gebruikerservaringen etc eos?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DVSL
    • Feb 2007
    • 23

gebruikerservaringen etc eos?

Hallo,

Heeft er iemand van jullie al ervaringen met de "etc eos" lichtstuurtafel?

De eos is een van de mogelijke tafels die in ons cultuurcentrum komt te staan...

Vooral belangrijk:

Gebruiksgemak:

-mensen die nog nooit met deze lichttafel gewerkt hebben moeten vlot cues kunnen maken (conventioneel)
    -cues moeten vlot aanpasbaar zijn (vooral intensiteiten)
    -de tafel moet vlot werken met intelligent licht (ook scrollers)
    -alle functies moeten vlot bereikbaar zijn tijdens de show en de tafel moet ook gebruikt worden als live-tafel (effecten aanpassen, kleuren aanpassen, ...)

Dus kortom, wat zijn jullie ervaringen met de eos? is deze zowel theater als live (rock 'n roll) vlot bedienbaar?

Er komt sowieso een demo van de eos maar de verkoper zal de minpunten vanzelfsprekend niet meegeven. De tafel is ook (nog) niet zo vaak gebruikt, en mensen die er ervaring mee hebben zijn niet zo dik gezaaid.

Grtz
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

ik ben deze tafel vorig jaar in 3 theaters tegengekomen en vond dit een regelrechte ramp.
    Ziet er allemaal mooi uit maar qua intuiviteit en functionaliteit vond ik het een ramp.
    de lokale techs kenden er toen ook amper iets van (en de tafel was er toch al even en ze deden er een uur over om een 4 stappen chase te proggen, zelfs op een tafel die ik helemaal niet ken vind ik dat dat door elke tech vlot moet gevonden worden, dit is basis.

zeker voor het geld dat die tafel kost zou ik je zeker aanraden naar chamsys te kijken ipv die eos...

grtz
    marijn
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Hmmm da's dusdanig niet-kloppend advies dat ik toch even wil reageren.

De EOS is een nieuw concept van ETC dat juist enorm aansluit bij de door TS-aangedragen eisen. Als je kijkt naar de feedback wheels die uitermate handig zijn bij het gebruik van scrollers; is het toch een serieuze overweging waard.

Er is 1 bekende tour die gedraaid heeft met de EOS en dat is die van Slagerij van Kampen. Operator Mike Evers tourt hier al een hele tijd mee en als je dus serieus antwoord wilt op je vragen moet je met hem in contact komen. Eigenaar van de tafel is Robert Wit die je ook ongetwijfeld kan helpen aan advies of een training.

Chamsys consoles kom ik zelf nergens tegen dus om die aan te raden als alternatief vind ik vreemd. Alternatief voor de EOS is een GrandMA, of Wholehog. Verder is er geen serieuze competitie.

Dat theatermensen moderne lichttafels veelal niet beheersen is een gevolg van een ZEER slecht trainingsaanbod bij de meeste merken. Laat dit een les zijn voor onze vriendjes van Lightco: er moeten een goed trainingsprogramma komen voor de tafel!
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• marciano
        • Feb 2006
        • 164

Ik hoor wisselende geluiden over de ETC eon de 1 vind hem fantastisch de anders waardeloos. Ik heb er maar heel even een demostratie op gehad dus kan geen je geen echte gebruikservaring geven. Mijn tip is neem een demo.

Met boven staande lijstje is het ook de moeite waard om te kijken naar Strand lighting palette VL. Is heel simpel te snappen en werkt heel goed met movinheads scanners scroller etc..... Ook het live werken met de Strand Lighting VL gaat heel makkelijk en snel

Mijn Tip is ga bij de leveranciers langs bel ze op voor en demo weet zeker dat ze daar open voor staan dan heb je de tafel live gezien en uitleg op gekregen dat maakt de keuze vele malen makkelijker.

Comment

• Orbis
          • Feb 2004
          • 217

AJB,

kom eens naar België en je zal snel zeer veel chamsys tafels tegenkomen...
          sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

't Lastige is dat ik veel in Belgie kom, maar dat het altijd is met acts waarvoor ik de rider verstuur. En dan ligt er op zeker geen Chamsys. Vandaar.

Maar goed binnenkort een festival waar van Velzen staat en die touren tegenwoordig ook met een Chamsys. We'll see!
            Arvid Buit

Comment

• Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

Originally posted by AJB
              Chamsys consoles kom ik zelf nergens tegen dus om die aan te raden als alternatief vind ik vreemd.
              Over onwaarheden gesproken.. AED, EML hebben chamsys tafels in gebruik om maar een paar grote namen te noemen...
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Originally posted by Big Bang
                Over onwaarheden gesproken..
                Het heeft niets met onwaarheden te maken: ik meld alleen dat ik ze nergens tegenkom. En da's echt waar Zoals ik al aangaf kan dat ook aan mijn voorkeuren in riders liggen. AED verhuurt ook Martin: maar dat gebruik ik toch ook echt niet. Vanuit mijn point of view zie ik het dus niet vaak langskomen en ook weinig verschijnen op riders. De eerste die ik tegenkwam was van VanVelzen, vandaar dat ik het zei
                Arvid Buit

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Originally posted by AJB
                  Het heeft niets met onwaarheden te maken: ik meld alleen dat ik ze nergens tegenkom.
                  Ok, maar waarom vermeld je dan dat het een vreemde suggestie is? En waarom ben je dan zo stellig dat het geen concurent is (De enige motivatie voor die stelling die ik vind in je post is dat je hem weinig tegenkomt. Ongetwijfeld heb je nog meer argumenten, maar ik vind ze niet in je post....).

Originally posted by AJB
                  Chamsys consoles kom ik zelf nergens tegen dus om die aan te raden als alternatief vind ik vreemd. Alternatief voor de EOS is een GrandMA, of Wholehog. Verder is er geen serieuze competitie.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Omdat ik ook nog geen gefaciliteerde locaties ben tegengekomen (bijv. festivals) waar een Chamsys console ligt. In Nederland is het ook zeker nog geen "hot-console", maar dat kan in Belgie anders zijn. Als ik in Belgie sta is dat altijd met een set die ik zelf heb aangevraagd.

Chamsys bouwt naar mijn mening en smaak niks nieuws. Ik wil een tafel die op een aantal gebieden top of the bill is: stabiliteit, vooruitstrevendheid en structuur. Daarin acht ik de Chamsys (wederom naar mijn smaak) geen serieuze speler. De ETC eos daarentegen wel: deze mensen hebben een zeer interessante visie ontwikkeld en een nieuwe manier van werken. Wat ik dan (jaja alweer naar mijn smaak) zeer boeiend volg.

That's it
                    Arvid Buit

Comment

• badboyscrew
                      • Aug 2000
                      • 304

Vrienden van amstel live, rock werchter zijn toch serieuze productie's die met chamsys draaien.

Misschien moet je eens een training volgen en je er echt in verdiepen wil niet zeggen dat chamsys heilig is maar dat is grandma, de hog reeks of avolites ook niet .
                      groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

Working...