licht aansturen via webcam

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mercedes10
    • Jun 2009
    • 2

licht aansturen via webcam

Hallo,

Ik probeer iemand te helpen bij het maken van een installatie. Het gaat over een houten ruimte waarin objecten staan. De bedoeling is dat er klank en licht geactiveerd wordt wanneer bezoekers in de buurt van een bepaald object komen.

Ik heb een programma gevonden dat een webcam indeelt in een aantal zones, en per zone een specifiek geluid kan afspelen vanaf het moment dat er beweging is in deze zone. Het programma heet " webcam zone trigger ".

Zou het mogelijk zijn om het zelfde te laten gebeuren met licht ? Ik weet dat bijvoorbeeld Cubase een lichttafel kan aansturen adhv midi signalen, maar ik weet niet of " webcam zone trigger " Cubase kan aansturen.

Misschien heeft iemand ervaring met dit soort installaties of bestaat er een simpelere oplossing ?

Dank bij voorbaat.
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

wat voor licht wil je dan activeren? mh`s parren scanners??

Comment

• mercedes10
      • Jun 2009
      • 2

Het zou per object een ander soort licht zijn.
      Parren/gloeilampen/discobol/strobo etc.

Is misschien helemaal niet mogelijk maar ik probeer het toch maar eens.
      Wie weet kent er iemand het antwoord.

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Ik heb de programmatie gedaan voor het museum voor Beeld en Geluid in Hilversum. Een software programma stuurt hier 192 verschilende triggers aangestuurd via de interactieve software. Deze besturen weer lichtshows per zone. Dit kan met DMX-input van bijv. een GrandMA. Er zijn software programma's die gewoon DMX kunnen uitsturen. Natuurlijk kun je op allerlei manieren dmx genereren.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...