Laser Scanner snelheid e.d.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeke
    • Nov 2008
    • 12

Laser Scanner snelheid e.d.

Ik heb hier een laser van Laserworld type PRO3000RGB, met een 50K scanner set.

De resultaten bij het projecteren van simpele tekstjes (3 letters) vallen me echter tegen. De tekst knippert en flikkert. Bij het verhogen van de scansnelheid worden de hoeken afgerond.

Wat ik me af vroeg is waar dit nou aan ligt.
    Het lijkt mij dat 50.000pps toch een aardige scansnelheid is. Of is er heel veel verschil met de CT 6210, 60.000pps. En zijn er misschien nog meer factoren die van invloed kunnen zijn?

Wat is er bijvoorbeeld nodig om wel gewoon netjes tekst te kunnen projecteren?

Ik stuur de laser momenteel aan via Ilda met het Showeditor pakket van Laserworld. (wat overigens niet bepaald fijn werkt)

Bedankt voor iedereen die een antwoord heeft.
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Kijk of je ergens aan Pangolin kunt komen. Is een stuk overzichtelijker dan de Showeditor.

Moet jij de teksten zelf maken/tekenen of kun je ze in een tekstvak invoeren?
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• zeke
      • Nov 2008
      • 12

Dat andere software beter is was ik al achter.
      Ik heb ook een demo van Phoenix 3 geïnstalleerd, (die dan niet kan uitsturen zonder dongle) zitten hele mooie figuren in, golven, race-auto's, vuurwerk. Maar waar het mij om gaat is of dit ook door de laser knap wordt geprojecteerd. Anders heeft het aanschaffen van andere software ook geen nut.

Met showeditor kan de tekst ingevoerd worden en getekend.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Ik heb zelf beide pakketten gehad en ik vind er weinig verschil inzitten.

Op de projectors die ik heb zie je weinig verschil tot niets.

Ligt niet aan je software in mijn ogen.

Hoe gebruik je de tekst als lichtkrant of heb je zelf tekst getekend ?

Ik heb er geen problemen met de teksten alleen kan ik je wel vertellen dat tekenen niet het grootste element is van deze projectoren ( daar is ook de prijs naar )

50K zullen ze nooit zijn dat is zijn maximale beweging die je scanset kan maken.

De shows kun je het beste op hooguit 25K afspelen wat voor beamshows goed aanvaardbaar is.

Nogmaals voor het geld wat je ervoor betaald kun je niet meer verwachten dan dit.

Als er een merk voor dit geld erin slaagt om hun produkt net zo te laten werken als een CT scan of Coherent laser dan is dat een super produkt.

Helaas is dat nog niet uitgevonden.

Wil je met LASERWORLD grafisch werk verrichten zou je een CTscan kunnen laten inbouwen ( is ook mogelijk bij Laserworld voor een meerprijs )

Alleen zijn de kosten op zo een laserprojector van dit budget de CTscan vaak duurder als de gehele projector. Waardoor je een heel ander budget krijgt.

Je kunt het ook vergelijken met bv een "chinese speaker" met een vermogen van 300W 8ohm of een Beyma - B&C - 18Sound speaker met dit vermogen.

Fabrieken geven ook vermogens van music en AES en RMS op een speaker dus 3 verschillende vermogens van dezelfde speaker.

Zo ook bij laserworld Vermogen geven ze fabrieks op en minimaal ( Als je er tussenzit heb je een goede laser ) onder het minimale heb je een probleem. Deze gevallen zijn ook bekend want die zijn er ook.

Zou ook kunnen dat er iets is me de instelling van je software / drivers van scanners enz want 3 letters vindt ik wel erg weinig ( projectoren van mezelf gaan tot hooguit het dubbele maar dan houdt het ook op ) Ligt er ook aan waar je tevreden mee bent.

Ikzelf ben er erg tevreden over zeker qua prijs kwaliteit en ik gebruik ze alleen met beamshow.

Wil je serieus ( projectie en animatie ) gaan werken met laser moet je geen Laserworld of andere Chinese merken kopen. Daar zijn andere lasers voor.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• CSound
          • Mar 2009
          • 5

Let er ook op dat je met een LW-50K scanset max 50.000pps haalt op de kleinste! openingshoek (5 graden). Zodra je de galvo's een grotere hoek geeft zakt de max pps zwaar. Daar komt nog eens bij dat er standaard te grote en zware spiegels op de galvo's zijn gemonteerd.

