Met één druk op de knop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • charlesvk
    • Jan 2009
    • 5

Met één druk op de knop

Beste mensen,

Ik heb al een en ander op het forum gelezen, maar dat lijkt allemaal een stap verder te zijn dan mijn kennis op dit gebied reikt. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen met het volgende.

Vanaf mijn laptop start ik momenteel één bestand op waarmee ik beelden naar een beamer stuur en mijn audio L/R naar de PA. Daar wil ik nu gesynchroniseerd licht aan toevoegen. Nu heb ik begrepen dat dat zou moeten kunnen via MTC/SMPTE?

Ik ben dus op zoek naar software waarmee ik een AV-bestand mèt toegevoegde miditrack kan maken en naar een player die dit bestand met beeld, geluid en Midi uit kan sturen.

Als ik het goed begrepen heb, kan mijn externe geluidskaart dit signaal via zijn Midi-uitgang doorgeven aan de lichttafel via de betreffende Midi-ingang aldaar.

Klopt deze gedachte en weet iemand met welke software en player ik dan moet werken? M.a.w. hoe start ik met één druk op de knop het licht, beeld en geluid op van onze voorstelling (na het nodige programmeerwerk, heb ik begrepen)?

Vriendelijke groet,

Charles van Kampen
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

met het programma qlab

Comment

• charlesvk
      • Jan 2009
      • 5

Dank je voor de tip; ik zie dat dat een Apple-programma is. Weet je of er ook dergelijke software voor een Windows-laptop bestaat?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Is TJshow iets voor je? Hier kun je op een tijdlijn muziek/geluid en MIDI (en diverse andere zaken) af laten spelen.

Comment

• charlesvk
          • Jan 2009
          • 5

Jurjen, ik was druk met optredens. Bedankt voor de info, ik ga het bekijken.

Comment

• charlesvk
            • Jan 2009
            • 5

Mocht iemand naar hetzelfde op zoek zijn: via-via heb ik Wings Platinum net ontdekt. Met dank aan DSPro voor de informatie!

Comment

Working...