nadelen van usb dmx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

nadelen van usb dmx

Hallo.

Ik ben van plan over te gaan op dmx.
    Ik kan nu wel een dmx paneeltje kopen van rond de 1oo euro, maar ik kan het ook via mijn laptop doen voor 100 euro. Zitten er nadelen aan het gebruik van dmx via de laptop of raden jullie mij toch zeker een paneeltje aan.

Alvast bedankt, want ik ben helemaal nieuw in dmx...
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

voor u is usb-dmx interface het meest handige en makkelijkst te gebruiken iets zeker als je later je dmx apparaten wilt uitbreiden en meer en beter enzo wilt...

maar als lichttechnieker heb ik liever (veel) knopjes onder mijn handen en zo weinig mogelijk computer interface maar dat hangt van persoon tot persoon af...
    ik heb liever veel knopjes omdat je dan overal snel aan en bij bent wat met een computer niet zo is... een pc kan in mijn ogen ook veel sneller crashen en is niet specifiek voor dit doel einde gebouwt...

maar dus in uw situatie zou ik voor de usb-dmx met software kiezen...

en als je later (veel) geld en mogelijkheden hebt eens kijken naar een degelijke lichttafel
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• nls-nls
      • Dec 2008
      • 128

Originally posted by Funmaker
      voor u is usb-dmx interface het meest handige en makkelijkst te gebruiken iets zeker als je later je dmx apparaten wilt uitbreiden en meer en beter enzo wilt...

maar als lichttechnieker heb ik liever (veel) knopjes onder mijn handen en zo weinig mogelijk computer interface maar dat hangt van persoon tot persoon af...
      ik heb liever veel knopjes omdat je dan overal snel aan en bij bent wat met een computer niet zo is... een pc kan in mijn ogen ook veel sneller crashen en is niet specifiek voor dit doel einde gebouwt...

maar dus in uw situatie zou ik voor de usb-dmx met software kiezen...