LSC MaXis max L/P 72

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 327

LSC MaXis max L/P 72

Beste,

Ik sta op het punt deze tafel te kopen bij Rentall (als ze hem nog hebben..) en vroeg mij af of er gebruikservaringen zijn van deze tafel.

De tafel zal verloopig besturen:

8x mac250
    4x mac300
    4x sunstrip
    Ledtubes (ben benieuwd hoe de tafel met led werkt)
    en een berg parren

Verdere uitbereidingen qua movingheads en led zal ook niet lang op zich laten wachten.

Met vriendelijke groet,

Jan van der Linden
    Last edited by DJ-Jan; 11-06-09, 14:00. Reason: Het is maxiM...
    Event-Light
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

Is het niet MaxiM? maXim Lighting Control Console Alle info die je maar kunt wensen...

Comment

• DJ-Jan
      • Jun 2008
      • 327

Het is inderdaad Maxim, bedankt.

Op die site staat inderdaad een hoop info maar zoek ook gebruikers inof
      Event-Light

Comment

• Svartrose
        • Apr 2008
        • 229

Zijn de sunstrips actief?
        In welke situatie wordt de tafel gebruikt?

Als ik het zo zie is het niet mogelijk om shapes op iets anders los te laten dan pan/tilt. Om leds te kunnen gebruiken zul je dus zelf veel moeten programmeren. Maarja, als dat eenmaam gedaan is, dan is het klaar. Tenzij je elkeer het licht op de situatie moet aanpassen. Vandaar mijn vraag.

Comment

• DJ-Jan
          • Jun 2008
          • 327

Mijn eigen sunstrips zijn niet actief, huur soms wel actief in...

Ledtubes worden over het algemeen in dezelfde opstelling met de zelfde programma's gebruikt.

Opstelling is meestal voor drive-in-shows, soms voor musicals en heel soms voor bands.
          Event-Light

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 327

Niemand die ooit met deze tafel heeft gewerkt?

Wat zijn de do's en wat zijn de dont's?
            Is er een flightcase opmaat voor of moet je er een voor laten maken (of zelf doen...)
            Event-Light

Comment

• mvdmeulen
              • Aug 2007
              • 137

ik heb er twee keer een theaterdingetje op gedraaid echter dit was enkel conventioneel licht wat er op gedraaid werd ook had die MaXiM geen moving lights pad (betreffend theater had geen bewegend licht)
              qua programmeren vond ik hem vrij simpel maar ik heb geen idee hoe dat met bewegend licht zit

al met al een leuk tafeltje lijkt me

groeten
              mark
              Met vriendelijke groet,
              Mark van der Meulen

Comment

• kewa
                • Nov 2005
                • 43

Je wilt allemaal gebruikerservaringen weten... wat ik mij dan afvraag is waarom je nu precies deze tafel wilt aanschaffen.

Comment

• DJ-Jan
                  • Jun 2008
                  • 327

Op het lijstje beneden staat de apparatuur, ik wil deze lichttafel aanschaffen omdat ik al opzoek was naar een nieuwe tafel. Ik doe nu mijn licht nog met freestyler en daarvoor showtec lightdesk 136. Het bedienen en programmeren begint steeds moeilijker te worden met de uitbreidingen en het werd tijd voor een nieuwe controller, ik kwam deze aanbieding tegen en na de filmpjes gezien te hebben vond ik hem helemaal super.

Ik ben nu 15 jaar en ik wil een tafel waar ik heel veel jaren mee door kan, en waar ik dus over (laten we zeggen) 5 jaar nog steeds op kan werken (qua hoeveelheid kanalen en functies, verder vind ik een effect generator erg fijn en het touchscreen maakt het helemaal af.

Ik zocht dus een tafel voor MH's waarop ook een hoop conventioneel op kan en ik heb het gevoel dat bij deze tafel gevonden te hebben.

Ik wil hiermee schoolfeesten doen maar ook bandjes en musicals.
                  Event-Light

Comment

• play-ground
                    • Mar 2009
                    • 22

ken deze tafel niet.
                    heb er nog nooit moeten mee werken.
                    maar je zegt dat je deze tafel over 5 jaar nog wil gebruiken.
                    en dat je gaat investeren in led.
                    dan lijken mij twee universes wat weining.
                    weet niet of je kan uitbreiden met deze tafel?
                    als ik een show draai met active sunstrips en veel led dan kom ik niet toe met twee universes.
                    in welke prijscategorie zitten we trouwens met deze tafel?

Comment

• DJ-Jan
                      • Jun 2008
                      • 327

Ik ben nu zelf 15 jaar dus veel groter kan ik niet betalen..

Deze tafel kost 2de hands €2000 tot €2500 en nieuw €5000

Er zal inderdaad uitbereiding komen in led, maar de hoeveelheid zal niet schrikbarend zijn. Weet iemand trouwens hoe deze tafel het in de verhuur doet? (Ik ben namelijk van plan om hem onder andere ook te verhuren)

Verder nog een vraagje, je kan een geprogrameerde beweging onder een playback fader zetten dan kan je kiezen tussen store en store+level, is er een manier om het op te slaan op een manier van ''hoe hoger de fader, hoe sneller de beweging'' of bij overgang tussen 2 kleuren ''Hoe hoger de fader, hoe sneller de kleuren switchen''? Ik denk het niet maar misschien dat het wel kan..
                      Event-Light

Comment

• Svartrose
                        • Apr 2008
                        • 229

2000 euro, doe je goed voor een 15 jarige

Als ik zo'n bedrag aan lichtsturing uit zou geven, dan zou ik liever voor een laptop, 24-fader tafeltje, en een GrandMA 2port node pro gaan met GrandMA OnPC. Dan weet je zeker dat je 5 jaar vooruit kunt. ik ken deze LSC tafel niet, maar hij lijkt me wat beperkt voor het geld...

Daarbij, als je straks als 16 jarige een GrandMA kan besturen, doe je het nog steeds goed

Comment

• DJ-Jan
                          • Jun 2008
                          • 327

Tja, na 1 jaar met Freestyler gewerkt te hebben heb ik eigelijk voorkeur voor een tafel en geen computergestuurd iets. (Ondanks dat ik weet dat het niet te verglijken is Freestyler)

Ook lijkt het mij met parren en theaterdingen gewoon een tafel het fijnst..
                          Event-Light

Comment

• play-ground
                            • Mar 2009
                            • 22

ja er zijn veel tafels beschikbaar voor dit geld.

denk maar aan chamsys, MA, enz...

wel zit je dan natuurlijk weer met pc sturingen.

maar er zijn oplossingen zoals de chamsys mini en maxi wing.

nu als je spreekt over verhuur van deze tafel.

dan denk ik dat je verkeerd zit bij deze tafel.

omdat ik niet denk dat er veel operators gaan zijn die deze tafel kunnen

bedienenen.

Comment

• Svartrose
                              • Apr 2008
                              • 229

Originally posted by DJ-Jan
                              Tja, na 1 jaar met Freestyler gewerkt te hebben heb ik eigelijk voorkeur voor een tafel en geen computergestuurd iets. (Ondanks dat ik weet dat het niet te verglijken is Freestyler)

Ook lijkt het mij met parren en theaterdingen gewoon een tafel het fijnst..
                              Maar er achter komen als je 2500 euro hebt uitgeven dat je nog niet echt lekker kunt werken is ook niet fijn....

Comment

Working...