***** Analoog naar DMX & MA-48 gezocht *****

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JBtec
    • Jun 2010
    • 9

***** Analoog naar DMX & MA-48 gezocht *****

Hallo lezer,

Ik heb een patch dimmersysteem van Arena Technik. Deze is nog analoog, en ik werk met de MA Commander 48, ook analoog, eerste versie dus.

Op mijn dimmer zit een Multi-Exchanger van Showtec zodat ik de dimmer Analoog en dmx kan gebruiken. Alleen is mijn MA Commander 48 niet dmx.

Nu is mijn vraag dus of er ook een ander systeem bestaat als de Multi-Exchanger die van dmx analoog maakt in plaats van analoog naar dmx. Op die manier kan ik toch mijn MA Commander blijven gebruiken?

En kan ik ook een Multi-Exchanger in mijn MA Commander 48 plaatsen/of aansluiten, en dan maak ik van de male's female's, en van de female's male's, of werkt het dan niet?

Ik ben nog een echte analoge jongen die alleen weet WAT dmx is. Effecten en barren krijg ik aan de praat, ik weet hoe het DIP-switches systeem werkt, maar daar houd het bij op. Maar als we technisch worden, dan snap ik er niets meer van!

Weet iemand iets?

Ook vertel ik toch nog even dat mijn MA Commander 48 een analoge tafel is, maar hij HAD een dmx functie. Vorige eigenaar heeft een schroef door de dmx printplaat geboord waardoor een IC zo ernstig beschadigd is dat het dmx gedeelte niet meer werkt, en ik hem daarom nu analoog gebruik. Het word nu geprobeerd te maken maar als dat niet werkt hoop ik nu op een volgende oplossing.

Ook zoek ik nog een MA Commander 24 of 48 analoog en ben ik op zoek naar documentatie zoals technische tekeningen van deze MA's, van de analoge series

Jeff
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Dat kan ga hier maar eens zoeken DMX | PC Interfaces | Demux | Decoders | Utilities | Modules .
    Je kun dat oude toestellen van 0-10V ombouwen naar DMX.
    Als je geen oplossing kunt vinden moet je even met hun contact opnemen. Misschien hebben ze nog andere stock liggen.
    Natuurlijk kan even Googlen geen kwaad.

Groeten,

Chippie
    Last edited by chippie; 18-06-10, 06:26. Reason: more info
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

Working...