Volgspot knippert?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjeerd
    • Nov 2002
    • 51

Volgspot knippert?

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Bij ons in het theater hebben we 2 selecon performer 1200 volgspots.
    Het licht ui de spot lijkt te knipperen. Je ziet de lamp niet uit gaan maar het gaat heel snel en is best hinderlijk. We hebben het met beide spots, ballast al eens onderling verwisseld, en in beiden een nieuwe lamp.

Dit heeft niks opgelost. Het gaat om een 1200 msr lamp van Philips

Zijn er mensen met ervaring met dit probleem (oplossing of sugesties)

Met vriendelijke theater groet,
    Tjeerd
  • DJ_S_A_M_x
    • Feb 2009
    • 17

Persoonlijk ben ik geen fan van Philips. Misschien eens een osram lamp in steken.

Alvast succes

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Philips ontladingslampen zijn echt niet slecht.
      Last edited by laserguy; 22-07-09, 14:25. Reason: Ingekort wegens blijkbaar al nieuwe lamp geprobeerd...
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• LJmalcolm

Klinkt als een oude/kapotte lamp of ballast. In deze lampen zitten magnetische starters/balasten toch?

Comment

• Tjeerd
          • Nov 2002
          • 51

Hallo,

Het probleem gaat denk ik niet over de lamp.
          We hebben het met 2 oude en 2 nieuwe lampen.
          Is het mogelijk dat het iets in de ballast is??

Hier een link naar de manual. op de laatste pagina´s staan de schema´s van de voeding

This website is for sale! seleconlight.com is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, seleconlight.com has it all. We hope you find what you are searching for!

Kan iemand hier wat mee

in de losse ballast zit:
          condensator van 120uf, dit zijn er 4 van 30uf parallel, en 2 trafo's ((smoor)spoelen) parallel

hoe het in de lamp zit heb ik nog niet naar gekeken,

Als je met een laskap naar de lamp kijkt lijkt het alsof de vlamboog in de bulb verspringt, vlamboog is een beetje krom en heeft soms de kromming naar boven en soms naar beneden?

iemand nog sugesties

Groet Tjeerd

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Heb je al eens gemeten wat voor spanning er in je voeding gaat? is het niet zo dat je door een lange kabellengte (ik weet het, het hoort niet, maar gebeurt toch) veel te weinig overhoudt? als je 210 overhoudt zal hij het best doen, maar dat kan zeker zulke problemen veroorzaken.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Dan zou ik inderdaad ook de voedingsspanning eens controleren.
              Een ballast die ver van de lamp staat werkt niet zo goed. Controleer dus zeker eens de kabel en connectoren vanaf de ballast tot aan de lampvoet van de spot. Ik hoop dat deze kabel zeker niet verlengd is maar nog in originele en perfecte staat? Als er dan niets meer overblijft zou ik de ignitor eens vervangen. De elektronica die daarin zit kan ook soms een beetje lek gaan vertonen op termijn.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...