chamsys: dringende vraag cuestack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

chamsys: dringende vraag cuestack

beste forummers
    hopelijk kunnen jullie mij helpen.

heb zaterdag een klusje met een chamsys magicQ op de pc, een pc wing en een Xtra wing.

nu zit ik met het volgende probleem:
    ik ben een HOG1000 gebruiker, en als ik onder een fader enkele cue's zet, dan kan ik hierdoor scrollen met de play/pause knoppen.
    nu bij een chamsys wordt deze cuestack automatisch een chase. hoe kan ik dit disablen?
    ik heb al alle cuelist-options zitten doorworstelen maar ik vind niet direct de optie die ik nodig heb... weet iemand van jullie waar dit zit?

ik wil dus gewoon manueel kunnen scrollen door de cue-stack ipv dat dit automatisch een chase is.

bijv:
    fader 1
    * cue1: intensity open
    * cue2: strobe slow
    * cue3: strobe fast
    * cue4: strobe random
    fader 2
    *cue1: col white
    *cue2: col blue
    ...
    fader3
    *cue1: gob open
    *cue2: gob 1
    ...

onder deze faders mag dus GEEN chase lopen!
    Last edited by DJ_matthias; 03-09-09, 16:28.
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

cue timing instellen in plaats van chase timing. Daarna kun je met de pauze en go button scrollen (up en down) Er staat iets uit mijn hoofd van follow en halt bij je instellingen.

Joost.

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by Joost van Ens
      cue timing instellen in plaats van chase timing. Daarna kun je met de pauze en go button scrollen (up en down) Er staat iets uit mijn hoofd van follow en halt bij je instellingen.

Joost.
      Follow en Halt instellingen hoeven toch niet aangepast te worden zodra je de playback naar Cue Timing zet?!

Comment

• Joost van Ens
        • Jan 2001
        • 628

Originally posted by LJmalcolm
        Follow en Halt instellingen hoeven toch niet aangepast te worden zodra je de playback naar Cue Timing zet?!
        Goed mogelijk. Deed het even uit mijn hoofd. heb chamsys hier niet zo 123 bij de hand en zo vaak gebruik ik het nou ook weer niet.

Joost.

Comment

• Steve89
          • Dec 2005
          • 120

Bij Timing (in je Cue stack) kun je kiezen tussen Chase en Cue. Daar zou hij dus op cue moeten staan.
          Bij mij staat hij automatisch op cue.

In welke programming mode werk je?

Als je wilt mag je mij je showfile even mailen. Dan kijk ik er even naar.

Suc6!

Comment

• mkoemans
            • Aug 2009
            • 14

je kan ook in je settings instellen als je een cuestack aanmaakt of het automatisch een chase of een cue wordt.....

Comment

• lucken
              • Sep 2002
              • 342

om het niet telkens te moeten aanpassen:
              - setup - view settings - mode: kies Theater mode of Hog 2 mode

Voor meer info : www.chamsysforum.be

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

bedankt voor alle antwoorden, het was me ondertussen zelf gelukt om de time options naar cue te zetten ipv chase ;-)

lucken, jouw tip ga ik zeker proberen, ik ben meer bekend in de hog-denkwijze... dus dat kan me wel helpen!

thx!
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

Working...