nadelen van usb dmx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Vergeet niet dat bij commerciele pakketjes software onherroepelijk verbonden is met hardware en het USB-DMX-kastje alleen werkt op de bijgeleverde software. Zoek dus de software uit en niet het kastje (want met de software moet je werken....).
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

Qua software kan ik dan i.p.v. daslight.. eerder sunlite aanbevelen.

Ik heb vroeger veel geprutst met beide software en daar kwam toch uit dat
      ik sunlite 1 de stabielste software vond.

Gewoon een goeie computer nemen (lees pc kast, geen laptop).
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• lighthouse
        • Feb 2004
        • 25

Originally posted by Stoney3K
        Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld de DMX-USB Pro dan zie je dat daar alle 512 kanalen eerst worden opgeslagen, en dan apart over DMX worden uitgestuurd (dit heet bufferen). Voordeel hiervan is onder andere dat niet de hele zaal plotseling donker kan gaan als je laptop crasht, omdat de laatst verzonden situatie gewoon netjes wordt vastgehouden.
        ....dit heeft natuurlijk ook te maken met de dimmer die je er achter hangt, want je hebt ook dimmers met deze mogelijkheid. En heb je het effect wel eens gezien van een dmx signaal dat wordt vastgehouden terwijl er net een aantal blinders de zaal inschijnen.....alles heeft zijn voor en tegen en dus heb ik zelf het liefste mijn dimmers onder handbereik. Mij goedkope dimmers (Botex) zijn via fadertjes op het front snel handmatig in te stellen en mijn dure (MA) zijn via een programmatje op het pack bij voorbaat in te stellen op een NOOD stand

Comment

• nls-nls
          • Dec 2008
          • 128

als jullie moesten kiezen,
          koos je dan dit:
          Marktplaats.nl > 192-Kanaals DMX Controller met Joystick - Muziek en Instrumenten - Effecten
          of koos je dan dit:
          Marktplaats.nl > Dmx via Laptop, Kerst aanbieding! - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser

groetjes,

Comment

• Joost van Ens
            • Jan 2001
            • 628

Zonder twijfel, de laatste. i.s.m. met chamsys.

Veel meer mogelijkheden en voor de toekomst makkelijk uitbreidbaar.

Joost.

Comment

• tasplace
              • Dec 2003
              • 33

Wel eens gehoord van freestyler dmx
              werkt echt heel goed samen met de enttec pro en is gratis

samen met de Berhinger bcf 2000 (gemotoriseerde faders) heb je een super licht computer voor weinig

Greetz

Comment

Working...