Cuelux VisualDMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • feestmuziek
    • Nov 2006
    • 48

Cuelux VisualDMX

Hallo,

Al sinds enkele jaren werk ik met genoegen met VisualDMX. Ik weet inmiddels dat VisualDMX een nieuwe versie heeft genaamd "Cuelux". Dit programma is minder uitgebreid dan z'n voorganger, maar is daarom goedkoper en meer geschikt voor drive-in shows.
    Nou is mijn vraag zijn er al collega's die het zelf al hebben en er dus ook al ervaringen mee hebben. Ben dus zeer benieuwd naar de meningen en ervaringen.

Gr Feestmuziek
  • ljmartijnw
    • Apr 2004
    • 133

ik blijf altijd zo ver mogelijk uit de buurt van zulke programma's
    Down Under.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

En dan is het wel prettig als je even een toelichting geeft over het waarom, dan weten anderen ook je niet hiervoor kiest.

Ik mag zelf graag gebruik maken van visual dmx bij LED tegels/vloeren.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

De jongens van VisualDMX hebben de nieuwe CueLux laatst gepresenteerd op de PA-markt en Frankfurter Messe. Het is inderdaad een heel basic programma, voor kleinere shows die weinig fixtures gebruiken (zit ook een limiet op). Het programmeren is relatief simpel en intuïtief, een aantal elementen van de bediening zul je een beetje herkennen van pro-tafels (tsja, waarom een nieuwe standaard bedenken?)

Voor drive-in shows is dit volgens mij wel een leuk alternatief. Vooral in combinatie met een touchscreen en midi-controller.

Comment

• feestmuziek
          • Nov 2006
          • 48

Er zijn dus nog geen gebruikerervaringen helaas. Dan zal ik m'n importeur toch maar eens gaan vragen om een demo . Zodra ik meer weet zal ik het zeker posten hier.

Feestmuziek

Comment

• Dj G-STAV
            • Feb 2009
            • 2

Originally posted by feestmuziek
            Er zijn dus nog geen gebruikerervaringen helaas. Dan zal ik m'n importeur toch maar eens gaan vragen om een demo . Zodra ik meer weet zal ik het zeker posten hier.

Feestmuziek
            Weet u ondertussen al meer?
            Ik zit er aan te denken cuelux met een touchscreen en een midi controller van behringer aan te schaffen.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Ik heb al een klein jaar de "cuelux" ( Emulation ) van ADJ in gebruik icm met een touchscreen en moet zeggen dat het erg prettig werkt. Het is net of je een tafel hebt in een 15"uitvoering.

Software is stabiel en reageert goed.

vindt hem fijner werken dan Sunlite die ik eerst jaren heb gehad wat me ook beviel hoor maar wou wat anders.

het is makkelijk te bedienen en voor live gewoon super.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Ter verduidelijking:

Cuelux is geen 'versie' van Visual DMX!
                Cuelux is een apart programma, ontwikkeld door Visual Productions, en de markt waarop Cuelux is gericht is kleine drivein's en disco werk.

Visual DMX is gericht op installatiewerk voor clubs en de grotere show.
                Cuelux ondersteund ook maar 24 Fixtures (48 inmiddels volgens mij), daar Visual DMX onbeperkte fixtures kent.
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• DJ-Jan
                  • Jun 2008
                  • 327

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                  \
                  Cuelux ondersteund ook maar 24 Fixtures (48 inmiddels volgens mij), daar Visual DMX onbeperkte fixtures kent.
                  Inmiddels inderdaad 48 fixtures...
                  Event-Light

Comment

Working...