Dmx-in software

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mauer
    • Jan 2010
    • 8

Dmx-in software

Goeieavond allemaal,

We zijn bezig te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn van het zelf bouwen van een lichtpc. Ik heb zelf ervaring met het solderen van de enttec open dmx interface. Leuk apparaatje maar ontzettend onstabiel als je geen goede pc hebt.

Voor de lichtpc zat ik te denken om de Enttec usb pro te kopen. Echter willen wij ons huidige dmx paneel ook aansluiten om vervolgens vanuit daar lampen en scenes aan te kunnen sturen. De Enttec pro kan gebruikt worden als dmx ingang of een dmx uitgang. Een optie om beide functies tegelijk te gebruiken zou dan zijn om twee stuks te kopen. Nou heb ik al flink rond zitten kijken welke software de dmxin van enttec dan kan verwerken. Daar loop ik stuk.

Op de website van enttec staat een handleiding voor hun eigen software lightfactory en een mediaserver. Met welke software kunnen wij de dmx-in gebruiken van de enttec pro?
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Als je lichttafel ook midi kan uitsturen (heel wat tafels kunnen dat), dan vergroot je je zoekgebied behoorlijk.
    FreeStyler b.v. kan extern door midi aan worden gestuurd.
    Ook door DMX. Maar of dat met de Enttec pro kan, dat weet ik niet.

En je zou er inderdaad 2 moeten kopen dan.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• meine
      • Mar 2005
      • 35

Kijk ook eens naar DMX Control:

DMXControl - Die intelligente Lichtsteuerung für Ihren PC

Deze werkt in ieder geval met de Entec PRO als in en DMX4all als uitgang.
      Heb dit zelf al eens werkend gehad.
      Het ingaande DMX-signaal kun je patchen naar andere kanalen of je kunt er een opdracht aan koppelen.

Comment

Working...