presentator belichten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • labuat
    • Jun 2010
    • 2

presentator belichten?

Hallo mensen,

Ik heb tot mijn beschikking 2 balcars(horizonbakken) en 2 redheads en moet hiermee één zittende presentator belichten, hoe kan ik dit het beste doen?
    Is het slim om simpel genoeg 1 lamp op elke hoek te zetten?
    Sorry als ik dom overkom! Dit leek mij toch de beste en vertrouwelijkste plek om zoiets te vragen

Alvast bedankt
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Handig, horizonbak om een presentator uit te lichten

Anyway, dat hangt natuurlijk volledig van de set af. Is het een presentator voor een achtergrond? Voor een zwart gat? Aan een tafel? Wat voor toepassing? Broadcast? Film? HD/SD? 1 camera, meerdere camera's?

Je zou natuurlijk ook die horizonbakken kunnen weggooien (als je geen horizon hebt..) en 1 of 2 extra redheads neerzetten, dan kom je wel fatsoenlijk(er) uit.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• labuat
      • Jun 2010
      • 2

Presentator zit aan een tafel en heeft een nog onbekende kleur achtergrond wat gewoon een muur is.
      Op dit moment staan de horizonbakken inderdaad geplant als front en de redheads als tegenlicht. De presentator heeft natuurlijk een camera voor zijn neus, dus de horizonbakken staan op 45 graden van de presentator, tzelfde voor de redheads.
      Kortom, in elke hoek een lamp.

Bedankt btw.

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

Weet niet zo gek veel van licht, maar naar mijn weten is een drie-punts belichting gangbaarder. 2 front, 1 van achter....

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Op camera?

Balcar front uit de richting van de camera
          1x Red Head tegen. Mocht ie op statief staan, dan 2x omdat er anders een statief uit het hoofd komt.

Zorg voor wat ND voor je tegenlicht.

Wat voor Balcars heb je trouwens? Want ik ken geen type wat ik als horizon zou omschrijven.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...