Officiëel verbod op gloeilamp!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by showband
    Reken er trouwens niet op dat horecagelegenheden lang serieuze krachtstroom blijven neerleggen bij het toneel, als er vrijwel alleen LED lichtshows langs gaan komen. dus voor vrijwel het hele DJ drivein circuit zal het misschien extreem snel over en sluiten gaan worden. Money talks, bullshit walks.
    Voor drive-in's en discoboeren is het makkelijker om naar LED over te stappen, omdat die vaak kleinschaliger werken en de effecten visueel minder veeleisend zijn. Het aanbod aan LED-fixtures voor drive-in DJ's is ook al redelijk groot.

Voor bands, podiumverhuurders en theaters wordt het een heel ander verhaal, omdat je daar veel nauwere eisen hebt over hoe iets in het licht moet staan. We zijn nu pas zo ver dat we goed het effect van een normale MH kunnen benaderen met zijn LED-broertje, en ik denk dat het nog wel even zal gaan duren totdat frontlicht en volgspots ook op LED over gaan.

Bovendien blijven gasontladingslampen nog gewoon in de running. En ik denk niet dat er veel verhuurders zijn die nu nog nieuwe intelligente fixtures met halogeenlampen aan zullen schaffen, dus voor de meeste toepassingen zit je op dat gebied redelijk goed. Maar we hebben op zijn minst nog tot 2016 om uit te vogelen hoe je het beste een frontje met LED kan maken, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen. En ik vind het een beetje vergezocht om tegen die tijd alleen maar 3x32A bij het podium te verwachten.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• J.S. Coolen
      • May 2008
      • 254

2016 is nog lang weg.

Een moving head moet zichzelf toch wel binnen 1 a 2 jaar terug verdienen. Dus ik zie nou niet in waarom die nu niet meer aangeschafd zouden moeten worden.
      Account niet meer actief.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Toevallig via de site van iLo hier terecht gekomen: SPAAR de GLOEILAMP !!!

Ik zag 'm nog niet in dit topic, dus speciaal voor degenen die 'm toch nog even wat langer willen gebruiken: grijp je kans!

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Inmiddels hebben CDA en D66 spijt van het gloeilampenverbod...

Comment

• KlankOntwerp
            • Jun 2008
            • 130

Noorwegen is geen EU-land, er gaan nu 's nachts snelle speed boats vanuit Kristiansand naar Texel met illegale verlichting.

Maar pas op: handel in deze contrabande kan je tot 5 jaar cel opleveren! Er wordt misschien gesproken over een gedoogbeleid (maximaal 5 gloeilampen op zak niet strafbaar) maar alles daarboven wordt dan gezien als meer dan privégebruik wat natuurlijk een misdrijf is.

Er komen dan wellicht ook lightshops die geen voorraad mogen hebben en geen leverancies aan mogen nemen maar wel maximaal 3 lampen aan een persoon mogen verkopen. Ook zullen er meer en meer zelfbouwlampen op de markt komen die in oude boerenschuren worden gemaakt, met alle risico's van dien. Als de zelfbouw in georganiseerde handen valt zal de sterkte per lamp ook flink oplopen waardoor de nostalgisten over 40 jaar niet meer dezelfde lampen als nu zullen terug herkennen, zoveel sterker is het geworden.

Op dat gebied is men ook al bezig zoals hier te lezen valt.

Veel warm licht toegewenst!

Comment

Working...