Showtec "SGM" Showdesigner?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Showtec "SGM" Showdesigner?

Nu weet ik dat SGM onderdeel is geworden van Highlite, maar dit komt me wel een beetje als een donderslag bij heldere hemel...

Showtec Showdesigner - J&H licht-geluid.nl / shop

Een 2x40 display met page-up/down buttons, joystick en cursorknoppen eronder en 6 faders voor parameters? Iemand heeft lopen lenen...

Nu is het wel zo dat de Pilot 2000 nooit een verkeerd tafeltje was, ik ben wel benieuwd of ze hem in "ShowTec" kwaliteit ook zo kunnen handhaven. De prijs doet me wel even achter de oren krabben.
    First make it work, then make it look pretty!
  • Lala
    • Sep 2008
    • 370

Originally posted by Stoney3K
    Nu weet ik dat SGM onderdeel is geworden van Highlite, maar dit komt me wel een beetje als een donderslag bij heldere hemel...
    Highlite was alleen importeur van SGM, en daar zijn ze een aantal maanden geleden mee gestopt

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by Lala
      Highlite was alleen importeur van SGM, en daar zijn ze een aantal maanden geleden mee gestopt
      Dan nog geeft ze dat niet het recht om 'neppers' te maken toch? Ik weet dat er genoeg Chinese imitatie-Pearls rondzwerven, maar die worden niet door een groter merk op de markt gezet. Ik weet ook niet in hoeverre SGM patenten op de Pilot serie heeft/had, dus hoe makkelijk het voor een derde partij is om ze na te apen.

Ik zit zelf ook op een goed bruikbare tafel te wachten waar je makkelijk een paar chases op kan tikken als je met de drive-in op pad bent, maar als het moet er ook wat veeleisender shows in kan zetten. De Showdesigners 512 en 1024 zijn aardig, maar eigenlijk uit de kluiten gewassen Scanmasters, met alle quirks en nukken van dien. Elation heeft geloof ik wel een aardig tafeltje wat in de buurt komt, maar die moet ik nog in actie zien.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Originally posted by Stoney3K
        De Showdesigners 512 en 1024 zijn aardig, maar eigenlijk uit de kluiten gewassen Scanmasters, met alle quirks en nukken van dien.
        Niet helemaal waar. In tegenstelling tot de scanmasters bieden deze showdesigners WEL de mogelijkheid tot transparant programeren. Je kunt dus aparte programma's schrijven voor bewegeingen, dimmer chases, shuter, kleur etc etc... Da's een heel belangrijk verschil met de scanmasters...
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• rick1993
          • Nov 2007
          • 209

Deze bestaat zeker al wel een jaar of 2-3 hoor, als het niet langer is....
          (heb hier nog oude catalogussen liggen...)
          licht dat licht mij wel

Comment

• Dj Gino V
            • Feb 2009
            • 237

hey

ik heb een jaar geleden een scanmaster aangekocht maar ben niet echt te vrede over
            de bedoeling is 2 jb systems dj led 4bar en 4 chevaut q spot 260 led en meschien nog wat losse pinspots

maar nu vraag ik mij af of ik met de showtec showdesigner 512 meer flexibillieteit krijg zoals de speed van de movingheads anders in te stellen als de pars

ik wil nu wel vermijden dat ik weer het verkeerde aan koop

grtz Gino V

Comment

Working...