Lichtcursusmateriaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rethep
    • Jan 2010
    • 16

Lichtcursusmateriaal

Ik zoek voor het geven van een theaterlichtcursus op een middelbare school, cursusmateriaal. Ik heb zelf ideeën en kan natuurlijk zelf het wiel gaan uitvinden maar er bestaan vast al mooie basiscursussen op papier.
    Het gaat om om een nieuwe school met een podium in de kantine. Begin op niveau nul kwa theatertechniek. Ik heb 4 x 1,5 uur + een uitvoering (middag). Ik wil alles simpel en praktisch houden. Er is nog weinig materiaal en geen ideale plekken om het licht te (ver)hangen. Dat zal in de loop der tijd verbeterd gaan worden.
    Last edited by Rethep; 08-01-10, 16:12.
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Ik heb een simpele basis wat jij nodig zou hebben opgesteld voor een kleine cursus.
    Denk dat je er wel wat aan hebt, mijn e-mail is te vinden in mijn profiel
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Ontwerpen met Theaterbelichting - Inhoud
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

4x 1,5 uur is weinig.

Begin met de verschillende armaturen uit te leggen en waar ze doorgaans voor worden gebruikt.
        Vertel welke onderdelen er zoal nodig zijn om een complete werkende installatie op te bouwen.
        Laat vooral de kids zelf uitzoeken hoe ze al deze apparaten in de praktijk aansluiten.
        Leer ze zelf fouten zoeken (adresseer de dimmers bijv. eens compleet anders).
        Vervolgens leren hoe je een totaal lichtplan in elkaar zet, uitvoeren en stellen met z'n allen!
        Tot slot nog leren hoe de tafel werkt en dan ben je al aan (of zelfs over) je 6 uur les.

Comment

• Rethep
          • Jan 2010
          • 16

Dank allen.

De cursus "ontwerpen met theaterbelichting" heb ik van de schrijver zelf als cursus in de praktijk mogen ontvangen (1992). Ik heb er een hardcopy van. Nu ook op internet dus. Erg goed ja. Daar haal ik zeker dingen uit.
          Voor de rest heb ik al een aardige lessenreeks staan.

Comment

Working...