Laserworld scanner set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djlarska
    • Jan 2009
    • 5

Laserworld scanner set

Ik heb onlangs een Laserworld EL 400mw RGY bestelt en deze komt als het goed is volgende week vrijdag binnen. Nu zag ik net op het internet dat er ook een scanner set is. Waarvoor dienen deze precies en is deze in te bouwen in mijn aanstaande laser?

Ben nog een vers persoon op het gebied van licht.
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

Zo te zien heeft jouw laser stappenmotoren ipv galvo's (scanners). Galvo's zijn veel nauwkeuriger en door middel van ILDA (zoek even) kun je met de computer plaatjes maken. Als je graag galvo's wil, annuleer dan deze laser en bestel er een waar ze al inzitten.
    Last edited by Svartrose; 13-06-10, 10:26.

Comment

• chippie
      • Jul 2006
      • 528

Hoe sneller de scanner is hoe beter het beeld. Maar hoe sneller hoe meer geld het kost. Een scanner afregelen is niet mogelijk zonder meetapperatuur. Dus kopen met zoals Svartrose laat weten is de boodschap. En je kunt beter eens het net afschuimen voor je koopt.
      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Mss bij je leverancier deze laser annuleren en een bestellen die die snellere scans heeft.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Lj_Mouzer
          • Jan 2005
          • 125

Galvo's worden gebruikt om de laser op hoge snelheid richting te geven.
          De galvo's die laserworld levert zijn de LW50 en de LW25. deze zijn naar hun zeggen 50.000pps en 25.000pps (punten per seconde scansnelheid).
          Maar na deze galvo's beiden zelf getest te hebben kom ik voor de LW50 uit op 25.000pps en de LW25 rond de 12.000pps. Dus de specs kloppen niet helemaal met wat je krijgt.
          Verder hangt je keus af van wat je er mee wilt doen, wil je beamshows of animatie shows gaan creëren. Beamshows lukt nog wel met goedkopere galvo's aangezien er voor beamshows een minder snelle scanrate nodig is dan bij animatie shows. Bij animatie shows kom je toch al gauw op een minimale scanrate van 25.000pps wil je een goed (niet knipperend) plaatje krijgen. Beamshows lukt overigens met 18.000pps al aardig.

Ik heb zelf 2x een laserworld CS400 gehad met daarin de LW25 galvo's. Deze heb ik uiteindelijk omgeruild voor een Laserworld RS400 met de LW50 galvo's omdat deze toch beter van kwaliteit zijn.

Scansnelheden zijn getest met Pangolin LD2000.

Groet: Marius
          Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Raar, bij mijn zijn die specs best juist van LW...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Lj_Mouzer
              • Jan 2005
              • 125

Originally posted by laserguy
              Raar, bij mijn zijn die specs best juist van LW...
              Dan heb je geluk,
              Output zou bij mijn RS400 (400mw) moeten zijn maar gemeten is een onstabiele bron die staat te pingelen tussen de 280mw en 320mw.
              Maar goed het blijft natuurlijk een goede prijs/kwaliteit verhouding, je krijgt waar je voor betaald en dat is bij laserworld best aardig. al staat het op papier zelfs iets optimistischer.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Met welke openingshoek heb je gemeten ?

De maximale snelheid bij LW word gemeten met de kleinste openingshoek

Zo ook het vermogen : je hebt een fabrieksvermogen met een melding van minimale vermogen.

Wat LW vaak doet is de diode zachter te laten branden voor een langere levensduur omdat de diodes meestal gebruikte units zijn die al wat uurtjes achter de rug hebben die door de lagere output toch nog wat uurtjes meekunnen.

Prijs kwaliteit verhouding van deze lasers is gewoon goed te noemen zeker in de club serie en rs serie.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Lj_Mouzer
                  • Jan 2005
                  • 125

Is gemeten op 5 graden angle. Wat betreft vermogen is >300mw bij de RS400, dus geen onstabiele bron van 280-320mw, het onstabiele is juist het minpunt (zelfs wanneer opgewarmd is hij onstabiel)
                  Maar zoals ik al zij prijs kwaliteit verhouding is idd goed

Originally posted by Rolandino
                  Met welke openingshoek heb je gemeten ?

De maximale snelheid bij LW word gemeten met de kleinste openingshoek

Zo ook het vermogen : je hebt een fabrieksvermogen met een melding van minimale vermogen.

Wat LW vaak doet is de diode zachter te laten branden voor een langere levensduur omdat de diodes meestal gebruikte units zijn die al wat uurtjes achter de rug hebben die door de lagere output toch nog wat uurtjes meekunnen.

Prijs kwaliteit verhouding van deze lasers is gewoon goed te noemen zeker in de club serie en rs serie.

Comment

• djlarska
                    • Jan 2009
                    • 5

Nah ok goed, ik weet weer genoeg.
                    Heb de bestelling toch niet geannuleert en daar ben ik ook tevreden mee naar het ontvangen van de laser. Je kunt er alsnog veel leuke dingen mee doen!
                    Maar toch als ik de volgende keer weer eentje koop, dan word het een CS serie denk ik van Laserworld. En dan een scannerset erin voor leuke animatie's te maken etc.

Bedankt iedereen voor de info

Comment

• seppe30
                      • Dec 2007
                      • 248

heeft er soms iemand ervaring met de PRO-3100RGB van laserworld?
                      of met de PL-1200RGB

heb enkel ervaring met hun RS-500RGB maar die is verkocht dus het is tijd voor een nieuwe

of een voorstel van een ander merk of type
                      wel ongeveer in zelfde prijsklasse

Comment

• seppe30
                        • Dec 2007
                        • 248

niemand ervaring mee ?

Comment

• Lj_Mouzer
                          • Jan 2005
                          • 125

Geen ervaring mee, wel een keer een tweedehands voorbij zien komen.
                          Probeer het anders even op www.photonlexicon.com

Comment

• Lj_Mouzer
                            • Jan 2005
                            • 125

Ik heb de LW50 scanset inmiddels getuned naar 30K op 8 graden. Het ilda testpatroon is perfect, volgens diverse members op photonlexicon is 30K @ 8 deg idd het maximale wat je uit een LW50 set kan halen. LW25 heb ik nog niet geprobeerd

Comment

Working...