Showtec LED Tube pro vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zheny
    • Mar 2009
    • 42

Showtec LED Tube pro vraagje

Hallo,

even snel voorstellen
    Ik ben Martijn, 19 jaar en heb een klein drive-in showtje.

OT:
    ik ben redelijk thuis op het gebied van geluid maar het licht is nog redelijk een mysterie voor mij.

ik heb op de pa markt in houten 2 week geleden in een impuls 6 LED tubes van Showtec gekocht.
    ik zag op een opening van een lokaal sportevenement dat alle tubes om en om werden geschakeld(alsof elke tube een apart DMX kanaal zou hebben).

ik kom dus thuis en met een smile ga ik aan de gang, maar natuurlijk krijg ik het niet aan de praat( zoals ik in mn hoofd had tenminste). hij loopt alleen de programmaatjes af die in de controller zitten ( ik kan alleen via DMX de programma's kiezen en de snelheid en flash snelheid instellen).

stel ik wil alle tubes zelf kunnen besturen, moet ik dan voor elke tube een apparte controller kopen?( 199 euro )

er hingen op dat sportevenement rond de 50 tubes ( nou maak dat rekensommetje maar eens)

of is er een controller op de markt die elke tube appart aan kan sturen?

Mvg,

Martijn
    http://www.licht-geluid.nl
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 327

Ik heb eigelijk ook wel de zelfde vraag...

Ikzlef heb op de pa-markt ook een setje gekocht en iedere tube rood, groen, geel enz geven lukt prima maar iedere tube een eigen appart gekozen kleur lukt niet. Is dat mogelijk?
    Event-Light

Comment

• sanderr25
      • May 2008
      • 26

Zoek de gebruiksaanwijzing eens op op internet, daar zul je veel wijzer van worden.

Comment

• Zheny
        • Mar 2009
        • 42

Bedankt voor je reactie,

maar de handleiding heb ik al gedownload, en de handleiding zegt er niets over.
        ik snap dat het niet mogelijk is met de controller die ik heb maar is er een controller op de markt waardoor elke ledtube een eigen DMX adres krijgt oid?
        en waar natuurlijk mijn Showtec LED tubes op aangesloten kunnen worden?

Mvg,

Martijn

Comment

• kristofb
          • Sep 2006
          • 91

neen, bij mijn weten gaat dit niet en bestaat zulke controller ook niet... Je zult dus voor elke buis een controller moeten kopen denk ik

Comment

• play-ground
            • Mar 2009
            • 22

als het de gewone led tubes zijn zal dit idd niet gaan.

voor alles apart te kunnen sturen moet je naar het systeem van de octostrips gaan van showtec.
            dan kan je er 8 aansluiten en apart besturen.
            maar denk niet dat dat systeem aan te passen is voor de ledtubes.

Comment

• Zheny
              • Mar 2009
              • 42

bedankt, ik moet dus octostrips hebben

Martijn

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

speel eens wat met de SPEED-knop, het is niet direct wat je zoekt maar je komt ermee in de buurt

Comment

• Lighting
                  • Sep 2004
                  • 209

het verhaal is:

er zijn twee mogelijkheden

1. Je hebt de oude showtec controler en dan id het niet mogelijk om alle buizen los te sturen

2. je hebt de nieuwe (19") controler en dan werkt het wel...je zet je (bij de ma personality file) parameter 5 op full en je hebt met fader 1,2 en 3 gewoon full rgb controle per tube

Nee je kunt met een controler (en de nodige power supplies) meerdere buizen aansturen hoeveel precies durf ik je niet te zeggen.

Dus je hoeft geen octo strips te kopen het zit namelijk niet in de strips maar in de controler.

Lighting
                  LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Zheny
                    • Mar 2009
                    • 42

Originally posted by Lighting
                    2. je hebt de nieuwe (19") controler en dan werkt het wel...je zet je (bij de ma personality file) parameter 5 op full en je hebt met fader 1,2 en 3 gewoon full rgb controle per tube
                    Ik heb de Showtec v6.0(bijna identiek aan de 19" controller voorzover ik heb geïnformeerd), dus ik kan ook met kanaal 5 de RGB modus activeren en met kanaal 1,2 en 3 de kleuren mengen ( 4 is de dimmer).
                    maar dan doen alle tubes alsnog hetzelfde.

ik heb even gekeken naar de Octostrips, en die is instelbaar met het aantal kanalen(Max. 48 kanalen)
                    daar is het zoals eerder werd verteld wel mogelijk om alles apart aan te sturen.

Dus je hoeft geen octo strips te kopen het zit namelijk niet in de strips maar in de controler.
                    Ik denk zelf ook dat het niet in de tubes zit, maar alsnog kan ik geen controller vinden die mijn ledtubes apart wil aansturen.

Martijn
                    Last edited by Zheny; 30-03-09, 22:31.

Comment

• Tom van Kameren
                      • Oct 2006
                      • 57

Er is geen controller voor die tubes die meerdere ledtubes verschillende waardes kan geven. Daar kun je honderd dagen naar zoeken en dan vind je ze nog niet. Het enige verschil tussen de traditionele grijze en "pro 19 inch" is de functie die Nils aangeeft: je kunt de tubes dimmen! rgb afzonderlijk en met een goede tafel kun je er een overall virtuele dimmer bij zetten. En dat is het enige wat een beetje interessant is omdat het licht afschuwelijk is. Kun je het op 50% zetten is het nog steeds lelijk maar heb je er minder last van

Verschillende parameters = een extra controller.

Er zitten vaak vier uitgangen op een controller, omdat die pokkedingen na 5 tubes al geen licht meer geven, en dan kun je er 4 x 5 tubes aanhangen. En anders moet je er inderdaad ook nog PSU's bij kopen.

Pfff... Time-out, waarom wordt ik daar nog zo vaak aan herinnerd...
                      Tom Spaan
                      StoreQ operating

Comment

• Lighting
                        • Sep 2004
                        • 209

Originally posted by Tom van Kameren

Pfff... Time-out, waarom wordt ik daar nog zo vaak aan herinnerd...
                        Zullen we dat onder het genot van een biertje op een terras!! eens rustig overleggen hahahah
                        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

Working...