Robe 160 XT, ervaringen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bolution
    • Mar 2008
    • 11

Robe 160 XT, ervaringen?

Beste mede forummers ( ofzow),

Wie heeft er ervaring met de Robe 160xt?
    Veel voorkomend technisch mankement, bijvoorbeeld..

Ik denk over aanschaf hiervan, maar ben op zoek naar positieven & negatieve feedback !

Alvast bedankt voor de reacties die komen gaan.
  • Lighting
    • Sep 2004
    • 209

beste Bolution

met dit spotje en paar keer gewerkt. 1x een probleem gehad met de tilt van een van de units ,dit bleek echter een onderhoudsprobleem te zijn...... stof. Voor mij een van de grootste nadelen is geen dmx controleerbare focus(moest standje maken op een doorzichtscherm en moest dus kiezen tussen focus scherm en focus zaal .....en voor een vaste installatie is geen dmx lamp on en off toch wel jammer (levensduur lamp)
    Over de beweging.....ik heb wel eens spotjes gezien die netter bewegen , maar voor een lamp in deze prijsklasse toch zeker geen verkeerd spotje

Als je budget het toe laat zou ik zeker over de upgrade denken naar een 170 AT ,wel remote focus en lamp on and off en niet zo heel veel duurder als de 160 XT

succes
    Lighting
    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Bolution
      • Mar 2008
      • 11

Hmm,

Ik zoek mh's voor onderweg.
      Zijn de spots niet te focusen of alleen stapsgewijs?

Wat was je beleving mbt lichtopbrengst?

Comment

• Lighting
        • Sep 2004
        • 209

Bolution,

deze spots zijn met de frontlens te focussen (handmatig)
        De lichtopbrengst was minder dan ik gehoopt had!!

als je deze spots "on the road" gaat gebruiken zou ik zeker niet bezuinigen op hele goede flightcases en iemand die de lampen meer dan netjes behandeld.......deze spots zijn eigenlijk niet gemaakt voor "don't be gentle its only rental" ........dus ik zou over je keuze nog eens HEEL goed nadenken

lampen van robe die zich wel bewezen hebben (OTR):
        250 XT/AT(en beter,AT is de betere) zowel spot als wash maar deze zijn een stukje duurder als wat je nou wil gaan kopen

Lighting
        Last edited by Lighting; 23-12-08, 17:10. Reason: onvolledig
        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Ik heb zelf geen ervaring met de 160 of 170 serie. Wel met de 250 en hoger. Bij de upgrade van de 160 naar de 170 ga je van een XT naar een AT spotje. Dit scheelt enorm wat lichtopbrengst betreft. De AT heeft andere en betere optieken (heb vaker de 250XT naast een 250AT gehad en het was een wereld van verschil). Alleen al daarom zou ik kiezen voor de 170. De remote focus is iets wat ik ook echt zou kiezen (liggen nog wat oude scans bij ons die af en toe nog meegaan, deze hebben ook geen remote focus en ik vind t helemaal niks met die dingen).

Mzzls
          Correct me if I'm wrong

Comment

• maikey123
            • Dec 2008
            • 4

robe 160 xt

hallo,

wij hebben er zelf op het werk 8.

ik vind het waardeloze dingen. aangezien ze een lichtopbrengst van nul , nul hebben.

en als je ze in combi met parren gebruikt vallen de lampen steeds uit.

blijkbaar zijn ze heel gevoellig voor spannings wisselingen. dus als je voor live gebruik in de pauze ze allemaal op het drumstel zet, vallen ze ( 3 van de 4 ofzo) uit zodra je je parren aan zet.

ik weet niet of dit komt door slecht onderhoud maar ze zijn nog niet zo heel oud.

heeft iemand hier anders een oplossing voor?

Comment

• JustME125
              • Jun 2006
              • 297

Originally posted by maikey123
              hallo,

wij hebben er zelf op het werk 8.

ik vind het waardeloze dingen. aangezien ze een lichtopbrengst van nul , nul hebben.

en als je ze in combi met parren gebruikt vallen de lampen steeds uit.

blijkbaar zijn ze heel gevoellig voor spannings wisselingen. dus als je voor live gebruik in de pauze ze allemaal op het drumstel zet, vallen ze ( 3 van de 4 ofzo) uit zodra je je parren aan zet.

ik weet niet of dit komt door slecht onderhoud maar ze zijn nog niet zo heel oud.

heeft iemand hier anders een oplossing voor?
              Klinkt als een slechte faseverdeling. Ik werk al jaren met de 250 serie, dit soort problemen nog nooit mee gehad. Als je je stroomgroep al redelijk tot aan het randje vol gaat duwen en je schuift je parren dan open krijg je een stroom piek (gloeidraad is dan koud, weerstand van de draad is laag, ff de wet van Ohm erop loslaten en dan weet je dus meteen dat je een stroom piek trekt. Wanneer je parren warm zijn is dit effect veel kleiner). Wanneer je groep dan wat krap bemeten is zakt je netspanning ff in. Wanneer de spanningsdip te groot is klapt de Robe eruit. Ander merk heeft hier ook best veel last van. Je moet dus zuinig op je groep zijn waar je de koppen bijzet. En anders een power conditioner ertussen, wil ook nog wel eens werken.

Mzzls
              Correct me if I'm wrong

Comment

• Bolution
                • Mar 2008
                • 11

Even grof gezegt:

Niet kopen dus?

Licht opbrengs wat minder, kan ik nog beoordelen bij het eventueel bekijken van de heads.

Maar uitvallen en technische gebreken heb ik weinig zin in!

Toch maar doorsparen voor de 250 ers.

Thnx voor de respons.
                Last edited by moderator; 27-12-08, 14:34. Reason: off topic gedeelte verwijderd

Comment

Working...