Elation Emulation software

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Elation Emulation software

Ik heb bij Elation de DMX software Emulation gevonden en vindt hem op zich wel aardig.

Iemand praktijk ervaring met deze software ?
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 327

J en H Licht en Geluid® Forum - Zoekresultaten

Het programma is exact hetzelfde als cuelux maar dan met een ander kleurtje
    Event-Light

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

DAt systeem ken ik niet.

Het is idd wel hetzelfde ja.

Maar mijn vraag was of er iemand hier er al mee heeft gewerkt en zo ja wat is de ervaring ervan ?

mij lijkt het een leuk programmatje om live mee te werken.

Ik heb alleen een probleem met bv een T4 balk te programmeren.

Deze balk staat erin ( showbar 4 ) maar ik krijg er geen goed lopend looplicht uit.

Als ik hem programmeer blijft de 4e kanaal continu branden ( ligt niet aan mijn balk hoor )

Ook krijg ik de GENERATOR niet aan de gang.

Doe ik iets verkeerd zou dan willen weten wat ?

Kom er niet aan uit oook met de beschrijving erbij.

Daar staat dat ik de T4 moet selecteren dan naar que gaan dan op generator klikken dan de gewenste funktie ( soort looplicht ) aan te klikken maar er gebeurt niets alleen dat de 4 kanalen continu branden.

Als ik met de hand de 4 sequences invoer en deze doe bewerken naar chase dan blijft de 4e kanaal kontinu branden terwijol de andere 3 gewoon lopen.

bij activering van de 1ste keer loopt het wel 4 kanaals maar als de 4e aangaat gaat deze niet meer uit en lopen de andere 3 door.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

- Een cuelist is tracking. Zet je de 4e dimmer op full in laatste stap en in eerste stap staat geen info voor dimmer 4 blijft hij na loop aan. In eerste stap alle 4 de dimmers dus opslaan; 1 op 100%, 2-4 op 0%.
        - Stukje over subfixtures nog eens lezen. Selecteer kanaal 1 tm 4 ipv de showbar zelf en klik op generator in het cue menu.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Ik klik op PATCH dan krijg ik mijn effecten te zien die ik heb geinstalleerd.

Dan heb ik de SHOWBAR met daarin ( sub ) de 4 kanalen.

Deze selecteer ik ( lichten op ) maar ze staan nog uit.

Dan klik ik op QUE en ga naar GENERATOR.

daarna selecteer ik voorwaarts ( de 4 subkanalen zijn geselecteerd)

Deze instelling kan ik niet opslaan omndat rechtsonder de dimmer nog uit staat zet ik dimmer aan kan ik hem opslaan maar als ik dan de cue aktiveer gaan alle 4 de kanalen vol aan en blijven aan.

Of ik doe iets fout of de software werkt niet goed !

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

- PATCH = (Jawel...) het scherm om je patch te maken.
            - Klik nogmaals op een menu-knop om het menu te sluiten. Het hoofdscherm (zoals ook in de handleiding afgebeeld) herken je aan de 24 fixture-vakken die eventueel onderverdeeld zijn in subfixtures (zoals bij jouw 4-kanaals dimmer).

- De GENERATOR (binnen het CUE menu) is gewoon een wizard die je moet doorlopen. Zodra je die af hebt (FINISH) is de cuelist in je library met cuelists ge-genereerd. Deze moet je dus wel even onder een playbackfader of button zetten via het PLAY-menu (staat ook letterlijk in de handleiding). Deze generator is dus niks anders dan een wizard om snel cuelists te genereren. Die zet je daarna onder een playback om te gebruiken. Handmatig cues maken via de programmer (schermpje rechtsonder) in combinatie met de record cue is dus een andere manier die daar volledig los van staat!!!

De handleiding is (uit m'n hoofd) zo'n 10 hoofdstukken van maximaal 2 A4'tjes per hoofdstuk. Als je die van voor naar achter doorwerkt kun je prima een simpel showtje tikken.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

In de patch zit idd de Showbar 4 met daarin de 4 subkanalen.

Als ik deze selecteer en daarna terug ga naar Cue naar Generator moet ik deze instellen.

ik moet aangeven welke chase ik wil maken ( voorwaarts / achterwaarts . random bla bla ) deze klik ik dan aan.

Alleen kan ik deze instelling NIET opslaan onder een fader og button dit kan ik wel als ik rechtsonder de dimmer aanzet.

Dan gaan alle 4 de kanalen aan maar zonder chase.

Sla ik hem dan op en aktiveer de button of fader gaan ze gewoon alle vier continu aan.

Ik kan de instelling van de generator niet opslaan als de dimmer uitstaat.

Zet ik de dimmer aan dan branden alle 4 de kanalen.

edit mod: op het forum geen mailadressen, vul je profiel maar netjes en compleet in.

Moet ook zeggen dat ik momenteel alleen de software heb en de hardware pas na oud en nieuw ontvang zou het daar aan liggen omdat ik de hardware niet heb aangesloten ?