Tabel uit de manual;
          [CODE]Angle Speed
          ~30° ~17-19,000 pps
          ~15° ~25-27,000 pps
          ~5° ~37-50,000 pps

The normal 5x11x0.6 mm mirrors mounted when shipping the Scanner Set were
          used. With mirrors of 4.5x10x0.5 mm the results are typically 5-10% higher, thus
          reaching a maximum speed of 50,000 pps at 4-5°. [/CODE]

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Zeke wij gebruiken ook de 50K scanner met Phoenix V3 en dat loopt wel goed. Kan je er zelfs fotos' van opsturen. Dus drop maar een mail in de pm box.
            Last edited by chippie; 17-01-10, 07:51.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

ZEKE heeft geen Phoenix 3 maar Laserworld Software.

Ikzelf heb geen verschil met deze 2 pakketten zou mss ook kunnen dat de PC niet lekker loopt met de software.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• seppe30
                • Dec 2007
                • 248

zet je scan snelheid eens wat lager bij mij was dat beter

Comment

• zeke
                  • Nov 2008
                  • 12

Bedankt voor alle antwoorden.
                  Scansnelheid nog lager zetten wordt er niet beter van natuurlijk.

Voor beamshows is het nog steeds een prima laser.
                  Maar als ik het goed begrijp heeft een CTscan dus nog iets meer dan alleen die 10.000 extra pps. En er hangt inderdaad een flink prijskaartje aan.

Chippie, ik ben nog wel benieuwd naar foto's, maar ik denk dat m'n mail niet bij je is aangekomen, of wel?

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Post over scansnelheid t.o.v. scanhoek is natuurlijk de enige juiste. Die troep van Laserworld is uiteraard never nooit in staat 50K te scannen bij een bruikbare scanhoek. 50K bij 5 graden gaan ze niet eens halen, zullen ze te warm van worden.

Daarnaast de toevoeging dat veel lasersoftware beroerd is op het gebied van frame-optimalisatie. Pangolin doet dat WEL zeer goed!
                    Creating shows beyond Imagination

Comment

• zeke
                      • Nov 2008
                      • 12

Hoezo gelijk als 'troep' bestempelen?
                      Noem dan eens een fabrikant/leverancier die volgens jou wel goed is.

En dat Pangolin beter is dan andere software zie ik je ook al in elk laser topic roepen.
                      Last edited by zeke; 19-01-10, 12:22.

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

Zeke kunt u iets meer van u profiel invullen? Dan kunnen we u emailen.
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Tja zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar

Appels met peren vergelijken.

Pangolin KUN je niet vergelijken met LASERWORLD SHOWEDITOR.

A de prijs is al een heel groot verschil
                          B ER is een verschil tussen PRO en SEMIPRO en BUDGET

Zo ook met de projectors en diodes.

Kortom LW is gewoon qua prijs kwaliteitverhouding GOED.

Iemand die serieus Presentatie's en of animatie's wilt doen met laser koopt GEEN Laserworld.

Kortom Laserworld is goed voor drive in shows en kleine discotheken die voor een klein budget een laser-effect willen.

Comment

• Funmaker
                            • Jun 2006
                            • 922

Ik snap niet waar je erbij komt dat je pangolin niet kan vergelijken...
                            dit zijn peren en peren, beide behoren tot de laser-aanstuur-software.
                            Dat ze verschillen in klasse is natuurlijk een ander paar appelen.
                            En prijs kwaliteit tsja ik wist niet dat ze er nog geld bijgaven
                            maar als je serieus wilt genomen worden vind ik ook dat je even serieus moet zijn wat betreft het materiaal dat je aankoopt.
                            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

kom op man blijf realistisch iets van 250 euro kun je niet vergelijken met iets watt 3 of 4x zo duur is.

een mercedes van 100.000 euro kun je ook niet vergelijken met een ford van 40.000 terwijl ze allebei onder de groep AUTO vallen.

Vindt het niveau hier tegenwoordig echt omlaag gaan

Je hebt nu eenmaal mensen die kopen pangolin omdat ze daar het budget voor hebben en mensen die kopen Laserworld omdat ze dat kunnen missen en niet meer !

Verschil is dat mensen die Pangolin kopen serieuzer bezig zijn met hun hobbie of werk en andere deze NIET kopen omdat het maar een bezigheid is.
                              Last edited by moderator; 18-01-10, 19:45. Reason: off topic verwijderd

Comment

Working...