Showtec LED Powerbricks kapot partijtje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mummiewikkel
    • Mar 2010
    • 2

    Showtec LED Powerbricks kapot partijtje

    Dag iedereen,

    Onlangs kocht ik een partij Showtec LED Powerbricks. 28 bricks en 7 besturingskastjes. Bij koop was al gezegd dat er kapotte tussen zouden zitten, dus heb ik thuis even getest: 3 werken prima, rest is stuk. De gebreken lijken echter wel op elkaar:
    - bij de helft branden enkel de groene en blauwe LEDs constant. Deze zijn ook niet op een ander standje te zetten en branden ook iets minder fel. De rode doet dus niets.
    - De andere helft doet helemaal niets en als ik die aanzet gaat alles uit (controller en brick).

    Bij de tweede helft die helemaal niets doen blijkt de voeding stuk, want na het wisselen met een voedingsprintplaatje van de eentje die het prima deed, doen deze het ook.

    Schema's zijn niet te vinden, sowieso maar weinig info over die Powerbricks te vinden. Ook highlite had ze niet en kon me niet verder helpen. Ik heb vanmiddag alles doorgelopen om zelf maar een schema te tekenen van de voedingsplaat. Maargoed, hoe kom ik verder? Dat schema is natuurlijk niets mis mee, want zo komt ie uit de fabriek. Maar waar kan ik beginnen met meten en vergelijken. Ik heb ook alleen maar een simpel universeelmetertje... Wel een beetje kennis van elektro, dus technische reacties zijn meer dan welkom.

    Hopelijk kan iemand me helpen.
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    Wat betreft de voeding: probeer met een scoop en een defecte en werkende voeding te achterhalen wat er precies niet meer werkt. Daarna is het van belang dat je er ook achterkomt hoe dat mogelijkerwijs is veroorzaakt. Anders heeft reparatie weinig zin.

    Comment

    • mummiewikkel
      • Mar 2010
      • 2

      #3
      De bricks waren volgens de verkoper gebruikt tijdens de Musikmesse voor aankleding. En daar is nadien duidelijk mee gesmeten. Er is verder ook geen fout zichtbaar in de vorm van verkoold spul.

      Een oscilloscoop regelen dus....

      Comment

      Working...