Merkloze dimmerpack in error.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KlankOntwerp
    • Jun 2008
    • 130

Merkloze dimmerpack in error.

Op een locatie staat een 32A dimmerpack met 6 x 2 aansluitingen. Deze blijft in error staan.
    Ik heb de DMX en alle kabels verwijderd en alle aardlekschakelaars uitgezet en daarna alles weer aangesloten maar dat mocht niet baten.
    Het is geen DMX-adresseringsconflict, de pack staat nog keurig op het juiste kanaal en zonder lichttafel aangesloten blijft de error.

Op kanaal 3 en 4 van de dimmerpack zit lekstroom; de groene LEDs en lampen die je er op aansluit branden zachtjes. Ik vermoed dus een interne fout mbt fase 2. Met de aardlekschakelaars van 3 en 4 uit blijft de error-LED alsnog branden. Ook blijven de LEDs boven die kanalen alsnog zachtjes branden.

Er is geen budget voor fatsoenlijk spul daar, waar moet ik de fout zoeken: intern of is het een probleem van de 32A-aansluiting?

Ik ben op dit moment niet op locatie dus kan het merk en type nu niet zien maar het is een non-merk waarover op Google niks was te vinden, slecht 3 hits in het Russisch.
  • KlankOntwerp
    • Jun 2008
    • 130

Inmiddels het 'merk' achterhaald: Work Pro D20K.

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

Ik heb een tijdje met die dimmers gewerkt. Ik vond het rampendingen, alles rammelde kapot in die bakken en de DMX gaf vaak problemen.
      Wat betreft je brandende lampen op kanaal 3+4. Je kunt per fase de preheat instellen. Waarschijnlijk staat deze te hoog. Er zitten 3 gaatjes in het frontpaneel waar je een kleine schroevendraaier in kunt steken.
      De error LED heeft overigens alleen betrekking op het DMX gedeelte, niet op de werking van de dimmer. Als je geen DMX signaal aanbiedt geeft die inderdaad error aan. 99% Kans dat het apparaat gewoon werkt via de analoge ingang. Probeer dat eventueel met een 9V blokje oid.

Edit: De website van Work is http://www.equipson.es
      U x I = Boem.

Comment

Working...