clay paky golden scan 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timverhagen
    • Feb 2009
    • 31

clay paky golden scan 2

hallo

ik kan 4 golden scans (nr 2) voor een prikkie kopen.
    nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring over deze scan.
    ik heb gehoord dat deze scans erg zwaar zijn.

groetjes tim
    vertaal: ik gaf mijn hond een vogel
  • Marco89
    • Oct 2008
    • 27

Oude claypacky scans zijn groot, lomp en zwaar. Verder zitter er een aantal oldskool gobo/kleurengobo's in, een paar vage multicolour kleuren in het kleurenwiel (uiteraard naast de normale kleuren). Verder is het zoomberijk wel oke, maar niet lineair.. Kleuren/gobowisselingen zijn langzaam.

Persoonlijk vind ik ze leuk om op de grond te houden, gebruiken als ghostlights en om breakups de lucht in te sturen. Je kunt met de meerdere roterende gobo/kleurenwielen, en een variabele roterende prisma (die je dus ook buiten het middenpunt van je brandpunt lijn kunt plaatsen) hele vage optiche effecten produceren.

Kortom, ze zijn wel vet, maar langzaam. Je kunt ze mooi gebruiken voor space effecten, en kleuring van je podium, maar als je mooie bewegingen zoekt, snelle colour/gobochases zou ik naar iets anders kijken. Ze zijn heel leuk als extra bij een setje koppen met wat conventioneel, gewoon lekker statisch gebruiken.

K zou de lamp wel even checken, als die gaar is zou ik het nogmaals overwegen.. 1200w shortarc bulbs zijn niet gratis..

Comment

• timverhagen
      • Feb 2009
      • 31

ok bedankt voor de reactie, ik heb gehoord dat deze ongeveer 40 kg zijn.(!) er zit een 575 watt lamp in volgens de beschrijving.
      ik wou ze eigenlijk hebben om er thuis wat mee te klooien, en af en toe op de drive in, want we krijgen nog niet zoveel opdrachten.

gr tim
      vertaal: ik gaf mijn hond een vogel

Comment

• Marco89
        • Oct 2008
        • 27

Hey Tim,

K heb t eventjes nagekeken, k heb toen met CP golden scans HPE gewerkt de 1200w broer, de Golden scan 2 ken ik niet, dit lijkt me een ouder type.. K weet dus niet hoe het hier zit qua optiek/gobo's/colours..

Voor drive-in shows ben je denk ik beter af met een paar Martin MX-10's ofzo. Zien dr mooi verzorgt uit, beter dan een paar dikke grijze bakken. Opbrengst van Mx-10's is prima overigens, kleuren/gobowiel loopt gewoon altijd de kortste weg (wil weleens anders zijn bij ouwe martin zooi).

K zou ze zoiezo niet standalone gebruiken als je enige effectlicht, daar zijn ze voor jou doeleinden wat te traag en te lomp voor. + Bij bandjes een dancefeestjes heb je altijd wel een paar handen beschikbaar om je Golden krengen te sjouwen, maar bij drive-in is dat gewoon anders.

K zou lekker even verder kijken als ik jou was, volges mij ben ik de advertentie zojuist ook tegengekomen, maar dit gaat je niet heel gelukkig maken vrees ik.

Comment

Working...