mac 250 entour van net stroom onttroken zonder lap aftesluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lighting
    • Sep 2004
    • 209

Originally posted by JeroenVDV
    Vraag Nils (lighting @ forum) maar eens..
    JA doe maar eens vragen...........
    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• voederbietel
      • Feb 2005
      • 197

Originally posted by Lighting
      De lampen die je gebruikt lopen minimaal 750 uur..... in de praktijk:

Alle robe 250 xt die we gebruiken krijgen altijd netjes een lamp of
      Alle robe CS 250 scan die we gebruiken krijgen die niet omdat de lamp deze functie niet ondersteunt

de XT's draaien ruim 8% langer met minder kleurverschillen dan de CS'en
      Geloof dat dit "bewijst" dat als je netjes met je lamp omgaat je meer branduren uit je lamp kunt halen......zoals met alles.......

Lighting
      (ken de csén niet) als er geen lamp off op zit kan ik er dan ook van uitgaan dat er ook geen lamp on opzit?
      zo ja dan denk ik dat de 8% vooral aan het lamp strike'n ligt en niet aan de uren.. (het gebeurt op klus nog wel eens dat je tegen het einde van de opbouw je kabels iets fatsoeneert en je bij je rst de shuco even omprikt, als dan wanneer je de stekker erin steekt gelijk weer een lamp strike wordt gegeven denk ik dat daar het probleem zit, niet zo zeer in het koelen...)

(offtopic: ben ik trouwens de enigste bij wie het wel eens voorkomt dat na het draaien van een show ik mijn tafel leeggooi en me dan bedenk geen lamp off te hebben gegeven... ?
      dat is zo'n moment dat de stekkers van de koppen eruit trek en een 10 minuten wacht met truss laten zakken...)
      Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

De lampen die je gebruikt lopen minimaal 750 uur..... in de praktijk:

Alle robe 250 xt die we gebruiken krijgen altijd netjes een lamp of
        Alle robe CS 250 scan die we gebruiken krijgen die niet omdat de lamp deze functie niet ondersteunt

de XT's draaien ruim 8% langer met minder kleurverschillen dan de CS'en
        Geloof dat dit "bewijst" dat als je netjes met je lamp omgaat je meer branduren uit je lamp kunt halen......zoals met alles.......

Lighting
        De lampen die ik gebruik gaan langer mee dan 750 uur...

De MSD 250/2 lamp van Philips gaat 2000 uur mee. Rond de 1800 uur vervangen wij ze preventief. (Soms wordt dat vergeten en gaan ze tot rond de 2100 uur mee en dan knappen ze en dat geeft veel rommel)

Na 1200 uur wordt de lamp iets minder qua helderheid....
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by voederbietel
          (offtopic: ben ik trouwens de enigste bij wie het wel eens voorkomt dat na het draaien van een show ik mijn tafel leeggooi en me dan bedenk geen lamp off te hebben gegeven... ?
          dat is zo'n moment dat de stekkers van de koppen eruit trek en een 10 minuten wacht met truss laten zakken...)
          Kwestie van stroom eraf, stroom er weer op en wachten.. Tenzij je auto-lamp-on hebt ingesteld, blijft dan de lamp gewoon uit en koelt hij.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Lighting
            • Sep 2004
            • 209

Originally posted by geenstijl21
            De lampen die ik gebruik gaan langer mee dan 750 uur...

De MSD 250/2 lamp van Philips gaat 2000 uur mee. Rond de 1800 uur vervangen wij ze preventief. (Soms wordt dat vergeten en gaan ze tot rond de 2100 uur mee en dan knappen ze en dat geeft veel rommel)

Na 1200 uur wordt de lamp iets minder qua helderheid....
            Volgens mij schreef ik ook MINIMAAL!!!!! 750 uur
            LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• mustang1
              • Sep 2006
              • 94

Voor degenen die dit nog niet wisten:

MAC 250 Entour™

Improvements
              3000 Hours from Philips MSD 250/2

2004-10-19

The Philips MSD 250/2 discharge lamp has an average life of 3000 hours and a maximum service life of 3300 hours. Discharge lamps shall always be replaced when the maximum service life has been reached, even if they´re still working, due to the increased risk of lamp explosion as the quartz bulb becomes more brittle.

The average life specification for the MSD 250/2 was increased from the original 2000 hours long enough ago that lamps currently in use can be assumed to be 3000 hour lamps.
              In general, the maximum service life of Philips long-life discharge lamps is 10 percent more than their average life.
              Mooi spul, he?

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by mustang1
                The average life specification for the MSD 250/2 was increased from the original 2000 hours long enough ago that lamps currently in use can be assumed to be 3000 hour lamps.
                In general, the maximum service life of Philips long-life discharge lamps is 10 percent more than their average life.
                Is het dan ook zo dat er (net zoals in beamers) een brandurenteller in zit die de lamp na die 3000 uren ook niet meer probeert te striken?

Lijkt me namelijk geen pretje als je op aan het bouwen bent, alles inschakelt en er bovenin de rig ineens *PATS* te horen valt, met een hoop troep wat naar beneden klettert...
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• mustang1
                  • Sep 2006
                  • 94

Let wel dat dit echt het maximum van de lamp is onder ideale omstandigheden...

Wat vaker voorkomt bij dit type lamp is echter het kapot gaan zonder explosie, dat wil zeggen dat je lamp bij normale slijtage wit gaat worden maar soms ook zwart met wit kan worden.

Weleens last gehad van een Mac 300 met rare pan en tilt bewegingen? Check in dat geval als eerste je lamp, deze zal aan het uiteinde zwart zijn en onderaan bij de lampvoet zal waarschijnlijk nog wat wit te zien zijn.

Ook een Mac 250 wash of entour zal met zo'n lamp problemen krijgen, wanneer je de lamp start en je ziet het display blijven knipperen of raar zien doen dan kun je er bijna vanuit gaan dat de lamp "doorgeslagen" is.

Het exploderen van een lamp kan natuurlijk nog steeds gebeuren, het bovenstaande is in mijn ervaring vaker het bewijs van een oude lamp.

Ook in dit geval blijft overeind staan dat goed en regelmatig onderhoud de spot in goede conditie houdt, net als de omgang met je spot. Preventief onderhoud betaald zich meestal wel uit.
                  Mooi spul, he?

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

Dat is dus niet helemaal waar de temperatuur in de lamp zal dus eerst nog oplopen voor dat hij zakt ,daar onstaat het verlies in branduren, grote kleurverschillen etc etc
                    Klopt, maar dat stukje heb ik bewust buiten deze discussie gehouden.
                    Als de ventilatie in je head gewoon goed is, dan zit de bedrijfstemperatuur ver genoeg onder de maximum temperatuur van de head, waardoor bij het uitschakelen/uitvallen van de voedingsspanning de temperatuur niet boven de maximum temperatuur van de head zal komen.

Verder hebben bijvoorbeeld daglicht Fresnells over het algemeen geen actieve ventilatie. De lampen kunnen dus veel meer hebben dan al die fijnmechanica die in een veel te kleine kop eromheen gebouwd wordt. Dat de lamp er dus veel schade van ondervind is absoluut onzin.
                    Last edited by kokkie; 16-04-09, 22:14.
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...