defecte showtec showdesinger 512

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • allyouare
    • Aug 2009
    • 20

defecte showtec showdesinger 512

ik heb laatst een defecte showdesinger 512 gekocht. alleen, hij is dus defect
    ik heb er even met een vriend naar gekeken en we denken dat het de besturings print is. zouden andere handige mensen mij kunnen helpen mijn probleem vast te stellen, en misschien zelfs op te lossen?
  • JVS
    • Mar 2004
    • 317

Originally posted by allyouare
    ik heb laatst een defecte showdesinger 512 gekocht. alleen, hij is dus defect
    ik heb er even met een vriend naar gekeken en we denken dat het de besturings print is. zouden andere handige mensen mij kunnen helpen mijn probleem vast te stellen, en misschien zelfs op te lossen?
    Ik zou IC621 eens vervangen !!

Maar even serieus, je koopt bewust een defect apparaat terwijl je hem niet kunt repareren ???

Comment

• allyouare
      • Aug 2009
      • 20

haha, nee, er stond "defect display" dus ik dacht dat dat wel te vervangen was. nou, blijkbaar dus niet

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

haha, nee, er stond "defect display" dus ik dacht dat dat wel te vervangen was. nou, blijkbaar dus niet
        Als het display het enige is wat defect is, ik geloof dat Showtec daar standaard grafische LCD's voor gebruikt heeft met de SEDxxx controller. Die zijn los te krijgen en het enige wat je dan moet zoeken is of je het juiste formaat kan vinden.

Als de tafel helemaal niet inschakelt kan er genoeg aan de hand zijn. Kijk bijvoorbeeld eerst eens naar kapotte zekeringen.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• allyouare
          • Aug 2009
          • 20

de tafel schakeld wel in.
          dan gaat het schermpje aan, maar komt niks op te staan.
          als ik op 1 van de knoppen druk, doet ie niks.
          ik heb hem al open gehad en een paar keer op de reset knop gedrukt.
          toen heeft hij het 5 min gedaan, daarna nog een paar keer, en nu doet ie het niet meer ook als ik de reset knop indruk

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

de tafel schakeld wel in.
            dan gaat het schermpje aan, maar komt niks op te staan.
            als ik op 1 van de knoppen druk, doet ie niks.
            ik heb hem al open gehad en een paar keer op de reset knop gedrukt.
            toen heeft hij het 5 min gedaan, daarna nog een paar keer, en nu doet ie het niet meer ook als ik de reset knop indruk
            Tja, dat is overduidelijk een gevalletje IC621.
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• allyouare
              • Aug 2009
              • 20

oftewel, dit word een dure grap?:P
              maar ik hoorde van een vriend dat showtec deze paneeltjes niet los verkoopt, kan dat kloppen?
              of is een IC621 iets heel anders dan wat ik denk dat het is?
              Last edited by allyouare; 06-06-10, 19:34.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

maar ik hoorde van een vriend dat showtec deze paneeltjes niet los verkoopt, kan dat kloppen?
                Nee sorry, om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat IC621 in vredesnaam mag wezen. En ik geloof dat dat bij JVS net zo was.

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• allyouare
                  • Aug 2009
                  • 20

:P tja, humor hebben ze hier wel :P

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Showtec wil ongetwijfeld dat je de tafel terugstuurt naar hun zodat ze een aardige rekening aan servicekosten kunnen draaien.

Wat je omschrijft klinkt wel als een kapotte LCD-controller. Goed kans dat het LCD gewoon te vervangen is, het ziet er naar uit dat het om een redelijk standaard grafisch schermpje gaat. Ik kan geen specificaties vinden van het LCD op zich (afmetingen, aantal pixels), anders kon ik wel een vervanger voor je zoeken.

Comment

• allyouare
                      • Aug 2009
                      • 20

nou, dus als ik het goed begrijp, werkt het hele paneel niet als het lcd schermpje niet werkt?

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

nou, dus als ik het goed begrijp, werkt het hele paneel niet als het lcd schermpje niet werkt?
                        Voor zover ik het van jou hoor wel. Heb je geprobeerd er een fixture aan te hangen en gekeken of die DMX ontving?

Als het een standaard LCD schermpje is, dan kun je die bij de doorsnee elektronica webshop wel krijgen. Ik wil hem best voor je opzoeken, maar dan heb ik wel het typenummer en de afmetingen van het origineel nodig.

Comment

• allyouare
                          • Aug 2009
                          • 20

nou, als je hem dus gewoon aan zet gaan alle pixels op het schermpje aan en verder gebeurd er niks. op het paneel zelf gaan geen lampjes aan, stuurt ook geen dmx uit, dus ik denk persoonlijk niet dat het aan het schermpje licht.

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Wat is het toch heerlijk als iemand die een gunst vraagt van een groep harde werkers, gestructureerd aan het werk gaat om het probleem te lokaliseren en te isoleren, om op z'n minst duidelijk te kunnen omschrijven wat er aan het handje is..
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• allyouare
                              • Aug 2009
                              • 20

yep, op de 1 of andere manier sta ik daar bekend om, ik heb een aantal bedrijfen gemaild en wacht wel even af wat hun antwoord is.

Comment

Working...