Pearl 2008 Fixture probleempje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LaneyHardcore
    • Jun 2008
    • 9

Pearl 2008 Fixture probleempje

Hallo,

Ik was laatst weer eens aan het stoeien met mijn pearl 2008.
    Ik dacht laat ik mijn nieuwe showtec challenger MKII movingheads eens gaan patchen.

Ik liep mooi alle stappen door maar toen ik de fixtures van showtec wilde selecteren kreeg ik een fout melding:

Error Allocation out of memorie

En vervolgens loopt het hele ding vast.

Het gekke is dat dit alleen bij de showtec fixtures gebeurd.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen ?

Groeten,

Rick
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Inkoppertje.. echte koppe kopen
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• LaneyHardcore
      • Jun 2008
      • 9

Inkoppertje ? leg eens uit

Als je denkt dat het gaat over een tekort aan geheugen dan klopt het niet.

Op mijn usb stick nog bijna 1 gig aan geheugen en op de pearl nog meer als 80 %

Comment

• cornedure
        • Jul 2002
        • 230

Originally posted by FiëstaLj
        Inkoppertje.. echte koppe kopen
        Fantastisch, zo'n antwoord. Slecht geslapen misschien?

Beste Laney, dit heeft helemaal niks te maken met je Showtec moving heads. Je hebt eerder een corrupt stukje geheugen, maar ik weet nog niet waar. Probeer eerst de volgende stappen:

Geheugentesten:

1. Draai de sleutel naar SYSTEM en ga naar SERVICE > DISPLAY BUS ERRORS
        Normaal gezien kun je met CLEAR de errors wissen
        2. Ga naar SERVICE > TESTS > MEMORY CHECK en druk op ENTER
        Normaal gezien moet je extended memory geïnstalleerd hebben, misschien iets corrupt?

Testen van personality file van deze head:

Ik weet ook niet of iemand de head al succesvol heeft gebruikt met een Pearl, maar ik vind het vreemd dat er geen HTP-kanaal werd aangeduid in de personality. En zelf heb ik soms al problemen ondervonden indien geen enkel kanaal als HTP is ingesteld.

Open daarom file SHCHALII.R20 in de personalities op je USB-stick, of download hem vaop het internet via Avolites Personality Library. Maak vooraf eerst een backup van deze file.

In het geopende bestand heb je de volgende lijn:[code]2 61 L 1 100 1N O 1 "Shutter" 255 -1 -1[/code]Verander [code] 2 61 L[/code] in [code]2 61 H[/code] en bewaar de file onder dezelfde naam en extensie op je USB-stick.
        Plug je USB-stick terug in je Pearl 2008 en ga naar SYSTEM > [E] USB STICK OPTIONS > [E] SYNC FIXTURES.

Dit kan een tijdje duren indien veel files moeten geupdated worden.

Indien er nog problemen zijn, een volledige WIPEALL, showtec patchen en selecteren.

Comment

• LaneyHardcore
          • Jun 2008
          • 9

Alles al geprobeerd errors gewist , en memory gechecked niks aan de hand.

Het heeft ook niks met de file van het fixture te maken ik kan de hele showtec map niet openen zonder dat hij vast loopt. Zelfs na een volledige wipe all blijft hij het zelfde doen.

Het gekke is dat hij nog perfect werkte voordat ik de hele tafel (met patch) had gewiped, load ik die zelfde backup weer doet hij het nog steeds niet.

Comment

• cornedure
            • Jul 2002
            • 230

Kun je apsdisk3 unzippen op een floppy en patchen vanuit deze floppy? En kan je een andere fixture patchen van showtec?

Als je de map Showtec niet kunt openen, betekent dat de afkorting verkeerd is in de filenaam vanuit Avolites.

Comment

• LaneyHardcore
              • Jun 2008
              • 9

Ik heb het nog niet geprobeerd met een floppy vanwege het feit dat ik nergens een pc met een floppy drive heb....

Op een of andere manier krijg ik wel te zien : cataloging fixtures please wait dan gaat hij laden tot 100 % (dit duurt vrij lang 5 minuten of zo) en dan krijg ik: memory Allacation out of memory (1 seconde) en dan loopt hij vast.

Ik heb ook even overlegt met verschillende andere pearl 2008 gebruikers en die krijgen met de nieuwe personality files geen errors. Dus het kan niet aan de files liggen denk ik.

Is er misschien een manier op de hele pearl te resetten, terug naar de fabrieks instellingen . Misschien dat er ergens iets blijft hangen in het geheugen.

Comment

• cornedure
                • Jul 2002
                • 230

En krijg je een "memory allocation out of memory" boodschap enkel wanneer je de Showtec-folder opent, of is het algemeen met elke folder?

Probeer eerst een PC met floppy te bemachtigen en te patchen via de floppy. Als dat werkt, is het zeker gelegen aan het personality file systeem op de USB-stick.

Ik vermoed dat je SAPPRL.LST en R20.LST bestanden beschadigd geraakt zijn op de USB-disk in de Pearl 2008. In SYSTEM is bij [E] USB ... een mogelijkheid om je inwendige USB-stick te wissen en herformatteren. Maar daarvan ken ik geen details.

Comment

• LaneyHardcore
                  • Jun 2008
                  • 9

Het gebeurd alleen bij de showtec folder ik ga het morgen eens proberen met een floppy en de inwendige usb te wissen. Ik laat het wel weten als het lukt of mislukt.

Dankje

Rick

Comment

• Carpjes
                    • Mar 2007
                    • 35

Hey Rick,
                    Voordat je interne onderdelen gaat uitwisselen of vervangen, kan je onderstaand eerst proberen. Het lijkt er nl. op dat je showtech fixture map beschadigd is. Door een nieuwe Library in te laden kan je wellicht het probleem verhelpen. LET OP: Backup je show naar een externe USB stick/Floppy. Je kan de interne Cach stick formatteren in System -> USB opties

Personality Library Klik -> http://www.avolitesdownload.com/Pers...loads/2008.exe

You will need a memory stick.
                    1. Download the installer and run it on your pc
                    2. Choose your memory stick as the install folder from the pull down list. It takes 20 minutes to copy the file to your memory stick.
                    3. With the memory stick now plugged into the Pearl, choose the Sync Fixture option. This option can be found on softkey E of the System->USB Stick Options menu.
                    4. Please note that it can take up to 40 minutes to copy the full Personality library the first time you do this.
                    Last edited by Carpjes; 22-05-09, 10:10.

Comment

• LaneyHardcore
                      • Jun 2008
                      • 9

Better late then never,

Pearl werkt eindelijk weer er zat een fout op de interne USB driver, usb gewiped en hij werkt weer perfect bedankt voor alle tips !

Rick

Comment

Working...