Blacklight Stroboscoop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ricky van den Berg
    • Apr 2010
    • 4

Blacklight Stroboscoop

Ik ben van plan om een vet Blacklight feest te geven, en ik ben nu dus op zoek naar een blacklight stroboscoop. Op internet is echt niets te vinden hierover; het enige dat ik kon vinden was een topic op deze site, maar die was inmiddels al doodgebloed..
    Bij deze de vraag, wie kan mij verder helpen met een blacklight strobe?

Ricky
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Nooit gezien. En ik betwijfel eerlijk gezegd of ze ook echt bestaan c.q. ergens in de verhuur zitten of verkocht worden.

En ik vraag me af of een blacklight strobe ook daadwerkelijk iets toevoegd, maar dat is slechts theorie.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Liggen naast de plintenladders...
      Even serieus: Blacklight, daar kan je niet mee stroben.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

Het effect wat er het dichtst bij komt is een filtertje lee181 er voor plakken.. maar inderdaad.. een echte blacklight heb je daar niet mee.

Als je dat overigens gaat doen, pak dan een atomic of een hungaroflash, of op zijn minst eentje met een XOP15 buis, want van een doorsnee klein stroobje blijft dankzij het filter niets over.

wat we bij SEL deden waren mechanische dowsers voor een continu brandende blacklightgun, dat gaf wel een bruut "aan/uit" effect, maar was zeker geen strobing, zelfde geld voor electronische starters in blacklight TL's achter een switchpack (wat tegen die belasting kan)

Comment

• Ricky van den Berg
          • Apr 2010
          • 4

Ok top, ik had idd al door dat er geen blacklight strobes bestonden. Beetje jammer.
          Ik ga het proberen met filtertjes ervoor, denk je dat deze unit voldoet:

Martin Atomic 3000 Watt DMX

Ik kwam er niet helemaal uit met die XOP15 waar je het over had..

Comment

• Perfect-Effects
            • Apr 2010
            • 2

De 'XOP15 buis' is een lamp die in veel stroboscopen gebruikt wordt.

Aangezien de Martin Atomic gebruikt maakt van deze lamp is dat inderdaad een prima keuze.

Een kleurenfilter gebruiken met een Hungaroflash is een optie, maar dan zou ik alleen een kleurenfilter in combinatie met de EuroDMX strobe gebruiken. De andere grote Hungaroflash strobes worden te heet voor een gewoon kleurenfilter velletje. Daarom maakt de RGB strobe (3 Quasars op elkaar) ook gebruik van glazen dichro kleurenfilters.

Dat is ook de reden waarom de Atomic Colors een 'gel saver'-functie heeft. Wellicht dat wanneer je het effect vaker wilt gaan gebruiken (meerdere feesten e.d.) het slimmer is om een Atomic Colors uit te rusten met een velletje 181 LEE.

Ik weet alleen niet zo 1, 2, 3 of er een standaard gel-string leverbaar is met deze filter ertussen...
            Last edited by Perfect-Effects; 07-04-10, 15:23. Reason: Extra informatie bijgevoegd.

Comment

• remco_k
              • Sep 2002
              • 325

Originally posted by Ricky van den Berg
              Ok top, ik had idd al door dat er geen blacklight strobes bestonden. Beetje jammer.
              Ik ga het proberen met filtertjes ervoor, denk je dat deze unit voldoet:
              Of die Martin DMX 3000 voldoet hang een beetje af van het 'bereik' wat ie moet hebben. Met zo'n donker filter ervoor gaat er wel heel veel licht verloren (en wordt gedeeltelijk weer omgezet in warmte).
              Dat wordt niet écht black light maar je komt in de buurt.
              Houd er (zoals gezegd) rekening mee dat de strobe heeeeel erg heet wordt als je 'm een tijdje gebruikt.
              Last edited by remco_k; 07-04-10, 15:22.
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Ricky van den Berg
                • Apr 2010
                • 4

Denk je neit dat ik gewoon een LEE181 ervoor kan hangen zonder die hele Atomic colors ding te regelen?

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Misschien is dit ook een optie: UV LED
                  Geen ervaring mee, maar het heeft DMX dus het zou me niet verbasen als je het zou kunnen laten flashen. Je zal er wellicht wel een groot aantal van nodig hebben (naargelang de oppervlakte en naargelang hoe 'hevig' het moet zijn).
                  exit night into LIGHT

Comment

• glennwestlander
                    • Aug 2009
                    • 91

beste ricky,

je kunt eens gaan kijken naar uv ledjes, die zijn inderdaad wel te dimmen en stoben. er zijn geloof ik een soort uv led panels van american dj meen ik.

maar als je een blacklight feest gaat geven. dan heb je toch al een hoop blacklights hangen? of zie ik dat verkeerd?

als je dan ook nog eens een blacklight strobe wil hebben ja ik geloof niet echt dat je dat gaat opmerken..

ik zou als ik jou was gewoon blacklight als standaard effect houden, en dan misschien een atomic van martin puur als strobe. denk dat je daar meer aan hebt, maargoed dat is ieder zijn losse mening toch?

verder waar je wel naar kunt kijken is een laser met een paarse beam dat lijkt me misschien wel in jouw idee passen.

groeten

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Er is (misschien een zijweggetje) een hele leuke manier om iets te doen met strobe en UV. Het idee zit 'm in de diepte-werking van blacklight en de kleur rood.

Men neme: een uitgelicht podium met UV-stralers (gewoon aanzetten en niks meer mee doen). Vervolgens pak je een rode-strobo (liefst LED rood) en voegt daarmee de accenten toe. Door de compleet verschillende dieptewerking krijg je een prachtig diepte effect.

Vooral met witte kleding en blote armen/gezichten is het zeer spacy.

Goodluck!
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Ricky van den Berg
                        • Apr 2010
                        • 4

Best AJB,
                        Bedoel je dat de blacklights en de strobo's op het podium moeten schijnen? En dan het podium met fluo verf bekladden?
                        Ricky

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Ik ken de situatie van je "feestje" niet, maar het idee is verschil in dieptewerking. Als je iemand eerst beschijnt met UV en vervolgens knippert met rood licht, komt diegene in "diepte" naar voren. Da's een heel leuk effect.

De hele avond feest in blacklight lijkt me erg onaangenaam, maar dat moet je verder zelf maar bekijken.
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...