My dmx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtdestech
    • Mar 2010
    • 10

My dmx

Gebruikt iemand het programma My dmx van American dj?
    Heb de demo gedownload en het lijkt mij een fijn programma om bij een drive in show te gebruiken.
    Heeft iemand ervaring hiermee?
    Zonder goed licht, is het net donker
  • djtdestech
    • Mar 2010
    • 10

of raad iemand mij een ander programma aan?
    Zonder goed licht, is het net donker

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Originally posted by djtdestech
      Gebruikt iemand het programma My dmx van American dj?
      Heb de demo gedownload en het lijkt mij een fijn programma om bij een drive in show te gebruiken.
      Heeft iemand ervaring hiermee?
      Ervaring met wat?
      Ik weet niet hoeveel je uit de demo kan halen, maar volgens mij vraag je naar de bekende weg?
      Jij bent de enige die in combinatie met de demo kan bepalen of het wat voor je is of niet. Als je iets specifieks wilt weten, zul je dat hier moeten vragen.
      Ik ben bang dat de open vraag die je nu stelt niet al te veel reacties oplevert behalve: "werkt prima", of "waardeloos". En daar schiet niemand iets mee op denk ik.

Originally posted by djtdestech
      of raad iemand mij een ander programma aan?
      Er is genoeg te vinden, ook via de search van dit forum. (voordat ook dit topic een opsomming wordt van alle gratis en niet gratis software pakketten).
      Dit bijvoorbeeld: http://www.licht-geluid.nl/forum/new...htsturing.html
      En dit: http://www.licht-geluid.nl/forum/new...dj-my-dmx.html
      Last edited by remco_k; 13-04-10, 15:55.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by remco_k
        Ervaring met wat?
        Ik weet niet hoeveel je uit de demo kan halen, maar volgens mij vraag je naar de bekende weg?
        Jij bent de enige die in combinatie met de demo kan bepalen of het wat voor je is of niet. Als je iets specifieks wilt weten, zul je dat hier moeten vragen.
        Ik ben bang dat de open vraag die je nu stelt niet al te veel reacties oplevert behalve: "werkt prima", of "waardeloos". En daar schiet niemand iets mee op denk ik.

Er is genoeg te vinden, ook via de search van dit forum. (voordat ook dit topic een opsomming wordt van alle gratis en niet gratis software pakketten).
        Daar is toch eigenlijk een DEMO voor? Of is een demo meer iets voor mensen die niet willen betalen en zorgen dat ze een crack krijgen voor de demo?
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by dj-wojcik
          Daar is toch eigenlijk een DEMO voor?
          Daarom vindt ik zijn vraag zo 'open'.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Daarom. Ik zou zijn tip opvolgen. Het programma eens goed onder de loep nemen. Als je daarna nog vragen hebt kun je die altijd stellen.

Kijk dan ook even naar andere programma's als dashlight, sunlight of sweetlight.

Stuk voor stuk allemaal programma's, en ik wed dat dat er meer zijn, die je kunt gebruiken om lichten aan te sturen.

probeer het een en ander uit en kom dan met je vragen.
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• DMiXed
              • Jan 2008
              • 370

tsjah, idd een nogal open vraag, maar de demo heeft niet veel minder dan de USB mode, met de usb mode kan je als extraatje DMX uitsturen, meer heb ik nog niet ontdekt.
              Maar ik vind de MyDMX niet echt een aanrader, helemaal niet voor een drive-in show. Je kan geen live tempo af tappen, een TAP of LEARN functie kent ie niet. Je moet als je je chase wilt programmeren een stap/fade tijd aangeven in secondes, die kan je verder niet aanpassen.

Voor shows die vooraf worden geprogrammeerd is dit niet echt een probleem, een cue blijft altijd dezelfde cue met dezelfde snelheid, maar met een drive-in draai je echt niet altijd met hetzelfde tempo, en dan wil je wel eens het tempo van je chase aanpassen!
              (ik kan er niet echt tegen als het licht niet opgaat in de muziek, super strobo chase op een schuifelplaat...) Maar dat gaat dus niet. De afknapper bij mij.
              Voor wat losse scenes en cue's te maken is het prima, maar verwacht geen wonder voor die €150,-
              Jeroen van Geffen

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Originally posted by DMiXed
                Je kan geen live tempo af tappen, een TAP of LEARN functie kent ie niet. Je moet als je je chase wilt programmeren een stap/fade tijd aangeven in secondes, die kan je verder niet aanpassen.
                En wat is daar het probleem mee...? Zelfs op een hog2 kan dat niet
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Nee de Hog niet nee. Maar met vrijwel iedere ander programma kan dat dus weer wel. En dat is nou echt handig als je bijvoorbeeld programma's afspeelt tijdens een drive-in. En toch alles gelijk wilt laten lopen.

Dus inderdaad geen flikker disco wanneer je een mooi dans nummer op hebt. En geen half zachte standen tijdens een wat harder nummer. Dus gewoon mooi, het liefst in de maat, een leuk programma aflopen is altijd wel te wensen

Comment

• DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

Originally posted by axs
                    En wat is daar het probleem mee...? Zelfs op een hog2 kan dat niet
                    tsjah,toch blijf ik erbij dat als je een drive-in/festival hebt, met een paar losse chases en geen idee hebt wat je op je brood krijgt, een tap functie wel een vereiste is dus dat wordt dan geen myDMX en ook geen hog2
                    Jeroen van Geffen

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Maar een hog2 kan 2 cuelists tegelijk afspelen. Of 3. Of 4. Of 5. Of 60....
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• remco_k
                        • Sep 2002
                        • 325

Originally posted by DMiXed
                        tsjah,toch blijf ik erbij dat als je een drive-in/festival hebt, met een paar losse chases en geen idee hebt wat je op je brood krijgt, een tap functie wel een vereiste is dus dat wordt dan geen myDMX en ook geen hog2
                        En wel FreeStyler - daar kan je wel tappen.
                        ... en meerdere cue's gelijkertijd afspelen, en gratis.

Comment

Working...