaken en hun arrogante snuit houden over F*CKING GLOEILAMPEN!!!

Pffff...
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Ze bemoeien zich met gloeilampen terwijl er honger, oorlog, armoede en weet ik wat voor ellende allemaal is. Zolang er pedofielen rondlopen, huiselijk geweld bestaat, mensen verhongeren en de scholen met de dag beroerder worden, moeten ze zich concentreren op die zaken en hun arrogante snuit houden over F*CKING GLOEILAMPEN!!!
                            Arvid, je weet dat we het met regelmaat niet eens (kunnen) worden.

Maar hierin staan we volledig op 1 lijn
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Arvid en Jeroen,

ik daag jullie beiden uit op eens een kijkje te nemen op de site van de europese gemeenschap...
                              Ik denk dat dat wat meer licht in de duisternis brengt, en dat zonder gloeilamp!
                              ik kan je nu al vertellen dat je voor uren, dagen, nachten, weken, maanden en jaren leesvoer hebt met wat ze zich allemaal bezighouden.

Comment

• JeroenVDV
                                • Mar 2004
                                • 963

Originally posted by axs
                                Arvid en Jeroen,
                                ik kan je nu al vertellen dat je voor uren, dagen, nachten, weken, maanden en jaren leesvoer hebt met wat ze zich allemaal bezighouden.
                                Best knap inderdaad dat ze zich met al die dingen bezighouden zonder indrukwekkend resultaat..
                                Creating shows beyond Imagination

Comment

Working...