GrandMA light dimmers en chases

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flamebuster
    • May 2008
    • 77

GrandMA light dimmers en chases

Heej mensen,

heeft iemand enig iedee hoe je met een grandma light dimmers patcht en er een chase van maakt ?Ik kom er maar niet uit, met al die schermpjes en functies.

Mzzl
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

bij zulke apparatuur maken ze tegenwoordig een handleiding en dat doen ze dan ook met reden...!
    eventjes de handleiding lezen doet wonderen volgens mij.
    En als je te lui bent om die te lezen dan zou ik er beter vanaf blijven!
    als je hem wel wilt lezen en nog nooit van google had gehoord heb ik 2 links voor je:
    Google echt een ongelofelijk handige site!
    en de handleiding op : http://www.lightpower.de/PDB/Support/grandMA5.9e.pdf
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Harmen
      • Sep 2003
      • 379

ze maken zelfs dvds met uitleg tegenwoordig, gekkenhuis dames en heren ;-) als je die stem lang genoeg uit kunt houden is het ongetwijfeld best leerzaam..

maar wat ik me afvraag, waarom zijn al je 16 posts alleen maar hoe moet dit en hoe moet dat? vragen mag, maar je stelt echt basic vragen die binnen de eerste 5 pagina's van een manual uitgelegd worden..
      Ik denk dat je mede forumleden het waarderen als je zelf ook even iets moeite erin stopt als je iets wilt weten dan wel leren..
      Last edited by Harmen; 18-06-09, 18:53.

Comment

• flamebuster
        • May 2008
        • 77

Ik heb die handleiding gelezen, en met de tafel erbij gezeten, maar het patchen lukt mij niet.... het staat er heeel onduidelijk in, daarom stel ik de vraag hier

mzzl

Comment

• Harmen
          • Sep 2003
          • 379

na vooruit..

wat je doet is je maakt een nieuwe laag aan, of je gaat in een bestaande laag naar NEW, dan ga je naar generic en dan naar 8bit dim channel..
          dan zet je de autopatch op off (als je dat wilt tenminste), geef een een channel of fixture adres op (in dit geval lijkt me channel het makkelijkste) geef je een aantal op en druk je op create.

daarna ga je onder patch je dmx kanalen invoeren, eventueel met de live zoek functie.

als je dit gedaan hebt kun je gewoon uit het menu gaan en vraagt de ma vanzelf om een bevestiging..

uit mn hoofd dat is

Comment

• Svartrose
            • Apr 2008
            • 229

Originally posted by Harmen
            ze maken zelfs dvds met uitleg tegenwoordig, gekkenhuis dames en heren ;-) als je die stem lang genoeg uit kunt houden is het ongetwijfeld best leerzaam..
            ...en die DVD staat zelfs op Youtube!
            YouTube - Kanaal van MALightingInt

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Alle begrip dat iets niet werkt...maar is het na de heldere uitleg van Harmen inmiddels wel gelukt?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gerrit Hurkens
                • Dec 2000
                • 252

Je kan unlimited oefenen op de GranMA pc software. De ONPC versie is simpeler van opzet en ideaal om te oefenen.

Ik vraag me echter af of het niet verstandiger lijkt om iemand in de branche te vinden die je een basis uitleg kan geven. Dit heeft mij een stap verder geholpen in het programmeren.

Hoewel ik met behulp van de handleiding bij het patchen er trouwens wel uit kwam, maar ik begrijp misschien het (verduitste) engels wel.......

Mijn tip: probeer je niet de focussen op individuele onderdelen van de tafel, maar probeer de gedachte er achter ook te begrijpen. Dan vind je namelijk sneller je weg in verschillende functies, ook als je de handleiding niet leest (hebt gelezen).
                \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

Working...