Een masterpiece 216 en een Coverband?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

Een masterpiece 216 en een Coverband?

beste forumers,

ik draai al een paar jaar een schowtje met:
    4 4-barren ( per 2 ) P64
    2 4-barren P56 als effect/blinders
    2 6-barren multiparren als front
    ik heb een tekening van WYSIWYG gemaakt maar er ontbreekt een stukje waarvoor mijn excuses. maar dan hebben jullie een idee wat de bedoeling is. de scans die je ziet hangen zijn niet in de set inbegrepen maar een mens mag eens dromen he. :-)

de covergroep heeft een playlist van de jaren '90-'00.
    ik draai dit momenteel op een SGM SC 12.
    en ik heb het probleem dat ik in sommige effecten van men p56 te
    weinig plaats hebben in mijn chases.

nu heb ik eens met mijn lichtboer gebeld en die krijgt binnenkort een
    Masterpeice 216 binnen uit een overname binnen. ik ben eens gaan zien op het internet en dit is een oplossing voor mijn probleem lijkt me.
    Alleen vindt geen gebruikers die hem gebruiken voor livewerk. Dat het een discotafel is lees je overal en daar kan ik wel inkomen als je leest wat er kan.

dus nu is mijn vraag:
    Is de masterpeice 216 een tafel die Live te gebruiken valt voor een coverband met een "parren-lichtschow"
  • Hugovd89
    • Oct 2008
    • 22

Ik heb zelf tijdje met een MP108 gewerkt voor een coverband, met deze pulsar stuurde ik 6 movingheads, 4 blinders, 2 i-collors, collorchangers, en een hazer aan.

Ik vind het persoonlijk een geweldige tafel om mee te werken, ik heb hem zelf nog nooit specifiek voor conventioneel licht gebruikt, maar aangezien de tafel er zowat voor gemaakt kan ik me niet voorstellen dat ie ergens te kort zal schieten.

het verhuurbedrijf waar ik vaker voor werk beschikt nu sinds kort over een pearl tiger, maar toch vind ik de MP108 het fijnst omtegebruiken voor de kleinere producties.

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Hoi,

Ik doe tegenwoordig vanwege een aantal mac krypton's de shows voor een coverband met een Zero88 mambofrog, maar tot voor twee jaar was het een masterpiece 108 die onze lichttafel was in alle gevallen.

Alleen conventioneel gaat meer dan perfect op een masterpiece, en we gebruiken onze daar ook nog heel regelmatig voor. zo gebruiken we bijv. ook een masterpiece 48 naast onze mambo om (via een merger) het conventioneel zaallicht bij bepaalde klussen te bedienen. De mogelijkheid om chases enzo echt op alle manieren live te manipuleren zijn super.
      Strobes en simpele scans (wij draaiden er martin 218's op) kunnen ook perfect met de masterpiece bediend worden.
      Feitelijk hangt het altijd van de operator af, je kunt het ding zo programmeren dat je niks meer hoeft te doen, of je kunt alles in laagjes, heel veel laagjes, programmeren, en dan is het opletten geblazen met bediening. als je vragen hebt over programmeren of onderhoud...gewoon mailen.

En een groot voordeel; als je met een masterpiece kunt werken kan je op een of andere manier heel snel met andere tafels werken! want eerlijk is eerlijk..er zijn sneller te programmeren tafels..

Comment

• Hugovd89
        • Oct 2008
        • 22

Originally posted by R. den Ridder
        En een groot voordeel; als je met een masterpiece kunt werken kan je op een of andere manier heel snel met andere tafels werken! want eerlijk is eerlijk..er zijn sneller te programmeren tafels..
        Ik vind dat eigenlijk wel meevallen, als ik het vergelijk met bv de pearl tiger dan ben ik langer bezig met het maken van een palette dan een bv kleur scene maken op de MP. Ik heb doormiddel van de patchfunctie in software versie 3.0, 2movinghead groepen gemaakt zodat ik kleur wissels kan toepassen, dit betekent wel dat ik niet iedere movinghead apart kan aansturen kwa kleuren/gobo,s. wel heb ik alle pan/tilts bij elkaar gepatched op een pagina zodat ik heel snel posities kan maken zonder de pan/tilt van iedere movinghead moeten gaan zoeken

en als ik weinig tijd heb voor een show begint maak ik alleen maar positie scenes aan, en tijdens de show maak ik dan alle chases aan.

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by R. den Ridder
          Hoi,
          Elk voor heb z'n tegen: Veel onlogischere tafel dan een Masterpiece ga je niet tegenkomen, zo'n ding is een ramp voor ieder die hem NIET geprogammeerd heeft en hij werkt absoluut niet bepaald op een "standaard" manier dus je snapt echt niet gelijk hoe een "normale" tafel werkt.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Hugovd89
            • Oct 2008
            • 22

Originally posted by JeroenVDV
            Elk voor heb z'n tegen: Veel onlogischere tafel dan een Masterpiece ga je niet tegenkomen, zo'n ding is een ramp voor ieder die hem NIET geprogammeerd heeft en hij werkt absoluut niet bepaald op een "standaard" manier dus je snapt echt niet gelijk hoe een "normale" tafel werkt.
            Onlogisch is ie niet, het ding stamt van 1990. En was de eerste tafel die ik me geleerd heb, en dat is nog geen jaar geleden. En het is echt een aanrader om deze tafel al eerste te leren aangezien je dan echt inzicht krijgt in het programmeren en de werking van dmx.

Laats nog had een vriend van me movingheads op een klus waar ie geen fixture files van had, hij zag niet in, dat ie gewoon de movingheads als 20 kanaals dimmer pack kon patchen en zo alle functies kon programmeren.

En en een pulsar als eerste leren is een eitje, maar als je alleen met moderne tafels gewerkt hebt dan kun je er wel eens moeite mee hebben. de handleiding van de pulsar is erg slecht geschreven er zijn overal verwijzingen naar andere pagina,s (is al 20 keer gewijzigd).

Het is dat er geen 1024 kanaals versie is, anders gebruikte ik niks anders.

Comment

Working...