personality file in chamsys werkt niet - lamp gaat niet aan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janvo
    • Feb 2010
    • 12

personality file in chamsys werkt niet - lamp gaat niet aan

Hallo forumleden,

Ik heb hier een "Eurolite TS-5" scanner staan dat ik aanstuur met Chamsys MagicQ PC en de enttec open usb dongle.
    Nu bleek dat deze scanner niet bij de "heads" stond in chamsys, dus heb er zelf een personality file voor proberen maken, maar het één en ander werkt nog niet behoorlijk.

Het grootste probleem is dat ik de lamp van de scanner niet aan krijg.
    Hij krijgt wel degelijk dmx-signaal door want een fx zoals cirkels maken doet hij perfect en kan 'm ook pan'en en tilt'en zoals ik wil.
    De lamp is ook zeker niet kapot want in "pogram-run" test hij en werkt en ook de geluidsgestuurde modus werkt.

Dus ook als ik 'm locate, dim@ full of de "lamp on all macro" klik gaat de lamp niet aan. (maar bv bij locate zet hij de spiegel wel degelijk in startpositie).

Ook als ik iets van fx of kleuren toevoeg en alles onder een fader zet en die open, dan zal hij al zijn pan en tilt commandos wel uit voeren, maar nog steeds geen licht.

Nu is het wel zo dat ik in de personality file niets van macro's heb toegevoegd in de trend van "lamp on", deels omdat ik niet goed weet hoe ik dat moet doen, maar ook deels omdat ik vergeleek met andere personality files van scanners in chamsys en dat daar precies ook niet aanwezig was.

Heeft iemand daar ervaring mee? Ik veronderstel dat het wel aan m'n personality file zal liggen.
    Heeft het iets te maken met een macro dat ik eventueel moet toe voegen?
    Ik denk dat m'n chans, dmx en general info wel in orde zijn.

De personality file is hier te vinden: 4shared.com - online file sharing and storage - download Eurolite TS-5.hed
    (gewoon in je chamsys program files map onder shows-heads toe voegen)
    De handleiding met het dmx-protocol van de scanner is hier te vinden: http://images.prolighting.de/manuals/00000864.pdf

Alvast bedankt iedereen!
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Bekijk dan even een professioneel armatuur in de personality editor, want ik kan me niet voorstellen dat van een Mac-250, Mac-700 of Roboscan whatever er GEEN lampstrike macro in de perso van de Chamsys software zit..
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Janvo
      • Feb 2010
      • 12

oké doe ik alvast. thx

Comment

• cornedure
        • Jul 2002
        • 230

Ik heb de personality lichtjes verbeterd:

Share Send / Eurolite TS-5.hed

Voor je personality heb je enkele foutjes gemaakt:

1. "Lamp On" heeft geen nut aangezien het geen gasontladingslamp is maar een halogeenlamp.

2. Het dimmerkanaal (5) was ingesteld als LTP (kolom 2). HTP betekent dat de hoogste waarde prioriteit heeft, en LTP de laatste waarde prioriteit. HTP is wat je (meestal) wilt bij dimmers.

3. Attrib No voor dimmer stond ingesteld op 'dim mode' ipv 'dim'.

4. De macro heb ik verwijderd want geen nut. Hier steek je ook je info ivm 'lamp on' en 'lamp off', maar dit is niet relevant voor deze scan.

Ik heb de volgorde van de paletten niet veranderd. En ik raad je aan om het te doen. De meeste personalities bij Chamsys hebben een weloverwogen paletvolgorde nl WHITE-RED-AMBER-YELLOW-GREEN-CYAN-BLUE-PINK-UV-MAGENTA. Zo kun je heads van verschillende fabrikanten met 1 palet in dezelfde kleur steken. Het is ook niet nodig om alle kleuren in het palet te steken.

Comment

• Janvo
          • Feb 2010
          • 12

Cornedure,

Hartelijk bedankt om de personality is te bekijken, en de info&tips! Nu blijkt hij nog steeds zijn lamp niet aan te zetten, heb ondertussen nog is wat verder gezocht en blijkt dat er op dmx-converter vlak in de scanner toch het één en ander gewoon niet klopt...
          zie: Support Forum • View topic - PROBLEMS WITH ENTTEC DMX - freestyler and eurolite TS 5
          en: www.party-pa.de • Thema anzeigen - TS-5 an OpenDMX/OksiD problem

Heeft er toevallig iemand ervaring mee :s? Op de beide fora lijkt er niet echt een oplossing geboden(of kan er iemand iets meer uit het duitse forum krijgen dan ik via babelfish)?

Hopen dat we dat ding hier onder garantie teruggestuurd krijgen..en dan volgende keer toch maar wat meer geld uitgeven...

dankuwel!

Comment

• cornedure
            • Jul 2002
            • 230

Misschien is het een kwestie van DMX-refreshrate.

2 dingen die je nog kunt uitprobereren:

1. Zet in SETUP > HARWARE > REDUCED RATE OUTPUT op 'MagicQ PC reduced rate'

2. Patch 6 dimmers op adressen 001 t.e.m. 006 en zet 1 scan op adres 001. En nu maar uittesten van de kanalen via het 'intensity'-scherm in MagicQ. Als je hem zo niet aan de praat krijgt, dan is er iets verkeerd met je scan.

Succes!
            Last edited by cornedure; 30-03-10, 17:59.

Comment

Working...