Alvast bedankt voor de uitleg !
              Last edited by moderator; 25-12-09, 09:59. Reason: mailadres verwijderd ivm spambots

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

1. Selecteer de 4 subkanalen:
                2. Klik op het CUE menu
                3. Klik op GENERATOR
                4. Check of in het MEMBERS-lijstje (rechterlijst) de 4 dimmerkanalen staan
                5. Zo niet, doe dit handmatig hier (zou niet nodig hoeven zijn als ze geselecteerd waren)
                6. Klik op NEXT
                7. Kies het attribuut DIMMER, laat HIGH en LOW value zo staan. Kies voor (bijvoorbeeld) FORWARD.
                8. Klik op FINISH
                9. Nu is de CUELIST gemaakt met de naam '"Generated01" (te vinden in de lijst die je nu ziet, namelijk je CUELIST library).
                10. Deze moet toegewezen worden aan een fader, anders doet hij niets!
                11. Klik op het PLAY menu.
                12. Check of je in het FADER scherm zit (linkerkant van het schermpje te zien). Zo niet, klik op de "Go Faders" button.
                13. Klik een fader aan. 1 rij = 1 bank met faders naast elkaar. Klik op het vakje linksboven (bank 1 , fader 1).
                14. Klik op SET CUELIST en kies de "generated01" cuelist.
                15. Sluit het PLAY menu door nogmaals op PLAY te klikken.
                16. Zorg dat je in Bank 1 zit en klik op PLAY boven de 1e fader. Je chase start.

Zoals je ziet is het allemaal hartstikke logisch. Zoals hierboven ook al meerdere malen geschreven, de generator is een tool om snel een chase (= cuelist) te maken. Deze komt in je library te zitten en dien je via het PLAY menu toe te wijzen aan een fader.

Handmatig recorden is kwestie van naar hoofdscherm, fixture selecteren, instellingen in programmer (schermpje rechtsonder) maken, record, op de button van een playbackfader klikken en de 1e stap is gemaakt. Programmer clearen met (2x) CLEAR en op de playbutton van de playbackfader klikken om de opgeslagen cuelist te starten (of door te tikken).

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

DAcht ook dat het logisch was ( makkelijke beschrijving en met jouw uitleg maar zoals ik al zeg werkt het niet.

Bij punt 9 en 10 van jou gaat het bij mij fout :

Ik kan hem niet opslaan !

DAt is nou het probleem :

Wat jij zegt en ook in de beschrijving staat DOET IE NIET !

Als ik de dimmer NIET selecteer kan ik hem NIET opslaan.

Als ik de Dimmer selecteer gaan alle 4 de kanalen vol aan en dan kan ik opslaan.

Activeer ik dan de chase blijven alle 4 de kanalen vol branden.
                  Last edited by Rolandino; 25-12-09, 12:53.

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Welke versie van welke software gebruik je?

Heb hier de laatste Cuelux op m'n laptop en wat ik doe werkt prima. Druk je op FINISH in de Generator? Zie je daarna Generated01 in je cuelist-library?

Je gebruikt dus NIET de record-knop om een generator-chase op te slaan, die wizard maakt gewoon een cuelist aan in je library (niet gekoppeld aan een playback).

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

ik heb toch maar even alles gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

Nu werkt het wel.

Mss iets fout gegaan met installeren ?

Alvast bedankt voor de moeite.

IS er een systeem van programeren een soort van volgorde of logica ?

Ik zou bv elke serie lampen apart in een bank zetten of is dat te onoverzichtelijk ?

Zo heb ik nu bv in een bank chasers zitten voor de parren ( kan ik live veranderen bv met fade in en uit en kwartsmaten )

Nu wil ik bv bank 2 op de knoppen bewegigingen maken en op de faders kleur en gobo.

Is dat een goed idee ?

of zou het anders moeten ?

Comment

• DJ-Jan
                        • Jun 2008
                        • 327

Zet het boven elkaar (de programma's die niet samen gebruikt worden boven elkaar zetten)
                        Voorbeeld:

Page 1: Par chase - mh beweging - mh kleur
                        Page 2: Par chase2- mh beweging2 - mh kleur 2
                        Page3: Par chase 3 - mh beweging 3 - mh kleur 3

in plaats van

Page 1: Par chase - par chase 2 - par chase 3
                        Page 2: mh beweging - mh beweging 2 - mh beweging 3
                        page 3: mh kleur - mh kleur 2 - mh kleur 3
                        Event-Light

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

@Jan: Cuelux/Emulation = geen pearl. Je kunt playbacks die boven elkaar staan (in verschillende banks) tegelijk gebruiken. Je kunt dus 8x8=64 faders + 8x8=64 buttons = 128 cuelists tegelijk draaien.

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

De versie die ik heb kan 8x8 faders en 8x10buttons vastleggen in 8 playlisten ? Dat heb ik toch goed ? ( laatste nieuwe versie )

Ik zat te denken om mijn statisch licht in bank 1 te maken en mijn bewegingslicht in bank 2 op faders en buttons ( op de buttons de bewegingen )

Kortom ieder groep licht een eigen bank.

Ik moet dus net zoals mijn chasers alle settings die ik maak opslaan in mijn playlist onder de faders en buttons ?

Of hebben jullie andere ideeen ?

Gewoon standaard dingen er in zetten die ik live kan bewerken met gobo en kleur.

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Originally posted by Rolandino
                              De versie die ik heb kan 8x8 faders en 8x10buttons vastleggen in 8 playlisten ? Dat heb ik toch goed ? ( laatste nieuwe versie )
                              Excuus, de laatste online release heeft inderdaad nog 8x10 buttons. Dat wordt 8x8 buttons.

Comment

Working...