Ervaring met ETC ION

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Ervaring met ETC ION

Informerend naar de aanschaf van een Compulite lichtcomputer bij een grote verhuurder van lichtapparatuur werd ik gewezen op het bestaan van de ETC ION. Ik begreep dat deze computer qua bedieningsgemak en intuitief werken een grote stap voorwaards is tov de oude generatie ETC's (expression etc). De prijzen zijn afhankelijk van de hardwareconfiguratie vergelijkbaar met Photon tem Spark 4D/Top.

Wie bevestigd hoe fijn een ION werkt? Ik ben vooral geinteresseerd in gebruik met conventioneel licht.

Met dank, @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Hoi,

Zelf geen ervaringen mee, maar de tafel wordt in amerika al veel gebruikt.
    Kijk een op het Lightnetwork voor meer gebruikersinformatie. The LightNetwork

Comment

• Martijn de Groot
      • Mar 2005
      • 189

de ION is een zeer compacte alleskunner voor een erg lage prijs.
      Ontwikkeld door Anne Valentino, die ook aan de wieg stond van de Expression, Obsession, Virtuoso(Vari*Lite) en de EOS. simpel te programmeren en te bedienen, met alle mogelijkheden die je van een goede console mag verwachten.
      Software is al goed compleet, maar wordt doorontwikkeld naar aanleiding van gebruikers vragen.
      In mijn opinie één van de betere, goed betaalbare consoles die nu op de markt zijn.
      wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Martijn de Groot
        • Mar 2005
        • 189

of topic; beste moderator, best goed dat je een reactie verwijdert onder de vermelding van forum regels, maar als ik bij faq-forum regels kijk kan ik toch niet vinden waarom mijn reactie verwijdert zou moeten worden, graag opheldering.
        wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

zal je ff mailen, gaat hier anders off topic.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• KlankOntwerp
            • Jun 2008
            • 130

Ik ben ook aan het uitzoeken of een ETC ION iets voor mij is, gek genoeg kan ik echt niets in de zoekfunctie vinden, zelfs deze topic niet (gevonden via Google). Is deze de enige topic over de ION of zijn er nog bruikbaardere topics?

Ik ben iig even bezig geweest met het bekijken van de tutorial video's op de ETC-sites en ga de OLE uitproberen, uiteraard wil ik de tafel ook graag in het echt ervaren. Het meest ben ik echter benieuwd wie en waar deze tafel al ingezet wordt (mijn interesse is in theatertoepassing, vnl conventioneel voorlopig - een Compulite vind ik te duur maar is wel mijn kennisbasis).

Comment

• marciano
              • Feb 2006
              • 164

een lichtregeltafel is persoonlijk en er is niet een nummer 1 aan te wijzen voor elk budget elke gebruiker is dit anders om hier achter te komen kan je het beste een demo aanvragen bij de importeur vergeet ook niet een vergelijking te doen met andere merken:

ETC ION
              COMPULITE
              en vergeet zeker de STRAND PALETTE VL niet zeker niet als je een achtergrond in compulite hebt

zelf ervaren met de console dan zie je wat het is dat kan je moeilijk in woorden uitdrukken.

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Als je hem wil proberen gewoon eens bellen met LightCo, deze hebben hem vast wel staan en zullen je vast wel een korte uitleg kunnen geven van de basis.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• KlankOntwerp
                  • Jun 2008
                  • 130

Het is ook LightCo die mij op de ION gewezen hebben, ik heb alleen niet altijd tijd om hem uit te proberen, en ik zou graag willen weten of er al mensen praktijkervaring hebben want bij zelf testen kom je toch niet altijd alles tegen wat in de praktijk voorkomt. Ik ben gewoon erg benieuwd of er ook theaters of theatertechs (tourend) al met de ION gewerkt hebben, aangezien ik het idee heb dat Compulite er her en der toch wat uit gaat (men is de oude Photons zat en de Vectors zijn blijkbaar niet zo populair) en ik benieuwd ben of de ION een echt goede vervanger zou zijn.

Ik vind de OLE in ieder geval overzichtelijker en fijner werken als de oerlelijke en contra-intuïtieve Chamsys-software (daar heb ik nog niks fatsoenlijks mee kunnen doen iig).

Comment

• LJ Gerrit
                    • Apr 2002
                    • 479

Klik anders op onderstaande link.
                    Lighting solutions for Theatre, Film & Television Studios and Architectural spaces : ETC
                    Dat geeft in korte tijd een goed beeld van de ION
                    ------------------------------------------------
                    Without colour, there is no perception
                    MvG

Gerrit Schottert
                    Controllux

Comment

• KlankOntwerp
                      • Jun 2008
                      • 130

Die heb ik idd gekeken (dat bedoelde ik met de tutorial video's), dat is echter nog steeds geen echte gebruikerservaring natuurlijk

Er gaat immers niets boven ervaringen van collegae, zo weet je precies waar je in de praktijk tegenaan gaat lopen

Comment

• hansduin
                        • Sep 2010
                        • 1

Ion

Ik ken beide tafels, en zou direkt kiezen voor compulite.
                        Schermindeling is echt stukken beter, programmeren gaat met veel minder toetsaanslagen en is een stuk simpeler.

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

De Ion is in mijn opinie op dit moment een van de beste "prijs-kwaliteit" tafels die bestaat. ZO ontzettend veel slimme functies op 1 tafel, en ontzettend overzichtelijk te bedienen. Vele malen handiger dan een Compulite en zeker ook veel completer in functies. Stabiele tafel met een ideale, compacte en tourbare lay-out. Zou in geen geval een vergelijk trekken met de Strand Palette, aangezien dat een hardware matig DRAMA is (alles direct op de print) met een gebruikers-onvriendelijke software.

Een ETC Ion heeft bijzonder veel handigheidjes aan boord voor o.a. theater en moving light gebruik. Erg belangrijk is het denken zonder "programmer". Het is altijd en overal: what you see is what you get. Als je van een andere console komt kan dit even wennen zijn, maar eenmaal onderweg zul je zien hoe eenvoudig dit werken is.

Ik raad klanten en collega's die voor een schappelijke prijs een volledige console willen altijd aan om de Ion te bekijken: persoonlijk werk ik er inmiddels erg graag mee!
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MfH
                            • Oct 2010
                            • 1

@AJB: told u so.

Ook ik ben er erg tevreden mee.

groet

Mart

Comment