Sensation 2009

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • diyo
    • Nov 2004
    • 65

Sensation 2009

Hallo Allemaal,

Eigenlijk ben ik al een tijd niet meer zo actief in het licht gebeuren zoals vroeger. Maar toen ik afgelopen weekend bij Sensation was zag ik twee dingen hangen waar ik wel meer info over wilden gaan lezen. Maar aangezien ik geen naam / merk heb gaat dat moeilijk.

Weet iemand van jullie welke laser er in elke hoek hing in de arena? Deze hing aan een statief. Dus niet de lasers die boven op de tribunes stonden....

Dan hing er een was / spot moving head met een kring met led lampjes om de spot heen. Deze hingen aan grote sleutels in de zaal.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

groetjes
  • Nit-Wit
    • Feb 2005
    • 250

Die movinghead waren "showguns" van high-end/Barco
    En die laser was iets nieuws van laserimage

/me is niet zo laserfan, laser sloopt camera's en dlps van projectoren.

verbieden dat laser!

enne... laser boven op de tribune? daar stonden alleen volgspots en projectoren.
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• diyo
      • Nov 2004
      • 65

als het goed is zijn de blauw lasers die in de hoeken stonden. De andere (groen) stonden op de 1 ring.....

Volgens mij heb ik dit in mijn hoofd zitten.

Comment

• Nit-Wit
        • Feb 2005
        • 250

Je hebt gelijk, ik vergis me, op de 2e ring stonden ook lasers.
        "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by Nit-Wit
          /me is niet zo laserfan, laser sloopt camera's en dlps van projectoren.

verbieden dat laser!
          Geluid sloopt m'n oren, verbieden dat geluid!

Camera's en DLP's van projectoren zijn (grotendeels) prima te beschermen door handige projectiezones en attenuation-maps te maken.

Lasers zijn overigens niet "nieuw", de nieuwe OPSL techniek wordt al sinds Awakenings vorig jaar als ik het goed heb gebruikt door laser image. Hoog vermogen optisch gepompte blauw/geel/groen en sindskort ook rode lasers. Superstrakke straal bij zeer hoge vermogens, enorm snelle modulatie en veel stabieler dan DPSS/diode.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

Working...