Lightjockey met fingers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorritje
    • Sep 2003
    • 143

Lightjockey met fingers

Hoi,

Ik heb sinds kort Martin lightjockey met fingers erbij.

Na een beetje proberen kom ik er wel aardig mee uit de voeten.

Maar nu heb ik MX4 scanners die ik wil laten flitsen door een Fader. Dus als ik de schuif een klein stukje omhoog zet beginnen ze langzaam te flitsen. Fader bovenaan snelste stand flitsen.

Hoe is dit te programmeren in lightjockey?

Op het moment heb ik in alle Cue's onder slot 12 het flitssen zitten. Maar dit is niet regelbaar of toch wel?

Ik ben benieuwd.
  • Tom Leenknegt
    • Sep 2009
    • 12

Beste Jorritje, met de fingers is dit niet mogelijk.
    De faders dienen enkel voor de intensity. Je verschillende toestellen kun je toewijzen aan die faders om zo de intensity te regelen.

Wanneer je scanner bezit over een "puls" effect, kun je door middel van je fader je snelheid van je shutter regelen. Gebruik dit soms bij onze robe250AT.

Het zou echter wel mogelijk zijn moest je op de interface een DMX-in hebben, dan kan je een scenesetter ermee koppelen. Bij static's moet je dan je maximale strobo snelheid ingeven en met die levels (0-100%) ernaast kun je dan de snelheid regelen. Dit patch je met je fader op je scenesetter

Comment

• jorritje
      • Sep 2003
      • 143

Volgens mij zijn er wel meer mogelijkheden want ik kan een gobo kanaal zo toewijzen aan een fader, dus er is meer dan alleen intensity. En als je op de functie lijst kijk staan er toch heel wat functies tussen.

Uiteraard kan ik ook de het dmx kanaal toewijzen waar de strobe functie tussen zit. Echter dan zitten alle functies ertussen van dat kanaal. Dus resetten, standalone bewegen, lamp aan/uit en dan flitsen.

Wat ik wel hebt gevonden is als ik de atomic en de mx 4 selecteer en ik klik op de rate funcite van de Atomic gaan de MX4 ook mee flitsen.

Het lijkt mij dat het toch wel mogelijk moet zijn in zn geavanceerd programma.

Misschien zijn er nog andere die een mogelijkheid weten.

Comment

Working...