Alle spots hebben een beperkte zone waar je scherpe afbeelding krijgt. Dat komt doordat je eigenlijk op f1 werkt. Meestal focus je een gemiddelde.
In de testen doen we dat niet, omdat we juist de uitersten opzoeken.
Het kleurverschil is meer een intensiteits verschil. Het systeem heeft een piek in de midden, groter dan een huidige condenser profiel die op flat field staat.
Er zijn twee ontwikkelingen mogelijk :
Retrofit voor een aantal soorten bestaande spots. Relatief eenvoudig en in het licht van duurzame ontwikkeling is hergebruiken natuurlijk interessanter dan recycleren en vervangen. Het is ook goedkoper natuurlijk.
De nadelen zijn : niet geoptimaliseerd, niet alles kan een retrofit krijgen. En je blijft met je gewicht zitten.
Nieuwe toestellen : aangezien het warmte probleem weg valt kan alles in kunststof ( ook de lenzen ) en bijgevolg veel lichter en veiliger.
Nadeel : langer traject en duurdere investering.
We zijn er nog niet uit...
Groet
L.
In de testen doen we dat niet, omdat we juist de uitersten opzoeken.
Het kleurverschil is meer een intensiteits verschil. Het systeem heeft een piek in de midden, groter dan een huidige condenser profiel die op flat field staat.
Er zijn twee ontwikkelingen mogelijk :
Retrofit voor een aantal soorten bestaande spots. Relatief eenvoudig en in het licht van duurzame ontwikkeling is hergebruiken natuurlijk interessanter dan recycleren en vervangen. Het is ook goedkoper natuurlijk.
De nadelen zijn : niet geoptimaliseerd, niet alles kan een retrofit krijgen. En je blijft met je gewicht zitten.
Nieuwe toestellen : aangezien het warmte probleem weg valt kan alles in kunststof ( ook de lenzen ) en bijgevolg veel lichter en veiliger.
Nadeel : langer traject en duurdere investering.
We zijn er nog niet uit...
Groet
L.
Comment