Kringen bij dimmerrack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niek144
    • Jul 2009
    • 1

Kringen bij dimmerrack

ik ben bezig met een werkstuk waarbij ik de voeding moet weten bij een dimmerrack, met 5 broodjes van 6 kringen van 10A 230V.
    nou denk ik dat ik hier wel uit kom, maar wat zijn nou die kringen bij die broodjes? ik snap niet wat ze hiermee bedoelen.

kan iemand mij hier informatie over geven?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Niek,

We hebben als forum de "afspraak" dat we geen huiswerkopdrachten maken.
    Uiteraard willen we je graag helpen je kennis te verbreden.
    Een dimmer is een ruime benaming.
    een 6 kringen dimmer heeft bijvoorbeeld 6 apart instelbare kringen.
    Oftwel een kring is een dimmerkanaal.

5 broodjes van 6 kringen, dat is een best rackje, 24 dimmerkringen
    Een broodje haal je bij de bakker,

Soms wordt een dimmerkring aangeduid als broodje, wanneer bijvoorbeeld een dimmer is opgebouwd uit 6 broodjes, dan bedoelt men daar 6 dimmerkringen mee,
    Broodjes staat voor een modulair opgebouwde dimmer.
    Een broodje is dan dus een module.

Vragen? Aanvullingen?

owja, plaats je je eindwerk/werkstuk ook op het forum?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Originally posted by moderator
      5 broodjes van 6 kringen, dat is een best rackje, 24 dimmerkringen
      Bij mij zijn dat er trouwens 30
      Inflatie?

Groet, Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

bij mij ook...geen id hoe ik op 24 kwam, zou te maken kunnen hebben met stukje beroepsdeformatie. 24 kringen kom ik regelmatig tegen 48 ook, dertig daarentegen bijzonder weinig.

Scherp opgelet
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

Originally posted by moderator
          bij mij ook...geen id hoe ik op 24 kwam, zou te maken kunnen hebben met stukje beroepsdeformatie. 24 kringen kom ik regelmatig tegen 48 ook, dertig daarentegen bijzonder weinig.
          Dat zal het zijn... Hoewel ik ook geen "grote/bekende" dimmerbouwer ken die op 1 broodje 6 kanalen neerpoot. Daarmee is het hele voordeel van losse broodjes weg.
          Wel weer een leuke, zogenaamd "aan de praktijk gerelateerde" probleemstelling. NOT!
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Bedoelen ze met een 'broodje' in dit geval misschien gewoon de dimmerbehuizing van 19'', zoals bijvoorbeeld bij een ShowTec D-Pack 6 het geval is? Dan snap ik ook meteen waarom 6 kringen per broodje... Niet helemaal een gebruikelijke bewoording natuurlijk...

Comment

• koentjes
              • Dec 2007
              • 333

dan hebben we het meteen ook niet meer over broodjes, maar over een halfje ongesneden bruin

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

De beste omschrijving die ik ken voor een 'broodje' in de techniekwereld is een modulair onderdeel van een groter apparaat. Ik ken inderdaad weinig dimmerpacks en 6 dimmers op een broodje. 5 broodjes is daarbij ook nog een zeer exotisch aantal (om bepaalde redenen houden we nou eenmaal van groepjes van 4 of 6 of een veelvoud ervan).

Comment

• 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

Originally posted by jurjen_barel
                  De beste omschrijving die ik ken voor een 'broodje' in de techniekwereld is een modulair onderdeel van een groter apparaat. Ik ken inderdaad weinig dimmerpacks en 6 dimmers op een broodje. 5 broodjes is daarbij ook nog een zeer exotisch aantal (om bepaalde redenen houden we nou eenmaal van groepjes van 4 of 6 of een veelvoud ervan).
                  Ik ken de term vanuit mijn professie in de ICT uit de serverwereld. Daar is een broodje een 'blade' in een bladeserver. De bladeserver is een grote behuizing waar je naar smaak broodjes in kunt schuiven.
                  Bovenstaande reactie van mij was meer een brainstorm hoe ze misschien aan deze getallen gekomen zijn.

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by 4uss
                    Ik ken de term vanuit mijn professie in de ICT uit de serverwereld. Daar is een broodje een 'blade' in een bladeserver. De bladeserver is een grote behuizing waar je naar smaak broodjes in kunt schuiven.
                    Bovenstaande reactie van mij was meer een brainstorm hoe ze misschien aan deze getallen gekomen zijn.
                    Leuk,
                    als TS zijn opdracht nou heel serieus oppakt en veel onderzoek doet, kan het probleem wat een broodje feitelijk voorstelt ook opgelost worden. Kan dan gepubliceerd worden op dit forum, maar ook in wikipedia.

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Originally posted by 4uss
                      Ja, maareh, eeuuhhmmm, wat doet een broodje dan binnen een blade-server? Afgezien van aanwezig zijn dan.

Ken wel "modulair" opgebouwde dimmers, maar heb ze nog nooit gezien met maar 6 kringen. Wel met 12, 16 en 24 kringen.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• jakobjan
                        • Jul 2002
                        • 599

Het enige wat ik me op dit moment bij deze constructie kan voorstellen is een 19"rack met 7x een 6 kanaals dimmerpack.

En dat het dimmerpack een broodje wordt genoemd.

Anders kan ik er geen kaas van maken.

btw een broodje in een blade server is eigenlijk een server in een blade enclosure.

Je kan meerdere server's kwijt in een blade enclosure, en deze servers worden broodjes of blade's genoemt.

Of je smeert er gewoon je broodje met jam in uit..
                        Jakob-Jan
                        Lightjockey Beta tester
                        Freelance Licht tekkie

Comment

• JustME125
                          • Jun 2006
                          • 297

Ik vind het wel een goeje zaak dat er geen reactie van de TS komt.......schiet lekker op.

Doe mij maar 2 broodjes ham-kaas dan, krijg honger van al die reacties hier.

Mzzls
                          Correct me if I'm wrong

Comment

Working...