Digitale adressenlijst

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

Digitale adressenlijst

Voor het instellen van de adressen bij enkele heads/fx/extra's ga ik steeds naar de sturing kijken, onthoud even die nummers, stel ze in en klaar..
    soms bij meerdere adressen word het moeilijker en werd er wel is meer op papier geschreven.
    Nu vaak kwamen er ook nog dipswitchen bij, om het geheel compleet te maken .

Om dit makkelijker te maken had ik voor mezelf een kleine PDA toepassing gemaakt waarin ik makkelijk de hele lijst kan plakken met alle adressen, per naam, en naast het getal ook de binaire waarde hiervan.

Natuurlijk gaat op papier even goed, er is software waarbij je de hele lijst automatisch kan laten afdrukken.
    Het voordeel dat ik erin zag is vooral het direct aanpassen in de lijst en blijft overzichtelijk (niet gaan kribbelen op papier). Papier kan je wel bijhouden maar een PDA (of gsm waarop het ook wel kan lopen) zal je minder snel verliezen, is klein en je kan steeds snel de lijst van andere shows terug oproepen.

Nu wou ik is vragen of andere mensen dit ook interessant vinden?
    Screenshots kan ik tonen, maar pas vanaf ik thuis ben, deze pc doet raar op dat gebied blijkbaar.

Ben benieuwd al naar jullie meningen
    Last edited by Shark; 25-05-09, 15:57.
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Of je koopt een sturing waar het compleet in zit

Cuelux: DMX-512 software for Mac OS X and Windows - Features
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Harmen
      • Sep 2003
      • 379

Paul Pelletier van Martin (ik meen canada) heeft hier een handig tooltje voor gemaakt, het heet LD Calculator, google er maar eens op..

en ook met een MA kun je via Wifi met je laptop of PDA wijzingingen direct doorvoeren!

Comment

• Shark
        • Aug 2007
        • 208

heb nu zelf n chamsys, ga nu niet speciaal een andere sturing kopen, ben hier enorm tevreden over (misschien is er iets om van de chamsys de lijst te verkrijge via een dll ofzo?)
        ja zijn wel mooie dingen bij.. daartegen is mijn programma enorm basic, komt nog verandering in.

Comment

• lucken
          • Sep 2002
          • 342

Indien u een ChamSys hebt en PDA met webbrowser, activeer dan de webserver in ChamSys en u kunt via de PDA alle vensters bekijken, ook het patch venster!

Comment

• Shark
            • Aug 2007
            • 208

Originally posted by lucken
            Indien u een ChamSys hebt en PDA met webbrowser, activeer dan de webserver in ChamSys en u kunt via de PDA alle vensters bekijken, ook het patch venster!
            bedankt voor de hint.. even checken

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by Shark
              Ben benieuwd al naar jullie meningen
              Mening waarover?

Wat ik wel kan zeggen:
              Een lijst is leuk voor achter de tafel om snel een patch te kunnen maken, maar om te adresseren horen de adressen in een tekening te staan.

Hoe je aan de adressen komt is niet zo belangrijk, uit HogII, HogIII, GrandMA en Chamsys software vandaan is het heel gemakkelijk om een lijst te produceren, maar gewoon een excel tabelletje werkt ook heel goed. Zelf gebruik ik altijd de tekstgenerator in mijn tekenprogramma om heel simpel de adressen erin te zetten.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Radar
                Moderator
                • Jul 2002
                • 890

Hangt "een systeem"niet samen met de soort productie die je doet?
                De plaatselijke DJ-Knaak zal, voordat ie de spullen bij z'n vader in de auto jankt, alles op de juiste adressen hebben staan.
                Ga je ergens heen met je theater productie dan zorg je ervoor dat er een lichtplan al bij het lokale personeel komt?
                Ben je zelf verantwoordelijk voor een lichtplan in je eigen huis dan zorgde ik er altijd voor dat er voldoende tekeningen waren zodat je met een gerust hart het inhangen en patchen aan iemand ander kunt over laten.
                En dan hebben we natuurlijk nog de ad-hoc klusjes: "Hé dikke, morgen licht doen, neem je laptop mee, we gaan uit op de dongle, alles wat we nog niet hebben verhuurd gaat mee"
                En ik vergeet nog vele andere productie mogelijkheden, waar het wel om draait is dat je tijd steekt in de voorbereiding, daar win je tijd mee tijdens de bouw.
                Ik doe niet aan bijgeloof.
                Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...