Freestyler Programma maken met laser?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stijnie34
    • Jun 2010
    • 41

Freestyler Programma maken met laser?

Hallo,

Ik gebruik freestyler voor mijn laser. nu wil ik een show maken met freestyler dus. maar als ik freestyler opstart en de dongle zit er in dan krijg ik meteen een lijn. Dan maak ik een scene enz.enz. druk ik op de show en blijft die lijn. Hoe kan dit verholpen worden?
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Welke laser?
    Welke fixture gebruik je in FreeStyler?
    Welke DMX interface (niet dongle!) gebruik je?
    Is de DMX adressering goed?
    Kan je hem wel met de hand vanuit FreeStyler bedienen?
    Wat bedoel je met "druk ik op show", want in FreeStyler bestaat nergens een "show" maar een scene, cue of submaster.

En vooral: wat doe je precies. Want dit is niet bepaald duidelijk nu.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• stijnie34
      • Jun 2010
      • 41

Welke laser?

Ik Heb de Chauvet scorpion g30 De vormpjes van de laser zijn onderverdeeld in 4 groepen en in elke groep 8 vormpjes

Groep 1 ........ groep 2............groep3...........groep4
      vormpje 1 vormpje2 vormpje 3 vormpje 4
      vormpje5 vormpje 6 vormpje 7 vormpje 8

enz.enz.

Welke fixture gebruik je in FreeStyler?

Ik heb zelf een fixture gemaakt. op channel 1 staat: van 0-65 auto 65-100 muziek 100-165 slave 165-255 DMX (dus het kanaal moet open staan om hem te kunnen gebruiken met de pc)

Welke DMX interface (niet dongle!) gebruik je?

Entecc open DMX

Is de DMX adressering goed?

Ik heb hem gewoon vanaf het eerste kanaal. Dus 001

Kan je hem wel met de hand vanuit FreeStyler bedienen?

ja,

Wat bedoel je met "druk ik op show", want in FreeStyler bestaat nergens een "show" maar een scene, cue of submaster.

als ik een nieuwe scene maak zie ik a al niet wat ik doe en hij slaat hem wel op maar ik blijf maar die groene lijn zien.

Als ik een cue afspeel blijf ik ook die groene lijn zien.

galactic g30 manual - Google zoeken

De bovenste even aanklikken en hebj ede handleiding van dezelfde lamp (alleen ander merk)

Sorry voor de onduidelijkheid hoop dat ik het voor elkaar krijg na wat reactie's

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Kijk, dat is al een heel stuk duidelijker.

als ik een nieuwe scene maak zie ik a al niet wat ik doe en hij slaat hem wel op maar ik blijf maar die groene lijn zien.
        Daar gaat het eigenlijk al mis.

In FreeStyler kan je op 2 manieren een sequence maken:
        1. Online (de lamp volgt de controls terwijl je de sequence maakt, je ziet dus wat je doet)
        2. Offline (de lamp volgt niet de controls maar blijft doen wat hij voorheen deed)

Je moet (doorgaans is dat makkelijker) de sequences online maken. Dan kan je gewoon zien wat je doet. Je kan de sequence editor niet met de hand on- of offline schakelen, dat doet hij automatisch.
        Als het cue of submaster venster open staat, dan is de sequence editor offline, dat laat hij ook zien met de rode tekst "offline" in de titel bar.
        Als je het cue en submaster venster sluit en de sequence editor opnieuw opent, dan is hij online en zal je de wijzigingen die je doet ook moeten zien aan je laser.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...