vreemde laser of dmx?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gyon
    • Dec 2008
    • 16

vreemde laser of dmx?

dag allemaal

ik heb een probleem met m'n laser (laserworld EL-200 DMX)
    als ik de laser op de dmx aansluit zonder de andere lampen op het paneel werkt de kleur groen wel en rood als ik 1 lamp er bij aansluit gaat de groen minder fel branden als ik de rest van de lampen aan de dmx lijn hang doet de groene laser het helemaal niet meer. ik dacht al dat de besturing te zwak eerst had ik een klein paneeltje van hqpower nu heb ik daslight om vanaf mijn pc te besturen de groene laser blijft het nu langer doen met 1 lamp er aan misschien dat de laser te veel van dmx signaal vraagt dat hij de groen niet kan besturen of? iemand anders een idee of ervaring hiermee?
    dus kort samengevat de groene laser werkt wel als hij alleen om de dmx lijn is aangesloten zodra er meer lampen op de dmx lijn komen valt de kleur groen weg en blijft rood het wel doen.
    wat ook raar is als ik de laser automatisch laat werken en steek de dmx er in valt ook de groen weg ook al bestuurd hij dan zich zelf (stand alone).
    groetjes gyon
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Over welk type praat je ?

De EL200 bestaat niet. Omdat je over groen en rood praaat kunnen het 2 modellen zijn :

De EL200RGY of de EL200S

Voor de prijs van de lasers 195,00 voor de EL200RGY of 155,00 voor de EL200S moet je niet al te veel verwachten natuurlijk maar DMX zou gewoon moeten werken.

mss is gewoon het dmx van je laser niet helemaal lekker of een sluiting in het apperaat.

Zou ook kunnen dat je dmx kabels niet helemaal goed zijn. Ik bedoel kabels moeten wel 1 op 1 zijn en alle 3 de pins apart zitten.

Zou ook kunnen dat je verschillende DMX w3aardes hebt ( er is bij chinese produkten vaak een oud DMX systeem ) zoals DMX1 en DMX2

Ik heb het met Antari gehad de hele lichtshow draait zonder storing op DMX behalve de Antari als deze aan wordt gesloten werkte het hele systeem niet meer.

Probleemwas dat de DMX kabel naar de Antari 2 pinnen samen waren waardoor er storing kwam op de rest van lijn.

Mss beter even terugbrengen naar je leverancier neem aan dat er garantie opzit.

Of heb je hem in Duitsland gekocht dan is het minder interessant om het retour te sturen ( een stuk hoger dan versturen in nederland )
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• JustME125
      • Jun 2006
      • 297

Het lijkt me vrij duidelijk dat het probleem niet in je laser zit maar in de gebruikers die je daarna in de lijn hangt. Daslight werkt wel correct met je andere lampen als je de laser niet aansluit neem ik aan?

Vaak is dit probleem het gevolg van een fase draaiing ergens in je systeem. Ooit een keer een serie koppen gehad die het niet deden. Eén voor één getest en alles werkte maar bij het combineren van alle koppen in dezelfde lijn werkte niets meer. Bleek één kabel ader 2 en 3 (ff uit mn hoofd he) gedraaid te hebben. Dit probleem verholpen en alles werkte prima.

Die fase draaiing hoeft niet perse in je kabel te zitten, het kan ook zijn dat één van je lampen of je laser een aderpaar gedraaid heeft. Dit kun je wel testen met een kabeltester/multimeter. Verder raad ik aan om een afsluitplug (DMX terminator) te plaatsen en te kijken of het dan opgelost is. Vaak komt dit probleem voor doordat je een echo op je lijn krijgt. D.m.v. de aflsuitplug voorkom je deze echo.

Veel succes
      Correct me if I'm wrong

Comment

Working...