Draadloos DMX, ervaringen ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

De afspraak die gemaakt is met Wireless Solutions houdt in dat Highlite alleen de blackbox S1 en de compact versie onder OEM verkoopt.
    Verder is er een exclusieve afspraak gemaakt met Lagotronics over OEM producten. De rest is exclusief te verkrijgen bij Lightco.[/QUOTE]

Ja klopt ik had het op de blackbox RX en TX.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• ljanton
      • Sep 2003
      • 373

Sorry voor het oprakelen van dit oude topic maar ik zocht naar dit onderwerp, heb het gelezen maar vroeg me nog iets af. Een collega licht technieker vertelde me onlangs geen wireless DMX te willen gebruiken vanwege de mogelijke storing die je nooit met kabel kan hebben als je alles insteekt, test en dan omhoog takelen. Hij beweerde dat de concurrentie waarvan je de klus hebt afgenomen dan met een scrambler heel je show kan platleggen en je niet weet hoe je het moet oplossen (scrambler vinden in een groot publiek is niet simpel?) mijn vraag: is dit waar? kan dit echt? klopt dit? Iemand ervaring met stroringen?

(zag onlangs weer MH's met ingebouwde DMX ontvanger, leek me interessant).

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Als je weet in welk frequentiegebied de zut werkt is het inderdaad mogelijk om het geheel te jammen. Maar dat kan ook met wireless mic's. Maar als je de show toch wil verzieken kun je ook de multikabel doorknippen, de noodstop van het aggegaat indrukken of een biertje goed mikken. Ik vind het wat vergezocht.

Comment

• ljanton
          • Sep 2003
          • 373

inderdaad, dacht ik ook... en hebben (bijv.) die Sennheisers geen berscherming van de freq's? Ik dacht dat die 2000/5000 serie niet zo makkelijk te storen zijn tov de 300 serie bijv. toch?

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

Originally posted by ljanton
            inderdaad, dacht ik ook... en hebben (bijv.) die Sennheisers geen berscherming van de freq's? Ik dacht dat die 2000/5000 serie niet zo makkelijk te storen zijn tov de 300 serie bijv. toch?
            Ook bij zenders geldt het recht van de sterkste.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• dubaifrank
              • Sep 2008
              • 35

W-DMX !!!!! just the BEST!!!!
              Frank Schotman
              AED Distribution

***without Lights it just Radio***

Comment

• chippie
                • Jul 2006
                • 528

W-DMX bevat een systeem dat ze spread spectrum noemen.....even opzoeken met google en het zal heel wat duidelijker worden.
                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

Hier ook W-Dmx in gebruik, vanuit de tafel naar een Micro S1 Transmitter en dat door naar SGM Idea spots met ingebouwde ontvangers en de mogelijkheid tot dmx out. Nog nooit gezeik mee gehad
                  There is no substitute for imagination

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Grappig al die positieve reacties op W-DMX. Ben er toch wat minder happy mee. Koppeling tussen transmitter/receiver die hij "kwijtraakt" en je dus opnieuw moet koppelen, meerdere keren voorgekomen. Men snapt nog steeds niet waarom het gebeurt. Toch jammer bij een vaste installatie.
                    Creating shows beyond Imagination

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Allemaal leuk dat draadloos maar de "lucht" blijft een onbetrouwbaar medium. Wil je zekerheid: kies dan voor kabel.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ljanton
                        • Sep 2003
                        • 373

Nog even zijdelings aanverwant met dit topic:

Een paar jaar geleden had je de peperdure Trackpod en autopilot systemen. Zijn er al goedkopere varianten? Of verbeterde versies? Uitgebreider qua personen te volgen? Bij hedendaagse grote shows/tours zie ik altijd handbediende volgspots... Is het autopilot en trackpod in de vergetelheid geraakt zoals de concorde? (trackpod is discontinued zag ik ergens?)

Comment

• Show Events
                          • Sep 2011
                          • 1

showtec phantom 250 spot

Hallo,

Kan iemand mij verder helpen met
                          het probleem namelijk heb 2 phantom 250 spot.
                          Nu wil ik die besturen met dmx programma sweetlight maar kan niet de juiste lamp vinden bij de map pixture.

Zodat ik niet de juiste besturings instelling heb en ze niet goed of voldoende werkt

Alvast bedankt
                          Show events
                          Tom

Comment

Working...