het einde van de gloeilamp ook op het podium...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ludwigvon
    • Jan 2009
    • 97

RGBW profielspot

Omdat het niet anders kan natuurlijk, hier komt de RGBW profielspot.

Dit is maar het begin, we wachten nog op onderdelen die hiervoor moeten worden gemaakt. In de volgende dagen gaan we wel proberen goede beelden te maken van deze testopstelling, met een 1 Kw DW105 als referentie.

Onze target spec :

Tunable white van 2500 K° tot 8000 K° en op
    White performance equal 750 Watt halogeen
    Saturated colours outperform 1000 Watt halogeen
    Retrofit existing condenser profiles (ADB-Juliat)

We do architectural for a living and theatre for the Art...

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Hulde! Jullie zijn erg goed aan het innoveren de laatste tijd. Volgens mij wordt het binnenkort tijd voor een demodag in een schouwburg.

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

Originally posted by ludwigvon
        Omdat het niet anders kan natuurlijk, hier komt de RGBW profielspot.

Dit is maar het begin, we wachten nog op onderdelen die hiervoor moeten worden gemaakt. In de volgende dagen gaan we wel proberen goede beelden te maken van deze testopstelling, met een 1 Kw DW105 als referentie.

Onze target spec :

Tunable white van 2500 K° tot 8000 K° en op
        White performance equal 750 Watt halogeen
        Saturated colours outperform 1000 Watt halogeen
        Retrofit existing condenser profiles (ADB-Juliat)
        Beste L.

Ik volg nauwkeurig jou topics op diverse forums. Ook ik ben van mening dat het nog een kwestie van maanden is dat de eerste serieze 'led' profiel spot op de markt komt.
        Ik weet van diverse fabrikanten dat er ze hiermee bezig zijn en ik heb zelf enkele proto type's mogen aanschouwen.

We gaan volgende week enkele testen doen met diverse TV camera's en ik heb momenteel 1 vraag:
        Wat zou er in jou visie moeten gebeuren met de kleur(temperatuur) van een RGBW of RGBA ledprofiel als deze gedimd wordt van 100 naar 0%. Behoud de ledprofiel haar kleur(temperatuur)?
        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

• ludwigvon
          • Jan 2009
          • 97

Originally posted by jurjen_barel
          Hulde! Jullie zijn erg goed aan het innoveren de laatste tijd. Volgens mij wordt het binnenkort tijd voor een demodag in een schouwburg.

Hoi Jurjen,

Het lijkt vaak meer op een gigantische rommelmarkt...

Maar ik denk dat de Chassé de primeur krijgt. De hardware zal tegen eind Januari op punt staan, maar er komt een massa software bij kijken.

Zo ergens in de loop van Februari zou een en ander moeten af zijn.

Meanwhile, wie eens door Antwerpen passeert is altijd welkom...

Groet

Ludwig

Comment

• ludwigvon
            • Jan 2009
            • 97

Originally posted by LJ Gerrit
            Beste L.

Ik volg nauwkeurig jou topics op diverse forums. Ook ik ben van mening dat het nog een kwestie van maanden is dat de eerste serieze 'led' profiel spot op de markt komt.
            Ik weet van diverse fabrikanten dat er ze hiermee bezig zijn en ik heb zelf enkele proto type's mogen aanschouwen.

We gaan volgende week enkele testen doen met diverse TV camera's en ik heb momenteel 1 vraag:
            Wat zou er in jou visie moeten gebeuren met de kleur(temperatuur) van een RGBW of RGBA ledprofiel als deze gedimd wordt van 100 naar 0%. Behoud de ledprofiel haar kleur(temperatuur)?
            Hallo Gerrit,

Ik denk dat we tot verschillende gebruiksprofielen gaan komen. Die naar de keuze van de LD of de noodzaak van de situatie worden gekozen. Het is perfect mogelijk om amberdrift te simuleren, dus de dim karakteristiek van halogeenlampen te volgen of constante CCT te volgen, of nog iets daartussenin.

Daar zit nog een groot stuk onderzoek te doen. Zowieso moet het naar 16 bit dimmen en hoogfrequent puls sturing. Anders is er veel te weinig resolutie om een beetje subtiel te werken. ( 200 Hz PWM is een ramp ).

Groet

Ludwig

Comment

• LJ Gerrit
              • Apr 2002
              • 479

Originally posted by jurjen_barel
              Ik denk dat er binnenkort op de Vakbeurs Theatertechniek 2010 in Ahoy Rotterdam het e.e.a. zichtbaar is.
              Tenminste op onze stand wel
              Ik kan er nu nog niet veel over vertellen maar ik zal het o.a. hier publiceren zodra het vrijgegeven kan worden.
              MvG

Gerrit Schottert
              Controllux

Comment

• ludwigvon
                • Jan 2009
                • 97

Ik denk dat er binnenkort op de Vakbeurs Theatertechniek 2010 in Ahoy Rotterdam het e.e.a. zichtbaar is.
                Tenminste op onze stand wel
                Ik kan er nu nog niet veel over vertellen maar ik zal het o.a. hier publiceren zodra het vrijgegeven kan worden.
                Geweldig, wanneer is die beurs ? De VLX heeft ons toch niet echt onder de indruk gebracht...

