kerstlampjes op dimmer/switchpacks

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

Originally posted by Gitarist 62
    Vorig jaar kerst gedaan met een multidim. zo'n 6 strengen kerstlampjes op een kanaal viel prima te dimmen
    Een showtec multidim?

Ik ben namelijk ongeveer hetzelfde van plan en de bedoeling is een showtec multidim aan te schaffen.

Ik kon in de handleiding namelijk niets vinden over een minimum vermogen, alleen dat alle kanalen gezekerd op 6,3 A, maar dat maakt volgens mij toch niets uit?
    licht dat licht mij wel

Comment

• play-ground
      • Mar 2009
      • 22

heb dit ook al 2 keer gedaan.

een extra belasting bij gezet voor voldoende spannig.

en opgelost op volgende 2 manieren.

1ste keer gloeilampen bij de dimmer die in een apart kot zaten.
      ( ik neem aan discotheek dat de dimmer niet in de zaal zitten?)

2de keer ( was geen apart kot)

gloeilampen zwart gemaakt en in een zwart doosje verstopt op podium.

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by play-ground
        gloeilampen zwart gemaakt en in een zwart doosje verstopt op podium.
        Of de brandweer hier zo blij mee is.
        Hoe dan ook je bent wel vermogen aan het verstoken, als het geheel te warm word dan heb je een probleem. Op letten dus!
        Je kunt om te beginnen met blauwe gloeilampen beginnen, die geven al wat minder licht af en zijn gewoon veilig.

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by play-ground
          een extra belasting bij gezet voor voldoende spannig.
          Piepklein detail: stroom, niet spanning.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• rick1993
            • Nov 2007
            • 209

Heb zelf de gok gewaagd en een showtec multidim MKII gekocht. Het werkt bij mij zonder er andere gloeilampen bij aan te sluiten!

Top product! (en dat voor een showtec... )

Al kostte het mij wel wat moeite om de kanalen in te stellen. Doe of dipswitch of een duidelijk menu, maar niet zo'n 4 getallen ding wat je zelf maar moet begrijpen op de een of andere manier.
            licht dat licht mij wel

Comment

• DJ-Jan
              • Jun 2008
              • 327

Originally posted by rick1993
              Heb zelf de gok gewaagd en een showtec multidim MKII gekocht. Het werkt bij mij zonder er andere gloeilampen bij aan te sluiten!

Top product! (en dat voor een showtec... )

Al kostte het mij wel wat moeite om de kanalen in te stellen. Doe of dipswitch of een duidelijk menu, maar niet zo'n 4 getallen ding wat je zelf maar moet begrijpen op de een of andere manier.
              De handleiding van 1 (?) pagina lezen doet wonderen, een handleiding over dipswitches is al langer (kan mij dan ook weinig dimmers bedenken die ingewikkelder zijn)

Ben erg benieuwd waar het probleem lag?

Welke kerstlampjes heb je eigenlijk gebruikt?
              Event-Light

Comment

• Noobie
                • Dec 2007
                • 223

Originally posted by remco_k
                Waarschijnlijk.
                Daar zit 'm nou juist het probleem waar dit topic over gaat.
                ofwel gewoon uitproberen, maar dat is al gedaan geloof ik

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

Showtec = lampje kapot triac ook naar de eeuwige electronische jachtvelden. Zie mijn ombouw TRIACS voor Showtec. We hebben er laatst weer bijgekocht en heb ze direkt omgebouwd.

Het beste is er een belasting aan hangen......goedkoopste oplossing technisch en die van Theater Technisch lab hadden ook 35W max per uitgang.....maar wat is het minimum. Mijn inziens ook veel te duur voor wat lampjes van een kerstboom.

Een beetje soldeerbout en wat belasting kan je een hele hoop besparen.
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• rick1993
                    • Nov 2007
                    • 209

Originally posted by DJ-Jan

Welke kerstlampjes heb je eigenlijk gebruikt?
                    2 keer 100 mini lampjes van de kruidvat (2,99) (100 x 0,3 watt = 30 watt)

1 keer 20 mini lampjes van de kruidvat ofzo. Maar die heb ik er nu niet aan, denk dat toch echt wel wat te weinig belasting is...

(hoop niet dat na kerst mijn multidim kapot is door te weinig belasting...)
                    licht dat licht mij wel

Comment

Working...