verschil tussen octostrips en led-tube

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vekin
    • Jun 2009
    • 33

verschil tussen octostrips en led-tube

Heren,

Ben aan het overwegen onze oude led-tubes te vervangen door octostrips.
    Maar wat is nu juist het verschil met de led-tube, wat zijn de voor-en nadelen van een octostrip tov een ledtube?
    Kan je over octostrips visuals aansturen? (vb bewegende ster,...) en hoeveel kanaals worden deze toestellen aangestuurd?

Voor de mensen van omgeving antwerpen, salle noire in noxx Antwerp, zijn dit octostips?

Is het de moeite led-tubes te vervangen door octostrips.

Bedankt
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Octostrip kan in weze precies evenveel, alleen doet'ie het allemaal wat stabieler, handiger en is'ie wat meer road-proof dan een led-pijpje..

Je kunt NIET meerdere segmenten per strip aansturen, je kunt alleen per strip RGB bedienen.

LED-tubes hebben bij stevige aansturing (zeg, universe helemaal vol met tube-controllers op RGB mode) nogal moeite de boel bij te benen en slaan soms simpelweg DMX-frames over. Hopeloos dus. Wil je zaal in 1x van blauw naar rood, blijft de helft willekeurig blauw. Octostrips hebben dat niet.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Svartrose
      • Apr 2008
      • 229

Je kan er 8 per controller aansturen, iets wat met die simpele ledtube controllers niet kan. Als je alle 8 octotrips apart wilt kunnen aansturen gebruiken ze samen 48 kanalen. Helaas zit er geen dimmer kanaal tussen, dat zou het programmeren van die dingen op bijv een Pearl vergemakkelijken. (dimmer shapes)

Ik vind ze persoonlijk veel mooier dan led-tubes. Maar er zijn vast nog betere alternatieven. Iemand?

Comment

• play-ground
        • Mar 2009
        • 22

er zit idd geen dimmer kanaal tussen.

maar in de meeste tafels kan je tegenwoordig virtuele dimmers patchen en deze dan verbinden met uw octostrips.

dus dat is geen probleem meer.

en ik vind het belangerijkste verschil tussen een octo strip en een led tube.
        dat een octo strip over heel zijn lengte een egaale kleur heeft.
        terwijl een led tube wel eens kleine verschillen heeft tussen segmenten.
        en natuurlijk het feit dat je een octo strip 1 per 1 kan aansturen.

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

Originally posted by Svartrose
          Je kan er 8 per controller aansturen, iets wat met die simpele ledtube controllers niet kan. Als je alle 8 octotrips apart wilt kunnen aansturen gebruiken ze samen 48 kanalen. Helaas zit er geen dimmer kanaal tussen, dat zou het programmeren van die dingen op bijv een Pearl vergemakkelijken. (dimmer shapes)

Ik vind ze persoonlijk veel mooier dan led-tubes. Maar er zijn vast nog betere alternatieven. Iemand?
          Showtec Led Vision Sticks, zijn wel een stuk duurder maar hebben meer pixels per meter en maakt het dus ideaal voor Video/Visuals naar DMX.
          Zal binnenkort eens wat meer info hierover online gooien.

Comment

• Didier m
            • Nov 2007
            • 4

weet iemand of je virtuele dimmers kunt programmeren op een avolites azure 2000?

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

lijkt me gewoon dimmerkanalen patchen op de adressen waar je octostrips zitten (of andere fixture's)
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Originally posted by mhsounds
                lijkt me gewoon dimmerkanalen patchen op de adressen waar je octostrips zitten (of andere fixture's)
                Slaat nergens op, dus svp ook geen smileys plaatsen, zo misleidend.

Met virtuele dimmer wordt bedoeld dat je voor een RGB fixture met 3 kanalen in de tafel voor een RGB fixture met virtuele dimmer kiest. Een 3 kanaals fixture heeft dus 4 control channels, waarbij de dimmer een master is voor de waardes van R, G en B.

Dus maak je bijvoorbeeld oranje met R 100% en G 80% en je wil de lichtintensiteit verminderen met de helft, dan zal je als je een RGB fixture gepatched hebt R naar bijvoorbeeld 75% en G naar 60% moeten terugdraaien. Dat is nogal een hoop werk.
                Met de virtuele dimmer blijven de waardes van R en G gewoon 100% en 80% en met de dimmer kun je alle drie de RGB kanalen in verhouding tot elkaar dimmen.

Geen idee of deze personality's ook voor Avo bestaan, maar zal ondertussen wel moeten.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

oke die is nieuw, nog nooit gebruikt..

Excusses...
                  Freelance Light and Video |
                  Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• cornedure
                    • Jul 2002
                    • 230

Originally posted by kokkie
                    Slaat nergens op, dus svp ook geen smileys plaatsen, zo misleidend.

Met virtuele dimmer wordt bedoeld dat je voor een RGB fixture met 3 kanalen in de tafel voor een RGB fixture met virtuele dimmer kiest. Een 3 kanaals fixture heeft dus 4 control channels, waarbij de dimmer een master is voor de waardes van R, G en B.

Dus maak je bijvoorbeeld oranje met R 100% en G 80% en je wil de lichtintensiteit verminderen met de helft, dan zal je als je een RGB fixture gepatched hebt R naar bijvoorbeeld 75% en G naar 60% moeten terugdraaien. Dat is nogal een hoop werk.
                    Met de virtuele dimmer blijven de waardes van R en G gewoon 100% en 80% en met de dimmer kun je alle drie de RGB kanalen in verhouding tot elkaar dimmen.

Geen idee of deze personality's ook voor Avo bestaan, maar zal ondertussen wel moeten.
                    Vraagje: wat indien R/G/B kanalen allemaal als HTP ingesteld zijn? Dan zullen ze toch ook lineair dimmen? Zo werkte ik althans, en geen probleem bij Avolites met multiple HTP-kanalen. En het leek mij lineair te dimmen zonder kleurverloop, maar klopt het ook?

Comment

• Svartrose
                      • Apr 2008
                      • 229

Voor zover ik weet heeft de Pearl 20XX geen virtuele dimmers. Uiteraard werkt het wel als je een memory gebruikt, maar dat is toch anders... een dimmer chase of dimmer shape over een fixture, zonder dimmer kanaal, maken gaat helaas niet... Al hoop ik dat iemand mij tegen spreekt....

Comment

Working...