Groet

Ludwig

Comment

• LJ Gerrit
                  • Apr 2002
                  • 479

Originally posted by ludwigvon
                  Geweldig, wanneer is die beurs ? De VLX heeft ons toch niet echt onder de indruk gebracht...

Groet

Ludwig
                  Die beurs is 18, 19 en 20 januari Vakbeurs theatertechniek

Wat specifek heeft je niet onder de indruk gebracht van de VLX?
                  Ik heb namelijk ook andere reacties gehoord gedurende mijn intensieve demotour door Nederland.

Zou het fijn vinden om hierover met je van gedachten te wisselen op de vakbeurs theatertechniek. Kunnen we het ook over de andere primeurs hebben die op deze beurs door Lightco gelanceerd worden.
                  Ik ben alle dagen aanwezig, deal?
                  MvG

Gerrit Schottert
                  Controllux

Comment

• ludwigvon
                    • Jan 2009
                    • 97

Die beurs is 18, 19 en 20 januari Vakbeurs theatertechniek

Wat specifek heeft je niet onder de indruk gebracht van de VLX?
                    Ik heb namelijk ook andere reacties gehoord gedurende mijn intensieve demotour door Nederland.

Zou het fijn vinden om hierover met je van gedachten te wisselen op de vakbeurs theatertechniek. Kunnen we het ook over de andere primeurs hebben die op deze beurs door Lightco gelanceerd worden.
                    Ik ben alle dagen aanwezig, deal?
                    Hallo Gerrit, mailtje gestuurd met onze info.

Trouwens ook al met jullie collega 's in be beetje contact gehad.

De details zal ik je wel ptp uitleggen, maar in grote lijnen is het dit :

De energie- en optische efficiëntie zijn niet echt wat wij hadden verwacht.

Maar, daar kunnen goede redenen voor zijn, die ik nog niet doorheb natuurlijk.

Gegroet

Ludwig

Comment

• ludwigvon
                      • Jan 2009
                      • 97

DW 105 versus RGBW LED

eerste reeks testen ( nog niet optimaal, sturing nog niet getuned en een paar definitieve onderdelen zijn er nog niet. We testen een nieuw concept : " Integrerende condensor " De omstandigheden van elke test staan onder elk beeld. Links is de DW 105 rechts de RGBW LED

First in the world : RGBW theatre profile 03-12-2009 Photo Gallery by Joy Buapromma at pbase.com

Last edited by ludwigvon; 05-12-09, 12:54.

Comment

• ludwigvon
                        • Jan 2009
                        • 97

Nog een stapje verder met de integratie. Eén van de problemen met afbeeldende optische systemen is dat je de kleuren terug scheidt in de schaduwen van objecten in het pad. Dat is natuurlijk niet bruikbaar op het podium, je personage 4 kleurtjes slagschaduw geven. Tenzij je dat natuurlijk zou willen.

Deze test maakt gebruik van onze eerste versie integrerende condensor, die een homogene output geeft van R + G + B + W alles gewoon op vol vermogen. Jefke (onze plaasteren lichtfigurant) is het object en het interessante in deze test is juist de schaduw van Jefke.

CCT gemeten 6550 K° @ R255, G255, B255 output 3100 lumen is equivalent aan 750 Watt halogeen. ( Met 120 Watt LED ).

Het gaat nu even duren voor we verder kunnen, er moeten mechanische onderdelen worden gemaakt en we hebben de enige chip die we momenteel in huis hebben destroyed door thermische uitzetting van de condensor.

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

machtig....
                          jullie doen echt baanbrekend werk in mijn ogen... Toch niet eens zien of ik ergens binnenkort in antwerpen kan geraken
                          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• ludwigvon
                            • Jan 2009
                            • 97

Originally posted by Funmaker
                            machtig....
                            jullie doen echt baanbrekend werk in mijn ogen... Toch niet eens zien of ik ergens binnenkort in antwerpen kan geraken
                            Altijd welkom, wel even laten weten vooraf, dat je niet in een leeg huis staat.

Gegroet

L.

Enne een goed gelukkig en creatief 2010 voor allen !

Comment

• ludwigvon
                              • Jan 2009
                              • 97

Gisteren hebben we nog gewerkt, we hebben haast...

Eerste volledige afbeeldende tests gedaan, met een A-size standaard gobo en wat spielerei op overheadslide. All full, dus R G B W

RGBW integration on LED theatre profile 29-12-2009 Photo Gallery by Joy Buapromma at pbase.com

We zijn nog niet tevreden met de behaalde resultaten, de eerste versie van de integrerende condensor induceert teveel verliezen, de definitie van de gobo laat ook nog te wensen maar dat zijn dingen die we hadden verwacht. Over een maand komt de volgende versie eraan.

We hebben wel een planning : in Mei is de versie wit 3200 K° beschikbaar voor ADB 105 en RJ 600 SX. In September zal de versie RGBW beschikbaar zijn.

Nu gaan we een beetje nieuwjaren.

Groet

L.

Comment

• ludwigvon
                                • Jan 2009
                                • 97

We komen naar de vakbeurs theater in Rotterdam op 18-19 en 20 Januari. Je zal ons vinden op de stand van Controllux. We tonen de kit voor de ADB 105 reeks in versie wit 3200-5600 K°. En we willen vooral heel veel feedback om de richting van de ontwikkelingen te sturen.

Gegroet

L.

Comment

Working...